לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה בבקשה לא לפרסם לינקים לאתרים מיסיונריים של דתות כלשהן בפורום - - הפורום נועד לדיונים ענייניים, ולא להפצת חומר מסיונרי חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > אמונות ודעות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-04-2007, 00:46
  loni15 loni15 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.07
הודעות: 75
סיאנס מפגר

קרה לי סיפור מוזר כזה אני ו8 החברים שלי היינו מדברים כל הפסקה כל הזמן על מיסטיקה וכל מיני דברים!
עכשיו ראינו את הסיאנס בתוכנית של דודו טופז והחלטנו לעשות גם אז אני לא ידוע אם זה צירוף מקרים או לא אבל הדפסנו לוח סיאנס מהמחשב ועשינו את עצמנו כאילו בחושך שאנחנו עושים סיאנס אבל חבר שלי קם ואמר שזה מפחיד אותו והוא פתח את האור אני יכול להשבע לכם שבאותה דקה התנפצה הויטרינה במזנון והחלון היה סגור ולא היה שום גורם שהיה יכול לגרום לכך!
אחרי המקרה כולם הלכו הביתה ואנחנו בבית הרגשנו כאילו יש לנו מזל רע סבא שלי נפטר ועוד דברים כלכלית אז הבאנו את פרדי מהכוח הוא מטפל ומלמד את בת דודה שלי רייקי והוא אמר שיש רוח בבית והוא טיהר את הבית ואמר לנו לתלות מגן דוד מעל הדלת!
מאז המזל הרע נגמר!
מוזר או לא...??חחח
חזרה לפורום
  #3  
ישן 08-04-2007, 15:12
צלמית המשתמש של י''ש
  י''ש י''ש אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.08.06
הודעות: 677
יש עונש חמור למי שמפריע לנשמת המת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי loni15 שמתחילה ב "סיאנס מפגר"

בס''ד

אני לא בא להטיף לך כמה זה לא טוב או רע ואיך יצר הרע השתלט עליך זאת ממש לא המטרה שלי.
אבל אני כן בא ואומר שעל פי הדת שלנו על פי היהדות זה אסור. וכמובן שיש דרכים לכפר על דבר כזה
מלבד מה שכתב KKR3 מעלי אתה צריך לדעתי להתחיל ולחקור את היהדות לפי הפסוק שכתוב בשיר בשירים ובפתח אליהו: ''פתחי לי אחותי רעיתי יונתי תמתי'' את זה אומר הקדוש ברוך הוא והכווה היא שאנו בני ישראל נפתח לקדוש ברוך הוא פתח בליבנו פתח כמחט והוא כבר ידאג לחדור לשם אבל נשאלת השאלה? מה יקרה אם לא נפתח לקדוש ברוך הוא פתח כמחט??
והתשובה היא שהקב''ה ברוך הוא יכניס בנו מחט כלומר הרוחנית תבוא לנו ממיקרים כמו מוות של יקרים לנו, תאונות דרכים וכד'
אז אתה מוזמן לחקור וכתוב קצת בפורום שולחן ערוך לשאול שאלות על האמונה היהדית על הדתיים על התנ''ך והמשנה וכד'
אני ממש ממש לא בא להגיד לך תחזור בתשובה אני פשוט אומר לך שאולי כדאי שתתחיל קצת להכיר את היהדות לעומק ובין היתר תבין מאיפה נובע האיסור של המעשה שלך ומה הדעה של הדת שלך של היהדות אומרת. אתה יכול להתחיל אם הנושא הזה של סיאנס
חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-10-2007, 14:25
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב ""[b]א[/b] העושה אוב או..."

