לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-12-2007, 01:19
  Thomasol Thomasol אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.07
הודעות: 249
המערך הטכני של חיל האוויר

אוקיי, אז אני מגיע לפה לפעמים עם שאלות שצצות לי בכל מיני רגעים, ואז אני מנסה לא לשכוח אותן עד שאשאל פה:

אז לפי מה שאני קורא באינטרנט ובפורומים, הטכני בחיל האוויר נחשב לתובעני, והחיילים שם טוחנים ושבוזים.

אז מה אתם אומרים? איך בכלל אפשר לסמוך על חיילים כאלה שכל מה שמעניין אותם זה לצאת מ"הגיהנום עלי האדמות" (לא אני אמרתי את זה ), ורובם (תקנו אותי אם אני טועה, כי כנראה שכן) הגיעו בלית ברירה, ובעצם הצבא כפה עליהם את התפקיד. אפשר לסמוך על חיילים כאלה שיעשו את העבודה הקשה הזאת של תחזוקת מטוסים, כאלה מטוסים שעולים מיליארדי דולרים, ויותר מכך, חיי אדם נמצאים באחריותם?

הרי מספיק איזה חייל (לא?) שבבדיקות התחזוקה, היה ישנוני מדי, ולא הבחין בסדק במנוע, ואחרי כן, חבל"ז לחשוב מה יקרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 23-12-2007, 02:55
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
אז ככה זה - וזה ארוך:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Thomasol שמתחילה ב "המערך הטכני של חיל האוויר"

(לצערי נמחקה הודעה ארוכה שכתבתי. אתם הרווחתם בגלל זה הודעה עם תמונות בצד..)

למי שלא מעוניין לקרוא הכל, אז במשפט אחד: אני הייתי עולה למטוס וטס בו עד קצה היכולת, ואני טכנאי שמכיר את השבוזים שבחברי..

הכשרת הטכנאים בחיל האוויר מתחלקת לרוב לשניים:
1. הכשרה בקורס.
2. הסמכה בשטח.

על מנת שאנשים לא יגיעו לבסיסים כשהם שונאים את המקצוע, נעשים צעדים להנמכת שיעור פסילות המקצוע/נשירה מקורס:
1. קד"צים - אנשים בקד"צ בוחרים את המקצוע, ויודעים - בקווים כלליים - למה הם הולכים.
2. מנגנון מיון פנימי שהולך - ככל הניתן - על טובת החייל. פעם לא היה דבר כה "שבוע מיון" שבו האנשים לומדים על המקצועות השונים ומתאפשרת להם בחירת רשימת העדפות.
3. למקצועות שבהם מוכר וידוע שיש נשירה גבוהה בקורס ואחריו מבוצע תהליך טיוב, שבו נשלחים לקורס אנשים שנחשבים לאיכותיים ובעלי מוטיבציה - על פי רוב, טכנאים/הנדסאים/שוחרים.
4. השוחרים, הטכנאים וההנדסאים נחשבים לקהל יעד מועדף, כי הם נוטים פחות מאחרים לפסול מקצוע. הם גם מגיעים לרוב למקצועות הרגישים יותר.

במהלך הקורסים מדיחים חיילים בעייתיים, או שהם פשוט טורחים להוציא את עצמם בדרכים כאלה ואחרות. ברוב המוחלט של המקרים לא מגיעים לבסיסים חיילים שהצהירו בריש גלי שהם לא מוכנים לעבוד במקצוע.

בתמונה: חלק מהקורס הוא התנסות בשטח. כאן רואים מדריך צב"ה (ציוד בטיחות והצלה) עם קורסיסטית. הספרות על השולחן.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כשחייל מגיע לבסיס, הוא עובר תהליך הסמכה וחפיפה שנועד, בין השאר, להציף אל המפקדים בעיות מוטיבציה וכדומה. חייל בעייתי לא יוסמך במהירות, וינסו לקדם אותו, ואם חייבים להסמיך אותו (וזה קורה) - ישגיחו עליו בשבע עיניים.
כל זה, כמובן, כשהמפקדים חכמים, ולא איוולים גמורים. בחה"א הכל גם מעוגן בנהלים השונים, ויש יותר מדי כאלה. אגב, אצלנו גם בודקים האם האנשים מכירים את הנהלים ועובדים לפיהם..

