|
19-02-2007, 10:12
|
|
|
חבר מתאריך: 19.02.07
הודעות: 2
|
|
קניית מחשב - חוויה הזויה ב- KSP
ברצוני לשתף אתכם בחוייה תמוהה שקרתה לי אתמול ב- KSP סניף פ"ת.
היות שאני צריכה לקנות מחשב חדש לשימוש ביתי ובסיסי, עשיתי מעט סקר שוק וראיתי מחשב (אינטל פנטיום) שמתאים לצרכי, ובמחיר זול באופן יחסי, באתר האינטרנט של KSP.
אתמול 18.2.2007 התקשרתי למספר הטלפון המפורסם באתר ע"מ לבצע הזמנה של המחשב אותו בחרתי, אך הנציג אמר לי שלא ניתן לקנות מחשב בצורה זו, אלא רק ע"י הזמנה באינטרנט או להגיע לחנות.
רשמתי במדויק את פרטי המחשב אותו בחרתי ואת המחיר שלו (1370 ש"ח), נסעתי לסניף פ"ת וחיכיתי בסבלנות שהמוכר היחיד יתפנה.
כאשר התחלנו לשוחח הראיתי לו בפשטות את הדף, הוא הבין במה מדובר, אישר שזה המחיר והתקדמנו לקראת סגירת עסקה.
אמרתי לו שאין לי צורך בציוד ההיקפי שמצויין באתר (מקלדת, עכבר ורמקולים), ולכן הוא הוריד 25 ש"ח מהסכום הנקוב.
הבעתי רצון לשדרג את המחשב לזיכרון פנימי מסוג אחר, ולהוסיף גם פלופי, ולשם כך הוספנו 100 ש"ח לחשבון בסך הכל.
מכאן קיבלנו שסכום העסקה הוא 1445 ש"ח בלבד.
כאן אני כבר שמחה וטובת לב על קנית המחשב, אך בשלב הזה המוכר פנה אליי ואמר, ופה אני מצטטת במדויק ככל הניתן, כי אין בי שום רצון להוציא דיבה או לשון רעה, כי הוא לא יכול למכור לי את המחשב הנ"ל משום ש"העסקה אינה כלכלית בשבילו".
הוא אמר שרק אם אבצע עוד "שדרוג רציני" למחשב הנ"ל הוא יוכל לסגור איתי עסקה. "אולי תקני גם מסך חדש? או שדרוג הזיכרון הפנימי ב- 300 ש"ח נוספים?"
עניתי לו שאין לי צורך במסך כי כבר יש לי, והשדרוגים הללו לא רלוונטים לצרכי מחשב זה.
לא הייתי בטוחה שירדתי לסוף דעתו ושאלתי "זהו המחיר שנקוב באתר האינטרנט שלכם, הלא כן?" הוא ענה "כן, כך כתוב, מה אני אעשה, אבל בשבילי זה לא כלכלי"... הצעתי לשלם מקדמה במזומן, הוא אמר שזה לא פותר את הבעיה. כשניסיתי להבין בדיוק היכן שורש הבעיה הוא אמר משהו לא ברור על כך שאין לו את המעבד הזה במלאי, והוא יצטרך להזמין במיוחד, וזה לא כדאי לו. הוא שאל: "מה, את רוצה להמתין שבועיים למחשב שלך? בטוח לא" עניתי לו שדווקא אני יכולה להמתין שבועיים למחשב, אז הוא מייד ענה שזה גם לא פותר את הבעיה, אלא רק קניה של מוצר נוסף.
רבים היו כבר הולכים הביתה בשלב זה (או לסניף אייבורי ברחוב הסמוך), אך המשכתי והבעתי עניין לרכוש בנוסף מכשיר דיסק-און-קי קטן, הוא נקב בסכום 180 ש"ח עבורו, הסכמתי ואמרתי בשמחה "הבה ונסגור על המחשב והדיסק-און-קי".
להפתעתי הרבה... גם בשלב הזה הוא לא הסכים לסגור איתי עסקה, משום שזה עדיין "לא כלכלי עבורו". רק קניה של עוד כמה מאות שקלים, פחות מזה - אין עסקה.
אציין כאן שבזמן הזה, יושבים קונים סבלניים בחנות, ממתינים בתור, ומקשיבים בקשב רב לשיחתנו ההזויה.
בשלב זה שאלתי את המוכר אם הוא מבין שאני עומדת לקום וללכת, והוא בפשטות כה רבה מפסיד קונה, הוא אמר שכן, קמתי הלכתי.
בזאת הסתיימה החוויה.
יתהו אנשים שקוראים מילים אלו - מה השלב הבא בקי אס פי? לקוח שמזמין מחשב יבוא לקבל אותו מהחנות ויקבל תשובה שזה "לא כלכלי לספק לו את המחשב"? חומרה לא תקינה שתגיע לתיקון באחריות תזכה בתשובה "זה לא כלכלי עבורנו לתקן את הפגם"?
שיתפתי מספר רב של מכרים וחברים שלי בחוויה זו, ועתה אני משתפת אתכם, וזאת רק משום שאני הייתי שמחה לדעת מבעוד מועד, כי תשובות מסוג אלו שקיבלתי, עלולות להינתן, לפני שהטרחתי את עצמי לחנות קי אס פי. אין לי כל כוונה להוציא את דיבת הרשת, ייתכן בהחלט שיש אנשים רבים שקנו שם ומרוצים, במקרה שלי לפחות, כך בדיוק נאמרו הדברים.
אתמול העברתי את החוויה הזו כלשונה ל"תיבת התלונות" באתר האינטרנט של KSP (היות שלא מצאתי בשום מקום כתובת למשלוח מכתבים, אימייל, או שם של מנהל כלשהו.... מעניין), ציינתי שם גם את הטלפון שלי, ועדיין לא קיבלתי מהם כל תגובה.
|
|