27-07-2007, 13:01
|
|
|
חבר מתאריך: 11.11.02
הודעות: 5,746
|
|
יש כאן ענין עקרוני: כמה עמוק צריכה המדינה להיכנס לנו לוורידים
אלפי ישראלים נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים. מדוע לא לחייב נהגים ונוסעים לחבוש קסדה בתוך המכונית? צה"ל, למשל, מחייב את חייליו לחבוש קסדה בעת נסיעה בכלי רכב משוריינים ואפילו בחלק מכלי הרכב בעלי הצמיגים (כלי רכב ממוגנים, אבירים, נ"נים וכו'). זה יהיה גם לטובת האזרחים וגם לטובת הקופה הציבורית.
מאות ילדים נפגעים מדי שנה ממתקני שעשועים. מדוע לא לחוקק חוק שיחייב לצפות אותם בגומי רך? זה יהיה גם לטובת האזרחים וגם לטובת הקופה הציבורית.
אלפי ישראלים מתים מדי שנה כתוצאה מעישון סיגריות. מדוע לא לאסור בחוק את העישון? זה יהיה גם לטובת האזרחים וגם לטובת הקופה הציבורית.
אלפי משפחות נהרסות מדי שנה בגלל ניאוף, וגורמות בעיות חברתיות. מדוע לא לאסור את הדבר? זה יהיה גם לטובת האזרחים וגם לטובת הקופה הציבורית.
הייתי יכול לקבל חוק שאוסר נסיעה על כביש ללא קסדה. אבל נסיעה על מדרכה או מסלול אופניים? חייבים להפעיל שיקול דעת סביר. לכל אחד מאיתנו אחריות על חייו, ואל לה למדינה לפטור אותנו מאחריות זו ולהטיל על כולנו מגבלות דרקוניות. הסיכוי שאדם מבוגר הנוסע על מדרכה ייפול, אפסי, והתועלת של הקסדה לא עולה על הניג'וס שהיא גורמת.
אז עכשיו תשאלו מה ההבדל בין חגורת בטיחות במכונית לקסדה עם האופניים? האמת, שאם זה היה תלוי בי, לא הייתי מחייב לחגור חגורות בטיחות. מי שרוצה להרוג את עצמו, זכותו, כל עוד הוא לא פוגע במישהו אחר. אולי אם אנשים לא היו חגורים, אם היו נזהרים יותר. אבל כאמור, יש כאן עניין של סבירות. לא סביר שרוכב אופניים הנוסע במדרכה או בשביל אופניים ייפגע. הסבירות שנהג או נוסע במכונית ייקלעו לתאונה וייפגעו, גדולה בהרבה. זה הכל. שיקול דעת.
_____________________________________
|