בתמונה: הוצאת מטוס לטיסה - אחרי שהזוטרים ביצעו את הבדיקות הראשונות, מגיע הפנצ'יף (מפקד הדת"ק) וחיילת ותיקה ומבצעים בדיקה כפולה. לאחר מכן, המטוס מסיע לעמדת קצה מסלול (קצ"מ) המכונה "Last Chance" ונבדק על ידי צמד בכירים. מדי פעם קורה שמתגלות בשניה האחרונה תקלות שמסכנות חיים. אגב, בשגרה, טייס אמור לבטל טיסה גם על עט שנמצא בתא הטייס ולא היה אמור להיות בו. פשוט לא סומכים על הנס.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בזמן העבודה עצמה, כל חייל מודע לעובדות הבאות:
א. העבודה שלו יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות. זה נכון כמעט לכל מקצוע.
ב. הוא חתום על שבועת הטכנאי, שבין השאר מחייבת אותו להמנע מלחתום על פעולות בניגוד לשיקול דעתו - "..לא ישכנעני איש לאשר...בניגוד לשיקול דעתי.." - וזה ניתן גם לניצול לרעה: יש מספיק טכנאים שפסלו מקצוע עקב סירוב לחתום, מתוך ידיעה שאי אפשר להכריח אותם לחתום.
ג. לא באמת סומכים עליו. כמעט לכל תהליך שקשור לאחזקת מערכות טיסה יש חובה לביצוע העבודה על ידי מבצע (זוטר) ובודק (בכיר) - לעיתים זה מכונה מבצע וכפל, או חותם ראשונה וחותם שניה.
כפל פירושו שבכל שלב של התהליך - לעיתים רק בשלב קריטי - בוצעה בקרה על ידי בכיר מהמבצע. אם טכנאי הרכיב כנפונים על ראש הנחיה - יגיע איש כפל בכיר ויחזק אותם אחריו.
במקצוע שלי (אל הרס) יש חובה לעבוד תמיד כצמד - אחד מבצע ושני בודק שעובד איתו ביחד.

בתמונה: חייל ותיק בודק הרכבה שבוצעה על ידי חיילת צעירה. במגזר המנועים יש הקפדה קשוחה ביותר על עבודה על פי נהלים וספרות.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במערך הטכני משתדלים כמה שאפשר להחדיר לטכנאים איך כל שטות קטנה שלהם יכולה להרוג טייס. יש כנסי בטיחות קבועים, וכנסי בטיחות "בשליפה" לאחר אירועים חריגים. כל אירוע קטן מתבטא בתחקיר/וח"ק, יש ביקורות "רמת אחזקה" קבועות ומעמיקות מאוד - אין מצב לצאת מביקורת כזאת בלי הערות, ותאמינו לי שניסיתי...ומסתבר שהמבקרים יסודיים יותר ממני, ברמה מוגזמת, לעיתים.

יש חיוב לעבודה עם ספרות פתוחה בכל שלב של העבודה. לפעמים זה גובל באבסורד - במקצוע שלי הכי יעיל זה לקרוא את הספרות לפני הבדיקה, ולהתייחס אליה במהלך הבדיקה רק כשיש שאלות, אבל תיאורטית, אם אני לא עוצר בכל שלב ומסתכל בספרות האם אני מחבר את הצב"ד הנכון.. אני פורע חוק. במקצועות אחרים חייבים לעבוד על פי מערך בדיקה צמוד ומפורט (Job Guide), שלרוב מחלק כל עבודה למספר פעולות. עקרונית, חייבים לעבור סעיף סעיף - לקרוא, לבצע, לוודא שביצעת על פי הספר.. בביקורות בודקים את זה, המפקדים מתעקשים על זה..

בתמונה: נגד מכייל צב"ד על פי ספרות ודגם כיול.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הצרה הקשה ביותר בחיל היא "חתימה עיוורת" (חתימה בליינד) - אישור ציוד/מטוס ללא שהחותם עצמו ביצע את הבדיקה, או ללא שמישהו בכלל ביצע את הבדיקה. הבעיה קיימת בכל הדרגות.
לדוגמה: באחד מהבסיסים פוטר לפני כחצי שנה נגד, מכיוון שהוא ומפקדו ביצעו "חתימה צולבת" (קרוס): במקצוע הזה נדרשת בדיקה בצמד לכל אורך העבודה. מכיוון שהם היו צריכים לבדוק שני פריטים סמוכים, כל אחד מהם בדק בנפרד את הפריט, ולאחר מכן חתם "כפל" על משנהו.. לרוע מזלם (ולמרבה המזל של הטייס) הקצין שלהם קלט אותם על חם. אצלנו זה גם רגיש בהרבה - אפשר לקלוט בעין כנפון של טיל שהורכב עקום, אבל אף אחד לא ידע אם ביצעתי את הבדיקה בכלל.. שלא לדבר על ביצוע נכון.

בתמונה: טכנאית דרג א' ותיקה במהלך ביצוע בדיקה יומית. אחריה יעבור ראש צוות ויבצע בדיוק את אותה בדיקה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במובן מסויים, יותר נוח לבדוק בצורה אמינה ורצינית. חבל על הראש של חייל שלי שיחליט לחפף, וחבל על הראש שלי אם חייל שלי יחפף. במקצוע שלי יש בעיה שונה - לעיתים יש פסילה של פריטי בקלות ראש:
לפני מספר שנים החליטו שני טכנאים משועממים שאין להם כח לבדוק פריט, אז במקום לאשר ולסכן חיים, הם החליטו לפסול אותו. עלות הפריט עומדת על עשרות אלפי דולרים. למרבה הצער זה לא התגלה בזמן אמת.