חזק וברוך
אבל בטח שלא חשדת אותי שלא עשיתי שיעורי בית
ובכן קודם כל מה זה אוב ומה זה ידעוני ע"פ ההלכה עיין מסכת סנהדרין דף ס"ה ע"א
הנה לך מאירי על הדף הנ"ל

המאירי על מסכת סנהדרין דף סה/א
המשנה העשירית וענינה כענין מה שלפניה ובפרט בענין אוב וידעונו שהעושה אותם ברצונו במזיד ובהתראה נסקל ובלא התראה בכרת ובשוגג חטאת קבועה ואמר על האוב שהוא פיתום י"י מכשף המדבר משחיו וענינו הוא שהוא הולך על הקבר שהוא רוצה או לוקח גלגולת של מת או עורו ומקטיר קטרת ידועה אצלם ואוחז בידו מקל או ענף ומכה בכח ובתמידות או מקיש בזרועותיו ומפיל עצמו בארץ ומדבר בלאט כפי מה שיזדמן לו בבלבול עד שאינו יודע מהו מדבר וכח דמיונו מתעורר עד שמי שכח המדמה שלו חזק יבהל לאותם המעשיים ויעיר דמיונו ויראה לו במחשבתו כאלו קול נמרך יוצא מן הארץ מתחת שחיו של בעל אוב כקול נמוך ויצייר משם תשובתו בדמיונו וידעוני הוא שלוקחין עצם עוף וי"א עצם חיה ושם העוף או החיה ידוע ומניחו בפיו ומקטיר שם קטורת ידועה עם עשיית דברים אחרים עד שמדבר בפיו דברים לא ידע הוא ענינם והשואל יצייר ויבין תשובתו מתוכם הרי אלו ר"ל בעלי המעשה בסקילה והשואל בהם באזהרה לבד מאמרו אל תפנו אל האובות ואל הידעונים:


וכן הרמב"ם
(א) העושה אוב או ידעוני ברצונו בזדון חייב כרת ואם היו שם עדים והתראה נסקל היה שוגג מביא חטאת קבועה כיצד הוא מעשה האוב זה שהוא עומד ומקטיר קטרת ידועה ואוחז שרביט של הדס בידו ומניפו והוא מדבר בלאט בדברים ידועים אצלם עד שישמע השואל כאלו אחד מדבר עמו ומשיבו על מה שהוא שואל בדברים מתחת הארץ בקול נמוך עד מאד וכאלו אינו ניכר לאוזן אלא במחשבה מרגיש בו וכן הלוקח גולגולת המת ומקטיר לה ומנחש בה עד שישמע כאילו קול יוצא מתחת שחיו שפל עד מאד ומשיבו כל אלו מעשה אוב הן והעושה אחד מהן נסקל. [השגת הראב"ד - כיצד מעשה האוב זה שהוא עומד ומקטיר א"א בבית הקברות עושה כן ובעור של אדם מת ומדבר משחיו של מת]:
(ב) כיצד מעשה הידעוני מניח עצם עוף ששמו ידוע בפיו ומקטיר ועושה מעשים אחרים עד שיפול כנכפה וידבר בפיו דברים שעתידים להיות וכל אלו מיני עבודת כוכבים הן ואזהרה שלהן מנין שנאמר אל תפנו אל האובות וגו'
זה לא הסיאס המפורסם עם הכוס ולא המטוטלת ולא הספר עם המפתח ולא היעני תיקשור שעושים היום

אדרבא אני מחפש לאסור בוא תעזור לי למצוא איסור אמיתי ולא משהו תלוש
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 15-10-2007 בשעה 14:32.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-10-2007, 18:12
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי עשהאלר שמתחילה ב "בס"ד אם איני טועה, להלכה..."

זה ודאי לא נכון לאסור תקורת עם מתים באופן גורף
הרי הגמרא מלאה מזה כמו מעשה באותו חסיד שלן בבית הקברות בראש השנה ושמע את שני הרוחות
וכן מעשה בשמואל הנה דוגמה ברכות דף י"ח

תא שמע דאבוה דשמואל הוו קא מפקדי גביה זוזי דיתמי כי נח נפשיה לא הוה שמואל גביה הוו קא קרו ליה בר אכיל זוזי דיתמי אזל אבתריה לחצר מות אמר להו בעינא אבא אמרו ליה אבא טובא איכא הכא אמר להו בעינא אבא בר אבא אמרו ליה אבא בר אבא נמי טובא איכא הכא אמר להו בעינא אבא בר אבא אבוה דשמואל היכא אמרו ליה סליק למתיבתא דרקיעא אדהכי חזייה ללוי דיתיב אבראי אמר ליה אמאי יתבת אבראי מאי טעמא לא סלקת אמר ליה דאמרי לי כל כי הנך שני דלא סליקת למתיבתא דרבי אפס ואחלישתיה לדעתיה לא מעיילינן לך למתיבתא דרקיעא אדהכי והכי אתא אבוה חזייה דהוה קא בכי ואחיך אמר ליה מאי טעמא קא בכית אמר ליה דלעגל קא אתית מאי טעמא אחיכת דחשיבת בהאי עלמא טובא אמר ליה אי חשיבנא נעיילוה ללוי ועיילוהו ללוי אמר ליה זוזי דיתמי היכא אמר ליה זיל שקלינהו באמתא דרחיא עילאי ותתאי דידן ומיצעי דיתמי אמר ליה מאי טעמא עבדת הכי אמר ליה אי גנובי גנבי מגנבו מדידן אי אכלה ארעא אכלה מדידן

וכן עיין שער הגילגולים ושער רוח הקודש בעיניין השטתחות על קיברי הצדיקים לדבר עמהם
וכן שאלות חלום למינהם
ועיין עוד בספר מנחת יהודה בעניין הדיבוקים והרוחות שהיה מדבר עמם וקורא להם אפילו אחר שנכנסו בגיהנם ועוד
עתה הוראת לדעת שמכל הנ"ל יש סימוכין ביהדות לתקשר עם רוחות הנפטרים
א"כ מדוע הסיאנס יהיה יוצא דופן תחת איזה קטוגורית איסור נכניס אותו ?????
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #16  
ישן 16-10-2007, 11:16
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
מצאתי לך :)
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[font=Verdana]לא עוזר לנו..."

מועתק מתוך שו"ת דעת כהן (ענייני יורה דעה) סימן סט

ב"ה פעה"ק יפו ת"ו ט' אדר תרע"ב. שלו' רב לכבוד ידידי הרב הגדול בתו"י מו"ה חיים פאלליק שליט"א. אחדשה"ט באה"ר.

הגיעני מכתבו. ע"ד התחבולה לדבר עם הרוחות (ספיריטיזם), אם יש בזה איסור. הנה אנו צריכים בתחלה לברר את הספק לכל צדדיו.

א. אם יש בזה איסור מה"ת או רק מדרבנן. ב. אם האיסור הוא רק על העושה או שיש איסור גם על השואל. ג. אם יש איסור לשאול בזה גם כשהשואל הוא נכרי. ד. אם כל הדרכים שוים לאיסור או להיתר בזה, או שיש ביניהם חילוקים.

והנה יש להסתפק בזה מצד שני איסורי תורה. הא' שאם ענין זה הוא מכלל אוב, שאז יש איסור תורה לא לבד על העושה כ"א גם על השואל, כמתניתין דסנהדרין ס"ה א' דתנן גבי אוב וידעוני והנשאל בהם באזהרה. והב' שמא הוא לא בכלל אוב אלא בכלל דורש אל המתים, ואז לא יהיה האיסור מה"ת כ"א על העוסק בעצמו בענין זה של הדיבור. אבל מי שמשתמש על ידי זה ושומע את הענין, מבלי עסק מצדו, יש להסתפק אולי איננו בכלל דורש אל המתים, ולא יהיה לפ"ז כ"א איסור שבות, אם העוסק הוא נכרי, לאותם הסוברים שאין הנכרים מצווים על הכישוף, ויתבאר עוד פרט זה בס"ד לקמן, או לפ"ע =לפני עוור= אם הוא ישראל, ויהיה נדון לפ"ז ע"פ הפרטים של לפ"ע לענין תרי עברי דנהרא, שבענין אחר הוא רק מדרבנן. ונפ"מ בזה אם הוא איסור תורה או דרבנן הוא לענין ספק, דפלוגתא או דמציאות, שאם יהיה כאן איסור תורה נלך לחומרא, ואם יבורר לנו שיצאנו מחשש של תורה נלך לקולא.

אמנם גדרי בעל אוב מסומנים הם במשנה ובברייתא דסנהדרין שם, במשנה: בעל אוב זה פיתום המדבר משחיו ובברייתא: המדבר בין הפרקים ומבין אצילי ידיו. ועוד בת"ר שם: בעל אוב, אחד המעלה בזכורו ואחד הנשאל בגולגולת. א"כ אם יבורר לנו שאין בזה שום תנאי מאלו, דהיינו שאינו מדבר משחיו ומבין הפרקים ומבין אצילי ידיו ואינו מעלה בזכורו ולא נשאל בגולגולת, נפקינן מספק אוב ופש גבן לברורי רק אם יש כאן משום דורש אל המתים.

ובגמרא שם איתא: שואל אוב היינו ודורש אל המתים, דורש למתים כדתניא ודורש אל המתים זה המרעיב עצמו והולך ולן בביה"ק כדי שתשרה עליו רוח טומאה. ופשט הגמ' משמע, שבתחלה חשב דודורש אל המתים הוא בכל ענין שידרוש למתים, א"כ האוב ג"כ בכלל זה, ותירץ שאין בכלל ודורש אל המתים כל מיני דרישות כ"א זה הפרט המיוחד, של מרעיב עצמו ולן בביה"ק כדי שתשרה עליו רוח טומאה. א"כ כל שאר פרטים של דרישה למתים אין בהם משום איסור. ונראים הדברים, שזאת היא שיטתו של הרא"ם, המובא בהגה"מ פי"א הי"ג, שכתב שהמשביע לחולה לשוב אליו לאחר מיתה, להגיד לו אשר ישאל, אין זה דורש אל המתים, כיון שאינו דורש לגופו של מת אלא לרוח, והרוח אינו נקרא מת. וזה יתכן לומר רק ע"פ מסקנת הגמ', אבל לפי הקושיא, שאוב יהי' בכלל דורש אה"מ =אל המתים=, הי' הכרח לומר, שגם דרישה לרוח הויא בכלל דורש אל המתים, דאוב אין לו עסק עם הגוף כ"א בחלק האוב של נשאל בגולגולת, אבל שאר מיני אוב הלא היא העלאת הרוח. וכ"מ בשבת קנ"ב ב' מהא דא"ל צדוקי לר"א אמריתו נשמתן של צדיקים גנוזות תחת כסא הכבוד, אובא טמיא היכי אסקיה לשמואל בנגידא, א"ל התם בתוך שנים עשר חודש הוה. א"כ הי' הענין עם הנשמה, אלא שבתוך שנים עשר חודש הדבר אפשר. וע"כ צ"ל, דלפי המסקנא אין אוב בכלל דורש אל המתים כ"א בנשאל בגולגולת. אבל אין כן דעת הרמב"ם שם, שכתב: איזהו דורש אל המתים, זה המרעיב עצמו והולך ולן בביה"ק, כדי שיבוא מת בחלום ויודיעו מה ששאל עליו, ויש אחרים שהם לובשים מלבושים ידועים כו', ומסיים: כללו של דבר, כל העושה כדי שיבוא המת ויודיעו לוקה, שנאמר לא ימצא בך וגו' ודורש אל המתים. א"כ לדעת הרמב"ם אין חילוק בין דרישה לדרישה, ואחד דורש לגוף ואחד דורש לרוח הכל הוא בכלל דורש אל המתים, וא"כ נידון דידן לא נפיק מכלל זה.

וגם לדעת הרא"ם, שפשוט שאם אינו דורש לגוף אין זה בכלל דורש אל המתים, י"ל שיש עדיין מקום להסתפק מצד איסור אוב, שכל מה שכתבנו, שכל עניני אוב הם מפורשים לפנינו, זהו רק לשיטת רש"י שם, שמפרש מעלה בזכורו הנזכר באוב, שמעלה ומושיב את המת על זכרותו, אבל לפי' התוס' שם ד"ה מעלה, שמפרשים שהוא שם של מכשפות, פשוט דנפל פותא בבירא, שהרי אין אנו יודעים איך להגדיר את המכשפות הזאת, ושמא ענין זה הוא הוא מין זה של מעלה בזכורו. ושיטת הסמ"ג היא כשיטת הרמב"ם, שלא להגדיר דורש אל המתים דוקא במרעיב עצמו ולן בביה"ק, שמשים את דרישתו אל הגוף אלא דבאמת הכל בכלל דורש אל המתים, אלא שבא לרבות שגם מרעיב עצמו ולן בביה"ק, כדי שתשרה עליו רוח טומאה, הוא ג"כ בכלל זה ומשו"ה כתב בל"ת נ"ה שבעל אוב עובר ג"כ בלאו זה של דורש אל המתים.

ובשו"ע יו"ד סי' קע"ט סי"ד דעת המחבר, שדוקא להשביע בחיים, שיבוא לאחר מיתה, מותר, אבל בלאחר מיתה אין חילוק בין רוח לגוף, והרמ"א הביא דעת יש מתירין כשאין משביע כ"א את הרוח.

א"כ יש כאן ס"ס לאיסורא. שמא כהרמב"ם והוי הכל בכלל דורש אה"מ, וא"ת כהרא"ם שמא מין זה הוא מכלל אוב הנקרא זכורו, כיון שאין אנו יודעים את תוכן ענינו.

ולא עוד אלא שיש להסתפק ע"פ המבואר בספרי קבלה, שיש חלק הנפש שנקרא שיתופא דגופא +עיין זוהר ויחי רכ"ה, שמות קמ"ב, תקוני זוהר בהקדמה ועוד בתיקון כ"ז וע' אדרת אליהו הגר"א האזינו ו', וע' תקו"ז בביאור מהר"א שם בדף ה' ע"א אות ו', וט' ע"א אות כ"ג+ שהוא שורה בעצמות, וי"ל שכשמעלים אותו החלק הוי בכלל דורש אל המתים אליבא דכו"ע, ומנ"ל שאין מין זה אותו החלק של שיתופא דגופא.

ולע"ד אין כדאי לחזק את האמונה ע"י תחבולות כאלה, הקרובות למכשול איסור. ויותר טוב לקיים תמים תהי' עם ד' אלהיך.

וד' ית"ש יתן ליראיו אורך ימים ושנות חיים וכט"ס.

כ"ז ראיתי להשיבו מה שדעתי נוטה בקצרה. ומובן הדבר שא"א לי להחליט הענין לפני ידיעתי איזה פרטים בעומק ענין נעלם זה.

ישמח כת"ר בימי שמחת הפורים הבעל"ט, ונגילה ונשמחה בישועת ד' ובטוב ד' על עמו בארץ חיים, ובשמחת ישראל בעושיו, באורך ימים ושנות חיים, בריות גופא ונהורא מעליא, שמחת לבב וכט"ס, כנה"ר ונפש ידי"ע דוש"ת.

הק' אברהם יצחק ה"ק

והנה בירושלמי סנהדרין פ"ז ה"י: ודורש אל המתים אית תניי תני זה הנשאל בגולגולת ואית תניי תני הנשאל בזכורו. וכיון שאמר שהנשאל בזכורו הוא ג"כ בכלל ודורש אל המתים, משמע שאע"פ שאינו הולך לביה"ק ואינו עוסק בגופו כ"א ברוחו. והוי מכאן סיוע לשיטת הרמב"ם והסמ"ג, דכל אופני הדרישה הוו בכלל ודורש אל המתים, דלא כהרא"ם המחלק בין גופו לרוחו. ואי' עוד שם: מה בין הנשאל בגולגולת למעלה בזכורו, שהנשאל בגולגולת עולה כדרכו ועולה בשבת, וההדיוט מעלה את המלך, והמעלה בזכורו אינו עולה כדרכו ואין עולה בשבת ואין ההדיוט מעלה את המלך, אר"ה קרייא מסייע למאן דאמר אוב זה המעלה בזכורו, מ"ט קסמי נא לי באוב והעלי נא לי אשר אומר אליך. ופי' בפ"מ, דמשו"ה אמר קסמי לי, כלומר שאשה לא תוכל לקסום אוב שלא ע"י איש, מפני שהוא מעלה בזכורו, והביא מזה ראי' לשיטת רש"י, דמעלה בזכורו היינו כפשוטו. ול"נ דה"פ, דשמואל באמת הי' מלך על ישראל ויהודה, כדאיתא באגדת שמואל (פ"ט) ובילקוט ירמי' (רצ"ב), והי' לו סגולת מלך גם לזה שאין ההדיוט יכול להעלותו. +וכן גם במדרש תהלים בתחלתו ובפכ"ה, דהיינו שהיו לו צדדים מיוחדים של מלכות, אע"פ שבודאי לא היה בעל מדת מלכות בעצמה בכללותה, כמבואר בזהר תרומה קנד, כי נאמן לנביא, ולא למלך, נביא ודיין הוה, דאי מלך הוה לא שאלו ישראל מלך, ובאורות - הקדש ח"א עמ' רעח ובמהרש"א ברכות ל"א שמה שהי' שקול כמשה ואהרן הוא בצדדים מיוחדים. ובדרשות הר"ן דרוש י"א: כאשר לא יהיה מלך בישראל, השופט יכלול שני הכחות, כח השופט וכח המלך. וכן בענין דין כח המלכות של יהושע, [ע' בראשית רבה פר' צ"ח - שהיתה המלכות שאולה בידו]. ע' משפט כהן עמ' שלז, וע' יומא עג, וב"ב עה רשב"ם ד"ה אוי, וע' ירוש' סנהדרין פ"ב ה"ו.+ ומשו"ה לא היתה יכולה להעלות באוב את שמואל כ"א על שם שאול, שדוקא הדיוט אינו מעלה את המלך, אבל מלך מעלה את המלך, והאשה סברה ששמואל, כיון שהמליכו את שאול, וגם שלא הי' מוכתר בפרסום כ"א בשם שופט ונביא, שאינו מלך, והיא לא הכירה שהוא שאול עד אח"כ. ועפ"ז דברי תוס' קיימין, והם מסייעין להחמיר כנ"ל, גם משום ספק אוב, והוי ספק תורה גם לשואל.

והנה ע"ד אוב, פשוט דאפילו אם העוסק בהעלאת האוב הוא גוי, מ"מ הנשאל הוא אסור מן התורה אע"ג דלא קיי"ל כמ"ד בסנהדרין נ"ו, דב"נ מוזהרין על הכישוף, ולר"י שם כל האמור בפרשה דלא ימצא בך מעביר בנו ובתו וגו' ודורש אל המתים הכל בכלל איסורי ב"נ, אלא כת"ק שם. וזהו לענין שאר כישופים חוץ מהיכי דשייך ביה ע"ז כגון מקטר לשד, וגם ע"ז צריך חקירה איך הוא נ"ד. אבל כבר כתבנו, שיש להסתפק בזה ג"כ משום צד אוב, ואז יש גם על הנשאל חשש תורה. וגם בענין דורש אל המתים אין הדבר ברור שהשואל לדרוש עבורו לא יהי' בכלל, אע"ג דלא קעביד מעשה, מ"מ י"ל דאיסורא איכא, אם הוא באופן שהמת מתגלה אליו, כה"ג דתחבולה הנ"ל.

וראוי לעם קדוש להדבק רק בד' אלהים חיים.

הנ"ל

-------------------------------


מקווה שזה סיפק אותך

חזרה לפורום
  #17  
ישן 16-10-2007, 19:05
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
ויש להשיב
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "מצאתי לך :)"

קודם כל גם הרב מודה שאין בידו לאסור אלא שהסיק מכח ס"ס(ספק ספקא) באיסורי תורה לחמיר

ואחרי המחילה מכבוד תורתו ואחרי נשוק ידי ורגלי קודשו את הנלע"ד אמור אי ניחא קמיה שמיה ומיני ומיניה יתקלס עילאה

עיקר החומרה שיצא לרב הנ"ל הוא מכוח דברי הרמב"ם

רמבם הלכות עכו”ם פ י”א
(
יג) איזהו דורש אל המתים זה המרעיב את עצמו והולך ולן בבית הקברות כדי שיבא מת בחלום ויודיעו מה ששאל עליו ויש אחרים שהם לובשים מלבושים ידועים ואומרים דברים ומקטירין קטרת ידועה וישנים לבדן כדי שיבא מת פלוני ויספר עמו בחלום כללו של דבר כל העושה כדי שיבא המת ויודיעו לוקה שנאמר לא ימצא בך מעביר וגו' ודורש אל המתים:

וז"ל(של הרב הנ"ל) "א"כ לדעת הרמב"ם אין חילוק בין דרישה לדרישה, ואחד דורש לגוף ואחד דורש לרוח הכל הוא בכלל דורש אל המתים, וא"כ נידון דידן לא נפיק מכלל זה. "


ואחרי המחילה

מהרמב"ם הנ"ל אין ראיה, שמה שכתב "כל העושה כדי שיבוא המת", היינו מהדברים דלעיל לן בבית הקברות וכו' הוא שלוקה ולא כל העושה כל מעשה שבעולם, ומעשה שמואל והיתומים יוכיח.
וכן משמעות פשטות הגמרא דסנהדרין וכן משמע מרש"י ומהבית יוסף על הטור וכן דעת הרא"םוכן דעת הסמ"ג וכן דעת הב"ח
שאם לא תאמר כן אז לא היתה הגמרא צריכה לפרט לי מה זה אוב ומה זה דורש אלא תואמר
כל קשר שהוא אסור ודי.
ומה שהביא על פי הקבלה וז"ל
"לא עוד אלא שיש להסתפק ע"פ המבואר בספרי קבלה, שיש חלק הנפש שנקרא שיתופא דגופא +עיין זוהר ויחי רכ"ה, שמות קמ"ב, תקוני זוהר בהקדמה ועוד בתיקון כ"ז וע' אדרת אליהו הגר"א האזינו ו', וע' תקו"ז בביאור מהר"א שם בדף ה' ע"א אות ו', וט' ע"א אות כ"ג+ שהוא שורה בעצמות, וי"ל שכשמעלים אותו החלק הוי בכלל דורש אל המתים אליבא דכו"ע"
אלא הם דברי דברי נביאות מניין לו זה הנה העתיק לשון שער היחודים לרבינו המהרח"ו

ז"ל "ודע כי אע"פ ששנינו בזוהר כי נפש הצדיק בקבר ורוחו בג"ע וכו' אם אתה משתטח על קברי הצדיקים צריך שתכוין כי ע"י השתטחותך עליו אתה גורם שהצדיק ההוא תשתטח נפשו ותתפשט בעצמותיו ואז יהיה עצמותיו כעין גוף לנשמה המתפשט בהםוכו' ואז תכוין שאלתך וכו' “עכ"ל
עתה הוראת לדעת
א: ראיה ברורה של תקשור עם נפטרים ע"י שכיבה ממש על קברם
ב: התקשורת עם חלק נפש דעצמות הנקרא הבלא דגרמי או שיתופא דגופא

ומה שהביא השו"ע לאסור וז"ל
ובשו"ע יו"ד סי' קע"ט סי"ד דעת המחבר, שדוקא להשביע בחיים, שיבוא לאחר מיתה, מותר, אבל בלאחר מיתה אין חילוק בין רוח לגוף, והרמ"א הביא דעת יש מתירין כשאין משביע כ"א את הרוח
הנה לך שלשון השו"ע



(יג) דורש אל המתים זה שמרעיב עצמו ולן בבית הקברות כדי שתשרה עליו רוח הטומאה
(
יד) להשביע את החולה לשוב אליו לאחר מיתה להגיד לו את אשר ישאל אותו מותר:
(
ויש מתירין אפי' לאחר מותו אם אינו משביע גופו של מת רק רוחו)

השולחן ערוך לא אסר לאחר מיתה ום תמצי לאמר אסר מכל מקום אסר בהשבעה ואינו לנדון דידן כלל ועיקר
באופן שיוצא מכל הנ"ל לא רק שאין ראיה ברורה לאסור אלא אפילו רבותא להקל יותר מלאסור והאמת והשלום אהבו
ע"כ דברי הצעיר ghostbuster

הבהרה אין מכל הדברים הנ"ל לפסוק הלכה למעשה חלילה אלא הכל על דרך לימוד
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 16-10-2007 בשעה 19:09.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:12

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר