במקור נכתב על ידי ghostbuster
לא הייתי אחד החברים בחבורה השמלאנית השולטת בממשל ישראל, לו הייתי אינטלקטואל יהודי מודרני מתוחכם "ונאור", הייתי יוצא מלחמת חורמה נגד המסוכן שבכל חגי ישראל הלא הוא מיודעינו "חג החנוכה"
מה באמת קרה באותה תקופה, לפני למעלה מאלפיים שנה? מה הביא אז קומץ יהודים להתקומם בכוח נגד האויב? ומי בדיוק היה אותו אויב? למען מה הם נלחמו? ונגד מי הם נלחמו?
במשך שנים רבות, היה העם שביהודה משועבד ליוון, עצמאות מדינית אמיתית לא היתה ידועה בכל אותה תקופה,ואף על פי כן לא התקוממו היהודים ולא מרדו. רק כאשר השתנה המשתר היווני, משלטון פוליטי גרידא לניסיון להכניעאת דת ישראל, רק אז התפרץ נמרד בכל אכזריותו. לא שאיפת חרות גרידא היא שגרמה למרד המכבים,אשר אנו מרבים לשבחו בהתרגשות. אלו שאנחנו מריעים להם,הם קבוצת יהודים אמיצים, אשר נלחמו ואשר גררו את ארץ יהודה אל תוך מרחץ דמיםלמה? כדי שיוכלו לשמור את השבת, להתנהג לפי דיני הכשרות, לציית לחוקי התורה.
בקיצור, כל הדברים הקשורים בחנוכה,אשר אנחנו מנציחים ומלמדים את ילדינו להנציח אותם, הם הדברים הנחשבים אצלנו לבלתי מודרנים, השייכים לימי הבניים!
ולפיכך אלו שנלחמו ומתו בזמן החנוכה היו, במקרה הטוב ביותר, תמימים וחשוכים. לו חיינו באותה תקופה ,ודאי שלא היינו עושים את מה שהם עשו, משום שכל אחד מאיתנו "חכם", ו"יודע" שחוקי התורה אינם באמת מן השמים, אלא פרי התפתחות והמצאה של בני אדם. ודאי שלא היינו נלחמים למען דבר שאותו אנו מחללים, בכל יום מימי חיינו! לא?
במקרה הטוב ביותר מתברר שחג החנוכה הוא חג מיותר, אם לא טפשי. חנה ושבעת בניה המסכנים, מתתיהו ויהודה המכבי המסכנים, כל המורדים המסכנים -- היו בחורים בעלי כוונות טובות, אבל מפגרים חסרי תקנה, והקריבו קורבנות מיותרים לחלוטין.
אבל האמת היא הרבה יותר מזה. חג החנוכה איננו מיותר וטפשי בלבד, הוא גם בלתי לבראלי ופאנאטי במידה מאוד מסוכנת הפעולה הראשונה של המרד, האויב הראשון שנפל בידי הגיבורים היהודים האמיצים, (אשר כל תינוק ותינוקת מדן ועד באר שבע מתארים בפקחות כ"כ מרגשת בהצגות בתי הספר )
לא היה יווני. הוא היה יהודי
כאשר האויב שלח את גדודיו אל העיר מודיעין להעמיד שם צלם (עבודה זרה), ודרש לסגוד לו , קם יהודי שהחליט לממש את זכותו לסגוד לאלילים, ונגש אל המזבח לסגוד לזאוס (ובאמת עסקו של מי הו למי היהודי הזה רוצה לסגוד?!), והיה זה היהודי הזה, הבוגד הזה, המורד בדתו הזה,אשר הוכה ארצה בידי מתיתיהו האמיץ,הנהדר, הנועז,(האם לא כך מתארים אותו הילדים בבתי הספר?) אשר יצא בקריאה: "מי לה' אלי!"
מה פירושו של דבר? איזה מין כפיה דתית וקנאות עיוורת! איזה מין בן אדם היה אותו מתיתיהו בשבילינו אנשי השומר הצעיר , שלום עכשיו, שינוי אח"כ, ומרץ אין, ושאר ירקות שונאי הדת בשביל הליבראלים פתוחי המחשבה וצועדי הגאוה ותומכיהם, וכל הנואמים שייגעו אותנו עד מוות בקונספציה שלהם על היהדות כדת המוניסטית, פתוחת מחשבה חסרת עקרונות? איזה מין אדם היה אותו מתיתיהו כדי שנכבד ונעריץ אותו ? !
זה ממש אמור לזעזע אותנו המתיחסים אל אלימות כאל מעשה פשיסטי, ובילתי מוסרי, ומעל לכל בלתי יהודי, אותנו המזועזעים למראה יהודים הנוטים לדקור את היווני-סורי למוות, ואשר במקום דיפלומטיה שקטה בוחרים בחרב, בחנית ובחץ (לו היו להם באותם ימים פצצות, מי יודע מה עוד היו עושים)
ואשר "הורידו את עצמם לרמה שלהם", ובך רמסו את הקונספציות המוסריות של ה"יהדות".
האם זה סוג חג שאנו מעונינים להפיץ?האם זה סוג האנשים שאנו רוצים שילדינו המוסריים וההומניסטים יכבדו? האם זה סוג היהדות שאנו מעונינים לשמר ולהוריש לילדינו?
היכן נמצא האיש בעל האומץ, אשר ישא את קולו בזעקה נגד חג החנוכה והיהדות שהחג הזה מייצג, היהדות של אבותינו ואבות אבותינו?
היכן הוא היכן אותו איש בעל כבוד ויושר שיתקיף את היהדות של ימי הבניים ואת הטפשות שמחוץ לזמנה, את היהדות של קנאות חשוכה המצַווה להכרית את אלה המסרבים לציית לה, את היהדות של אלימות המעודדת יהודים להשתמש באלימות ובכוח נגד האויב?
היכן נמצא את האומץ לאכול בגאוה את הצי'סז בורגר שלנו לחלל שבת ומועד, ולדחות את המקסימליזם הדתי את הלאומיות והבדלנות, שחג החנוכה מייצג בשפלות כזאת
חג זה אינו אלה חג מפגר המסמל את היהדות שהיתה מאז ומתמיד, את היהדות שנמסרה לידינו בסיני, את היהדות אשר הביאה את אבותינו לידי נכונות למסור את חייהם למען הקב"ה, את היהדות אשר אנשים צעירים חשים באינסטינקט שהיא אמיתית גדולה ומעשית.
יהדות כזאת מסוכנת לנו ולמנהיגים שלנו.
עלינו לעשות כל שביכולתינו להשכיח אותה.......
|