בתמונה: עבדכם הנאמן בזמן ההמתנה של בדיקה, חוכך בחלומו האם לפסול מטוס קרב או לא.. שימו לב שהנעליים מכוסות בערדליים, אין פאצ'ים, אין אפילו כיפה - הנהלים במקור מחייבים רק בדיקה לאי המצאות גופים זרים לאחר עבודה בכונס. על מנת למנוע אירועים בעייתיים, הנהלים הבסיסיים מחייבים הסרת גורמי גו"ז מראש (תודה לע"ג על הצילום, ולא, אני שזוף יותר..):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הפתרון לבעיה כזאת היא בדיקה כפולה לצורך פסילת פריטים יקרים/נדירים/כאלה שצריך בדחיפות: צוות זוטר שמחליט לפסול פריט מחוייב להעביר את הפריט לבדיקת צוות בכיר יותר. גם לי קרה שאישרו פריטים בניגוד לשיקול דעתי כי לא היה לי נסיון מספיק.. מצד שני - היו מקרים שבהם "כפיתי" על מפקדי פסילת פריט בניגוד לשיקול דעתם, כי הדבר היה על הסף, ואצלנו "אם יש ספק - אין ספק" (רק אציין שגם אני, כשהגיע תורי, עיגנתי בנהלים חובת בדיקה כפולה לצורך פסילת פריטים יקרים. בכלל, במגזר שלי מציאת סדק פירושה לעיתים קרובות הזנקה של כלל הבכירים לאתר במיידי, כי זה משפיע על כלל הסד"כ).
ואחרי כל זה - פסילה של פריטים יקרים בסך הכל שולחת אותם לדרג ד', לבדיקות מעמיקות או שיפוץ..

בתמונה: מספר נגדים בכירים בעת ביצוע עבודה מורכבת וקריטית במוסך. שימו לב שהמטוס מוגבה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד פתרון למניעת חתימה עיוורת:
עד לפני כמה שנים כלל החתימות היו ידניות, ולא היתה בעיה לזייף חתימה של בודק בכיר. כיום יש מספר מערכות (לדרגים השונים.. גם כאן יש מגוון מיותר שיתאפס יום אחד) שבהן יש צורך בחתימה עם עט אלקטרוני - זה מאוד מאוד אמין, בנוסף, המערכות האלה מאפשרות מניעת חתימה על פריטים אם אין תיעוד לאחור, כגון - לא תוכל לחתום על בדיקת משאבת דלק, אם לפני כן לא נחתם ביצוע של פתיחת הפאנל הרלוונטי.
אם אני אנסה לחתום על בדיקה מסויימת, שמצריכה הגבהה של המטוס, תוקפץ לי הודעה שהמטוס לא מוגבה. אם החלטתי לחתום בכל זאת - יש תיעוד לכך שחתמתי למרות שהמטוס לא הוגבה.

בתמונה: נגד חותם כפל בספר המטוס - החתימה כאן היא ידנית, אבל כיום לרוב זה יהיה ממוחשב.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ו..כי פעם הבטחתי:
בתמונה: שניים מקוראי הפורום, בעת ביצוע עבודת אוויוניקה במטוס - שניהם במטוס ביחד..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מגילה ארוכה, הא?
(ואולי השאלה בכלל מתאימה לפורום סדירים)
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 23-12-2007 בשעה 03:10. סיבה: עוד שתי תמונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 23-12-2007, 12:30
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "יישר כוח."

כל הכבוד.
יצגת את אנשי המערך הטכני לדורותיהם.
אני מתאר לעצמי שגם כיום ישנן "טייסות עבדים" אבל עם התקדמות הטכנולוגיה גם העבודה הפכה ליותר מתוחכמת וקלה,ואין מה להשוות עם העבודה הקשה של הצוותים הטכניים בני דורי (שחק/נשר/כפיר/עייט וקורנס) ולפני דורי (אורגאן/מיסטר/סמב"ד) ואחורה.
אך לפי עניות דעתי,וכמו שאמר זאת פעם מישהו:"הולך ופוחת הדור".חיילי החובה של היום אולי אינם בעלי אישיות ומוטיבציה שהיתה לחיילים של אז (וראיתי זאת על בני שהיה מאחרוני ממ"ס קורנס) ,ואולי הם מפונקים יותר,או בעלי בעיות ת"ש כבדות יותר,ואולי מועמסות עליהם הרבה יותר משימות שאינן קשורות ישירות לעבודה הטכנית כמו תורנויות בסיסיות,אבט"ש וכ'ו,דבר שאינו תורם למוטיבציה,וזה חבל.
_____________________________________
האתר "מרחב אוירי" http://www.merchav-aviri.org/pages

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 23-12-2007, 22:45
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 906
אני נוטה להסכים עם ה"חכם מימון" יותר מאשר עם נחמיה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Hacham_Maimon שמתחילה ב "יופי נחמיה"

יש להניח שתמיד היו אנשים בעייתיים,אבל ראיתי מגמה של העדפת ה"אני האישי" על פני המערכת כבר מתחילת/אמצע שנות ה-80,
שהלכה והתגברה עם השנים.בתור ממס"ניק אנפות(מוסך) ראיתי לא מעט אנשים
במהלך כ-20 שנה(רובם במילואים) שעשו כל שביכולתם להשיג לעצמם תנאים/לצאת מהמקצוע.
פעם הייתה תקופה עם עומס שמירות/מטבחים גבוה לסדירים,עם הזמן נטל השמירות הועבר בעיקר על המילואימניקים,
שופרו היציאות והרבה חיילים היו "בני בית" אצל הקב"ן.הרגשתי שעם השנים אנשים נהיו הרבה יותר מפונקים,הגדרתי אותם "חיילי שוקולד".
הייתי מראשוני אנשי התעשיה האוירית בצוקיות(שוב מוסך) בשנת 88-89.עשינו חפיפה עם הסדירים/קבע.
מה אני אגיד לכם-כמות הבליינדים הייתה אדירה(במיוחד בטייסת)!נעמדו לי השערות לחשוב על זה.
חוץ מדלק וסידור רצועות בתאים לא בוצעה שום בדיקה בין גיחות.פרי פלייטים בהשכמה היו בדיחה.
גם הביקורות במוסך היו חצי ממה שהיה צריך לבצע.בזמנו שיפרנו את כל הנושא,לא יודע מה המצב היום.
הכל גם תלוי בקצינים/נגדים טכניים-אם הם מתנהגים עם החיילים כמו עם כלבים(ויש הרבה כאלה),כמובן
שאין שום מוטיבציה להשקיע.אם משאירים אותך לעבוד מהבוקר עד 23:55, 5 דקות פחות מ"שריפת לילה"
(חצי יום חופש למחרת) וכך במשך כמה ימים ברציפות-איפה המוטיבציה?
לגבי עבודה עם ספר אחזקה פתוח-גם במוסך אנפות וגם בצוקיות הקפידו לדרוש לעבוד עם הספר.
אז הוא הונח פתוח למשך העבודה מבלי שהסתכלנו עליו-את העבודה הכרנו וספר פתוח היה לכס"תח בלבד.
כמובן שאם היו עבודות מיוחדות,חד פעמיות-היינו נעזרים בספר.
כמובן שכל היחס/מוטיבציה משתנים כשאתה במלחמה-כולם תורמים מעל ומעבר.
אז בואו נסכם ונגיד,שאף אחד לא המציא את הגלגל מחדש.יש תקופות עם אנשים/מנהלים טובים,ויש שלא.
איציק
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 23-12-2007, 23:03
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "אני נוטה להסכים עם ה"חכם מימון" יותר מאשר עם נחמיה"

מתישהו הוחלט שלא שורפים יותר לילות - זה התחיל בדרישה לאישור מפקד תורן, ונגמר בכך שהיום עבודות "שורפות לילה" הן באישור מטת"א בלבד. יש אנשים שנשפטו על הנושא לאחרונה, אגב.

כשהפיקוד התחיל להבין שעבודה ששורפת לילות שורפת מטוסים (יש לזה דוגמאות מצויינות בדברי ימי החיל, אני בטוח שאתה מכיר את זה), התחילו להנמיך את גובה הלהבות..

לגבי בליינדים וכדומה, אני אמשיך את הניתוח מההודעות שלי פה
הנושא הזה מאוד מאוד תלוי בשדרת הפיקוד - קצין טכני, קציני אחזקה, פנצ'יף, ראשי צוותים, מספרי 1 ו-2.
כאשר פנצ'יף מסתובב בשטח, ומקפיד על כל פיפס, החיילים נזהרים מאוד מאוד, ולומדים שגם ראשי הצוותים ומטה מסתכלים ובוחנים אותם.
אני מכיר אצלנו פנצ'יפים לא אהודים בלשון המעטה בגלל הנטיה שלהם להיות נוכחים בשטח, ולתקוע קרשים בגלגלים של מי שרץ כשלא צריך לרוץ וכדומה.
כשראשי הצוותים/מספרי 1+2 רציניים (ולפחות אצלנו בוחרים רק רציניים לתפקידים), גם במוצ"ש, וגם בבוקר, העבודה מבוצעת כמו שצריך.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 23-12-2007, 22:46
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Hacham_Maimon שמתחילה ב "יופי נחמיה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Hacham_Maimon
אני אמנם זקן וציני אבל מתגנבת למוחי המחשבה שאולי בשיטת "הפוך על הפוך" אתה "שתול" של מפקדת חיל האוויר בפורום... ממליץ לך לעשות הסבה לתחום היח"ץ בח"א. גם רני רהב התחיל שם.
באמת:
1. מי עובד עם ג'וב גייד פתוח?
2. נראה לך שלשטח לא מגיעים טכנאים חסרי מוטיבציה? האינטרס של בי"ס טכני הוא לנקות את
השולחן ולא לגרור חניכים בעייתיים.
3. נראה לך שאין חתימות בליינד?
ועוד ועוד...
יש לי היכרות עם התחום גם מהעבר וגם כיום, בעקיפין, ואני אומר לך חד משמעית שהמצב רחוק להיות מזהיר מכפי שמתואר בכתבות יחצ"נות למיניהן.

1. כלל טכנאי דרג א' בנבטים, כלל טכנאי האוויוניקה בנבטים, כלל טכנאי המנועים בנבטים, כלל הממ"סניקים/חמ"מניקים בנבטים. לפחות בשנתיים האחרונות. וכן.. תפיסת האחזקה אצלנו נחשבת למרובעת מאוד, וזה מוצדק להפליא.
כמובן שאני לא יכול להתחייב על בסיסים אחרים, וכמובן שאני לא יכול להתחייב על כך שהחיילים אכן קוראים את ה-JG.. אלא מאי. כשהוא זמין ליד, יש פחות תקלות .

2. לא אמרתי את זה. אלא אמרתי שמגיעים בעייתיים ויש דרכי טיפול לנושא, והרחבתי בכך הרבה.
עקרונית, מי שמצהיר בצורה מאוד ברורה שהוא לא מתכוון לעבוד ועומד על שלו.. לא מסיים את הקורס. אם יש לך גישה לנתונים, אתה מוזמן לבדוק אחוזי סיום מול התחלה של קורסי טכנאי דרג א'.
פסילות מקצוע על חוסר מוטיבציה קיימות גם באוויוניקה, שם נמצאים "העילית". הרוב נגרמות בגלל מפקדים טיפשים; עומס תורנויות מטורף, לעיתים; או חלום וותיק לשרת בתפקיד אחר.

3. יש חתימות בליינד, במרבית המקרים לא מדובר על חתימות בתהליכים קריטיים. תאמין לי שעשיתי יותר שיחות מרפסת בנושא ממך בשנתיים האחרונות, ואני מכיר מקרוב די מקרים של חתימה עיוורת. לרוב, יש לטכנאים את ההבנה מהו הקו האדום.

שלא כמוך, אין לי צורך להשען על היכרות עקיפה, אלא על היכרות בלתי אמצעית, בתור טכנאי, חבר, ומפקד אחראי, במגזר שחשוף לכלל העבודות במערך.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 23-12-2007, 15:57
צלמית המשתמש של אפרתי
  משתמש זכר אפרתי אפרתי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.04
הודעות: 343
Facebook profile
יופי של מאמר רעל נחמיה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Thomasol שמתחילה ב "המערך הטכני של חיל האוויר"

אבל מה שאתה כותב בכלל לא קורה בפועל בטייסות הטיסה.

אני מניח שזה שונה בטייסות התומכות, כפי שנראה ממה שאתה כותב, ששם כתוב בדיוק מה שבפנטזיה של רלצ"ד וקציניו שכנראה שלא נשמו דס"ל ולא לבשו סרבל מטונף בשמן הדראולי וגריז מאז שיצאו לקק"צ בהיותם רב"טים והם באמת ובתמים חושבים שהטכנאים אינם חותמים בליינדים. לחיילי הטייסת שבועת הטכנאי חשובה כקליפת השום.
אני מדבר מניסיון אישי כטכנאי דרג א' סופה במשך 3 שנים ולא כצופה מהצד.
אם בטכני היו מסננים את כל מי שהצהיר שאינו רוצה להיות בטייסת היית רואה טייסים ופקמ"ציות חותמים מטוסים ותולים טילים.
במבט לאחור אם הייתי יודע בטכני מה אני הולך לעבור בשירות הייתי בורח כל עוד נפשי בי.

לסיכום- המאמר באמת מושקע וכדאי שתשלח אותו למב"ס בח"א 21 ולרלצ"ד.

באמת חבל שלא כך במציאות.

בברכה, אפרתי
_____________________________________
חורף גשום ונפלא לכל אוהבי הימים הסגריריים למיניהם

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 23-12-2007, 22:53
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי אפרתי שמתחילה ב "יופי של מאמר רעל נחמיה"

הייתי צריך לומר.. "חייל שהצהיר ועשה הרבה כדי להבהיר שהוא לא יעשה מלאכתו נאמנה".
אם אתה טכנאי דרג א', אתה בוודאי מכיר כמה אנשים מתחילים את הקורסים (ברבים, במקביל), וכמה מסיימים, ואחר כך - כמה אחוזים פסולים מקצוע וכמה לא.
ממה שאני ראיתי, בשנתיים האחרונות חלה ירידה בפסילת המקצוע לאחר השיבוץ בבסיס.
כשמנסים לשים ערסים קטנים בתור טכנאי דרג א' זה באמת לרוב לא הולך.. ראיתי איך קורס של 40 אנשים כאלה לא משלים שלושה שבועות בטכני.

אגב, אצלנו לא מאמינים לחיילים בטייסת בנושא חתימות בליינד, פשוט מפקחים כמה שרק אפשר.

אגב, העלת נקודות נכונות:
1. זה שהקצינים הם בונגים, ואין מילה אחרת לנושא, גורם לכך שהם לא מבינים את החיילים שלהם (קל מאוד לומר לעשות משהו, יותר קשה לומר לעשות משהו באותה הדרך אם אתה זוכר איזה חרא זה). אני נגד קצונה צעירה.. ואני נלחם במערכת כבר הרבה זמן כדי לצאת לקצונה .
2. הפיקוד הבכיר במערך לא הגיע מהשטח, וזה ביזיון לכל דבר ועניין. הצנחה של מהנדסים לתפקיד מפקדי גף, כשהם מעולם לא טינפו את הידיים שלהם זה אולי לא אם כל חטאת, אבל קרוב.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 25-12-2007, 22:26
  משתמש זכר 99% 99% אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.07
הודעות: 303
שלח הודעה דרך ICQ אל 99% שלח הודעה דרך MSN אל 99%
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Thomasol שמתחילה ב "המערך הטכני של חיל האוויר"

90% מהטכנאים אצלי בטייסת שבוזים רצח. היחס שמקבלים מהקצינים ואנשי קבע הוא כמו כלבים.
חיילים לא מקבלים את הפשוט ביותר כמו 6 שעות שינה.
מי ששורף לילה לפעמים ממשיך לעבוד בבוקר.
היה לנו חייל ששרף לילה כאשר יום למחרת היה צריך לצאת לקורס קצינים. הוא לא עבר את הקורס.
יש לנו ראשי צוותות שלא שלא הייתי נותן להם לנהל בית בושת.
מבחינת תורנויות, גף טכני טוחן יותר מכל גף אחר. אם יש רס"רים, מבטחים, שמירות וכו' מי יעשה? מנהלה? גף רס"ר? הרי הם יוצאים יומיות. חס וחלילה שישארו. בואו נעביר את הכל לגף טכני.
קיבלנו פי 3-4 הקצאות מכל גף אחר.
חיילים שמוציאים פטור מסוים, מתנקמים בהם ביותר עבודה במשהו אחר והיחס אליהם יותר רע.


אנשים חותמים על בליינד חופשי. אנשים עובדים על מטוס כשהעיניים נעצמות.
בלי שום בעיה יכולים לפספס משהו ויקרה אסון.

והאוכל? לא נדבר על זה שלפעמים ארוחת ערב של טכנאים היא קורנפלקס (בלי חלב) ובלי כלום.
יש לי עוד המון מה לשפוך אבל אני לא בפוקוס עכשיו.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 25-12-2007, 23:23
  משתמש זכר 99% 99% אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.07
הודעות: 303
שלח הודעה דרך ICQ אל 99% שלח הודעה דרך MSN אל 99%
על המתגייסים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Thomasol שמתחילה ב "המערך הטכני של חיל האוויר"

באמת כמו שנאמר פה רוב האנשים שמגיעים לגף טכני לא רצו להיות שם אלא הכריחו אותם.
היו כאלה שהבטיחו להם דברים בטכני כדי להרגיע אותם ולשכנע אותם וכשהגיעו לטייסות הם הבינו ששיקרו להם בבושת פנים בטכני.
גם השוחרים/קד"צ לא יודעים מה מחכה להם. אם היו יודעים אז אחוז השוחרים והקד"צ היה יורד ב 89%.


חייבים לשפר את התנאים של הטכנאים. אם רק יורידו את תורנויות המטבח, רס"ר ושמירות המצב יכול להיות מצוין. זה הרי פוגע בעבודה המבצעית בטייסת כל פעם שחיילים הולכים לכל העבודות האלה.
הטייסת צריכה לעבוד נטו בלי כל הקקמייקה מסביב.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 26-12-2007, 19:56
  Hacham_Maimon Hacham_Maimon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.06
הודעות: 845
תסלח לי באמת
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "זה לא נכון. את מרבית האנשים..."

אני מנסה לשמור על איפוק אבל, דחילק, אתה חי על כדור הארץ?
זה נראה כאילו אתה מתאמץ להפיץ את התעמולה הזולה של הנהלת החייל.
טרם חלה ההפנמה של מעבר ממקצועות עתירי כ"א למקצועות עתירי ידע. אין להשוות בין מה שנדרש
מחייל בזמני מבחינת ידע למה שנדרש היום. עדיין ממשיכים להשתמש בכוח אדם מקצועי כ-"זבלנים"
ושורפים את זמנם והמוטיבציה שלהם בתורנויות מטופשות שיכולות להיות מבוצעות ע"י עובדי קבלן (מה לעשות- אין שום אידאולוגיה בלשטוף סירים במטבח).
מזלנו שהדור הוותיק עדיין בשטח (עם כל העוינות שעולה מתגובות האנשים). אני מכיר כמה מהם ותאמין לי שאני לא מבין מה הם מחפשים במערכת הזו ש-"משתמשת וזורקת".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 26-12-2007, 22:40
  משתמש זכר 99% 99% אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.07
הודעות: 303
שלח הודעה דרך ICQ אל 99% שלח הודעה דרך MSN אל 99%
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "זה לא נכון. את מרבית האנשים..."

אנשים לא מבינים עד כמה זה נורא עד שמגיעים לשם. בגלל זה יש עדיין שוחרים וקד"צניקים.
אנשים שמתגייסים וכן בוחרים במערך הטכני של חיל האוויר לרוב לא יודעים מה מצפה להם ואת זה אני מבסס על שיחותי עם חבריי הטכנאים.
אני לדוגמא מצטער מיליוני פעמים שהלכתי להיות שוחר. ובעצם אין לנו אדם אחד שלא מצטער שבחר במקצוע הזה.

וחוץ מזה יש לא מעט חיילים שלא שאלו אותם מה הם רוצים לעשות בצבא. אמרו להם "אתה תלך למערך הטכני של חיל האוויר".

ועוד דבר אחרון, יש המון בנות שממש ממש ממש לא מתאימות. בנות נשיות, עם לק, ציפורניים שאין להן כח להרים מגש צריכות ללכת ולהרים דלתות ולעשות מדחסים. מה זה הדבר הזה?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 27-12-2007, 13:49
צלמית המשתמש של אפרתי
  משתמש זכר אפרתי אפרתי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.04
הודעות: 343
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לגבי בנות - שים לב..."

הבעיה היא עם בנות בטייסת שהמפקדים מפחדים (בצדק) פחד מוות מבנות.
ואני לא מאשים אותם. גם אני הייתי מפחד.

רוב הבנות שמגיעות למערך הטכני הייתי מונע מהן להגיע, מהסיבות שידועות לכולם (משקל, עומס, "בעיות" של בנות [מחזור, פרידה מחבר, צפורניים, לק ועוד])

זה פשוט לא הגיוני מה שקורה כאן.
וכן, בנות "ימותו" מעבודה קשה, ועל הדרך ידפקו קבילות לכל הקצינים והנגדים ברגע שאלה ידרשו מהן לעבוד טיפה יותר מהדרוש. אע"פ שאולי חלקן יכולות. מזה הקצינים מפחדים.

לגבי שוחרים, לדעתי זה פשוט פלילי להחתים פישרים בני 13 לשירות בחיל האוויר + תקופת "ר". אולי הם בחרו, אבל בחיאת, הם היו קטינים שאין להם מושג מהחיים שלהם- מישהו כאן ידע בגיל 13 שבגיל 21 הוא יפעילו לו את ה- "ר"?

ולגבי אפשרות הבחירה- זה לא תמיד קיים. נותנים לך אופציות לא הגיוניות ואתה אמור לבחור מביניהם איך יראו שלושת השנים הבאים. אני הגעתי למערך הטכני בגלל שהיה או זה או להתגייס בגיוס הבא 4 חודשים אחרי. ולא היה לי מושג מה זה חיל האוויר ומה זה טייסת, עד שהגעתי לחול ולחולירע ברמון ופתאום קלטתי ששם אני עומד להיות בזמן הקרוב.
ועד הרגע האחרון בטכני שיקרו לנו בפנים מה מצפה לנו ועל זה שעובדים כל יום בכיף מ- 7:30 עד 17:00 ויש פריסות לאריזונה, אוסטרליה, הקוטב הצפוני וליכטנשטיין כל סופשבוע.

שכחו לספר לנו על זה שניתקע ביום חמישי אחרי מסדר כנפיים בחצרים משנים תצורות מטוסים לחמישיית מטוסים ב- 21:00 בערב- אני, ר"צ חימוש, ועוד 2 בנות (שוב חזרנו לבעייה, ועוד יצאתי הביתה באותו ערב בטרמפים בדרום הר חברון בדרך ב- 23:00, הגעתי ב- 2:00)
או שכמו שאמרו כאן מקודם לפני, בלי אוכל בין המטסים, יחס מבזה, משפיל ומגעיל מצד הפיקוד והטייסים,

על זה שאני כחייל דתי לא הייתי יכול אף פעם להגיע לתפילה במניין בביה"כ (כולל שבתות כוננות לפעמים), [אמרו לי שמבחינתם זה לא בעייה שאני אלך להתפלל בביה"כ ב- 5 בבוקר לפני העבודה ובחצות אחרי העבודה] לא יכול להיות בבי"תים בחדר ביום צום, לא יכול לאכול אוכל כשר בדת"ק יירוט כיוון שיש חזיר במקפיא ושקיות עם אוכל מטיב טעם במקרר.

לסיכום, בחירה זה שאתה יודע מה מצפה לך וכך אתה עושה את השיקולים שלך. לא שמשקרים לך ואז אתה מגיע וקולט לאן נפלת.

בברכה, אפרתי
_____________________________________
חורף גשום ונפלא לכל אוהבי הימים הסגריריים למיניהם

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 27-12-2007, 14:38
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי אפרתי שמתחילה ב "הבעיה היא עם בנות בטייסת..."

ומה אני רואה מכאן? היו לך מפקדים גרועים, נקודה.

אם היה לכם אוכל לא כשר בדת"ק.. אז - היו לך מפקדים ממש גרועים. הם גם עברו על עוד כמה פקודות מחייבות ללא שום סמכות, לפי מה שאתה מתאר.. ניסית פעם לקבול אותם?
במחשבה שניה, אני כל כך שמח שאני בנבטים, כי הגישה שונה לחלוטין.

לגבי בנות - אני מכיר מפקד גף אחד שמסרב לקבל בנות לגף שלו, לדעתי מסיבות שובייניסטיות טהורות.
בגף שלם יש בת אחת, כשבגף זהה בבסיס אחר עם סד"כ קטן יותר, יש 6 בנות.
מפקד שמפחד מלתת עבודה לחיילות שלו הוא טיפש. ממילא אין קייס לקבילה עליו.
ושוב.. אצלנו - בנות עובדות כמו גדולות. מחצית מהמוסך זה בנות.. וכן, יש גם כאלו שמאוד אוהבות להיות מטופחות. זה לא מונע מהן לעבוד. עניין של פיקוד, פיקוד, ושוב פיקוד.

מה שאתה מתאר פשוט מכעיס..
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 27-12-2007, 15:15
צלמית המשתמש של אפרתי
  משתמש זכר אפרתי אפרתי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.04
הודעות: 343
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "ומה אני רואה מכאן? היו לך..."

ניסיתי לקבול אותם... בסוף נטען שאין עילה לקבילה, וכ"כ הרב הכנפי (בדרגת רס"ן) התקפל, שהרי מדובר בטייסת מבצעית ולכן הכל קביל. ברוכים הבאים לעולם הטיוחים.

וזו לא בעייה ספציפית של המפקדים שהיו לי, ככה זה בטייסות קרב, בתחזוקה אני יודע שאין מה להשוות בכלל. אם היה לך מפקד טייסת שהוא טייס ולא כבוד המטת"א, היית מבין למה יש כאן כ"כ הרבה אנשים שכועסים על המערכת.
אני מודע לכך שגם בתחזוקה טוחנים, אבל אין מה להשוות בינה לבין טייסות הקרב.
מעולם לא הייתי בנבטים (עברתי שם באוטובוס), אבל ממה שהבנתי בטייסות הנצים זה באמת שכונה לעומת הטייסות האחרות, ולכן כנראה האווירה יותר רגועה.
ולא התכוונתי שבנות יקבלו על עבודה קשה, אלא שאם המפקד יתנכל אליהן יותר מדי הם יתחילו להמציא עליו סיפורים, והמבין יבין.
_____________________________________
חורף גשום ונפלא לכל אוהבי הימים הסגריריים למיניהם

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 27-12-2007, 18:57
  Big_White Big_White אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.04
הודעות: 1,402
שלח הודעה דרך ICQ אל Big_White
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לגבי בנות - שים לב..."

לא קיבלתי לא מנילה ולא נעליים ואפילו לא בחירה של כלום!
יש בסוף הטירונות אמרו לי אתה הולך לחיל האוויר למערך הטכני!
אחרי שבאנו לשבוע מיונים בטכני פשוט אמרו לנו שיש לי את הקורסים הבאים " מיזוג, דרג א' F16, חיווט"
ואז אמרו לנו את הכי מצחיק תבחרו 3 קורסים!
ואז בסופו של דבר שמו בדרג א' את כל האנשים עם בעיות ת''ש בלי שום אפשרות אחרת.
ואכן אנשים באמת חותמים מטוסים על בליינד...
ואכן לבעיית האוכל...
לפעמים אוכלים ב" אמצע" ולא נותנים את הזן לאכול תמיד מזרזים לחזור לעבודה...
_____________________________________
if you want to shoot,shoot,dont talk
רק לאחר שהוא יכרות את העץ האחרון, ידוג את הדג האחרון וירעיל את הנהר האחרון, יגלה
האדם שכסף אי אפשר לאכול

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 03-12-2022, 22:15
  שמגר שמגר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.12
הודעות: 218
נשארתי פעור פה מהסרטון סוף סוף רואים איכות צילום מדהימה תודה(ל"ת)
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי HSI שמתחילה ב "בקצב המחר 1965"

_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:47

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר