לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-01-2005, 16:00
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
מידע תאונה מבצעית ראשונה למרכבה סימן 4

אתמול (יום חמישי) ארעה תאונה מבצעית ראשונה לטנק המרכבה סימן 4.
התאונה התרחשה בבסיס נבי מוסה והיה מעורב בה טנק מפלוגת צמ"פ (פלוגת מסלול).
בזמן נסיעה מנהלתית הרגיש מפקד הטנק שהטנק סוטה מן הציר ועומד להתהפך, המט"ק פקד על תרגולת התהפכות ונהג הטנק בלם בלימת חירום כאשר הטנק נמצא בשיפוע צד קל.
עקב הבלימה הפתאומית נחבטו אנשי הצוות ורופא מילואים שהוזעק למקום הורה על פינויים לבית חולים.
שני פצועים פונו במסוק ושני פצועים פונו באמבולנס, כולם במצב קל עד בינוני.
שניים מן הפצועים שוחררו לאחר מספר שעות והשניים הנותרים שוחררו הבוקר.

ראוי לציין שהטנק לא התהפך או היה במצב של התהפכות, וכמו כן לא היה תקול בשום צורה.


קרדיט בלעדי לידיעה- יוסיפון
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-01-2005, 00:03
  JAVEHN JAVEHN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
הנהג באמת נפגע הכי פחות
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Rotten_Eddie שמתחילה ב "אמנם רק עכשיו סיימתי טירונות"

אם יצא לך פעם להיות בערובה של חברת חשמל למעלה , אפשר להרגיש שהיא מתנדנדת כמה מטרים לכל צד ,וזאת חוויה לא נעימה . למרות זאת , למטה לא מרגישים כלום . ברעידות אדמה האחרונות שהיו בארץ , מי שישב בבנינים גבוהים הרגיש אותה ולמרות זאת האנשים בקומה הראשונה לא ידעו שיש .
הנהג בגלל שהוא יושב הכי קרוב לקרקע מרגיש הכי פחות מכולם את המכות . למרות זאת , המפקד והטען שעומדים גבוה בתאים שלהם מרגישים כל מכה . בגלל זה , בנסיעה הנהג משתדל "לשבור" את הג'עג'עוים (מכשולי קרקע) ע"י כניסה בזווית עליהם , אחרת הוא שובר את הצוות (ואז הוא יצטרך לכבד את כולם בקולה ) .
יש תופעה של נהגים , במיוחד נהגים צעירים שבולמים חזק מדי . דבר כזה יכול במקרה גרוע להעיף איש צוות החוצה , ובמקרה טוב להסב נזק גופני לאנשי צוות . לא ברור למה הנהג החליט לבלום בתרגולת התהפכות , כאשר היה צריך לתת היגוי לכיוון ההתהפכות ,וכך לנסות להתיישר . בכל מקרה , זאת לא חוויה נעימה בכל טנק (במיוחד ביום שישי בלילה , בפאתי ג'נין ) .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 15-01-2005, 18:16
  pbp pbp אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 135
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "תאונה מבצעית ראשונה למרכבה סימן 4"

בדיוק בגלל התגובות האלה התעצבנית על שזה פורסם. כל הפצועים למעט המט"ק שוחררו אחרי שעתיים מבית החולים, המט"ק שוחרר למחרת בבוקר (יום שישי), כל הצוות ואני מדגיש כל הצוות נפצע קל והם פונו במסוק בגלל שהוא כבר הגיע לשם, הם לא חולצו ע"י 669 ולא היה בכלל צורך בחילוץ מסוג שכזה. ולגבי כל ההנפצות שהתחילו הצוות פעל ע"פ תרגולת ולטנק שלום...
איך אני יודע את כל זה ? אני הגעתי לשם דקה אחרי שהצוות הדרדר....

וכן, לערבים איכפת מנבי מוסא ואני יכול להגיד לך את זה בערבות אישית ומקרה שקרה בבוקר יום שישי יכול להוכיח את זה שחור על לבן, חלאס כבר עם הזלזול הזה האוייב יודע והאוייב מקשיב ומקום שנראה שקט על פני הקרקע הוא לא בהכרח שקט ועוד במיוחד באיזור הבקעה שבעקבות בניית חומת ההפרדה הפכה להיות איזור הזליגה של הטרוריסטים....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-01-2005, 19:46
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
שמח על גישתך
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי pbp שמתחילה ב "בדיוק בגלל התגובות האלה..."

להלן תגובות:
1. הנטיה הסוחפת לזלזל בביטחון שדה ולהנפיץ את הפורום בשפע נתונים , רק ע"מ להראות "אני תותח ויודע הרבה" (הכוונה לא אליך , עידו), רווחת ומסוכנת.
2. גם פצוע קל מחבלות יבשות , לכאורה, יכול להפוך למקרה קריטי אם לא מאבחנים את שיטפי הדם הפנימיים בזמן ובצורה נכונה. הנפגע יכול לדמם למוות ורק לאחר מותו אפשר יהיה לקבוע בצער , שפינוי בשימת לב הנכונה , יכול היה להציל. בלבנון , התדרדר ג'פס שבו נהג מ"פ שראה תנועה חשודה בואדי. המ"פ היה עמוס בחגור חי"ר. עם ההגעה לשפת הואדי (כנראה יותר מידי), גלש הרכב והתדרדר לעומק הערוץ. המ"פ נפגע באופן יבש , ובגלל שלא אובחנה פציעה חמורה , לא בוצע פינוי מתאים. הוא נפטר לאחר שטפי דם פנימיים כתוצאה מפגיעת המחסניות.

אנא !
הזהרו בחשיפת נתונים מסווגים , כמו מקום, יחידות, אמצעים, תו"ל וכדו'
הזהרו בקביעות נחרצות מבלי שיש בידכם את הנתונים לצורך ניתוח.
לעומת זאת , הבעת דעה פרטית , בנימוס המתבקש , הינה תמיד מבורכת וגם תקבל את היחס המתאים.
תודה על קריאת שורות אילו.
מיכאל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 15-01-2005, 21:04
  yoav6591 yoav6591 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.04.04
הודעות: 21
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "תאונה מבצעית ראשונה למרכבה סימן 4"

עידו403

חבל שלא המתנת ליוסיפון שיפרסם את העניין בעצמו, כנראה שאז היינו קוראים דיווח ענייני, בלי כותרת בומבסטית ואולי הוא בכלל לא היה מפרסם דבר, למרות ועל אף אישור של הצנזורה... (לא כל פינוי רפואי של חיילים צריך להתפרסם כאן, או מעיניינו של מישהוא מאיתנו, במסגרת הפורום).

אם הבנתי נכון - זה היה צוות במסלול שהיה בנסיעה מנהלתית, אז איך הגעת ל"תאונה מבצעית ראשונה"?

היה כאן משהוא ייחודי למרכבה סימן 4? כנראה (אינני מכיר את הפרטים) שבסך הכל היתה חוסר תשומת לב של מט"ק ושל נהג, שהסתיימה במסגרת תרגולת, למרות שאולי המט"ק היה צריך להגיב אחרת. כשיחזור ליחידה יבוצע תחקיר ויוסקו מסקנות.

בואו לא נשכח שהם בשלב המסלול שלהם ולמרות הכל מקרים כאלו קורים.

אני בטוח שאם זה היה קורה בחת"ם - היית מגיב אחרת, אם בכלל.

מיכאל - כל מילה בסלע!

שבוע טוב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 15-01-2005, 23:10
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
כרגיל, אנשים פה תוקפים לפני שהם מבררים את הפרטים ומקבלים את התמונה המלאה
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי yoav6591 שמתחילה ב "עידו403 חבל שלא המתנת..."

אתה יודע למה כתבתי "קרדיט בלעדי ליוסיפון"? משום שזאת ידיעה שלו, שהוא ביקש ממני להעלות בפורום. אני בכלל לא ידעתי על התאונה עד שיוסיפון ביקש ממני להעלות את הנוסח שנכתב למעלה, הוא לא העלה את זה בעצמו מהסיבה הפשוטה שוה לא היה ליד המחשב כל היום אז הוא הכתיב לי את הידיעה בטלפון וביקש ממני להעביר אותה דרך הצנזורה.

אז מה היה לנו כאן?
1. טענת שאם יוסיפון היה כותב את האשכול הזה הוא היה נראה אחרת- ובכן הוא היה נראה בדיוק אותו הדבר.
2. טענת שאם זה היה קשור לחת"ם אני הייתי מגיב אחרת- אז זהו שלא, הנוסח הזה הוכתב לי ואושר לפרסום מילה במילה, חוץ מזה אני הגזמתי במשהו שכתבתי?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 18-01-2005, 16:15
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
תגובה כללית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "תאונה מבצעית ראשונה למרכבה סימן 4"

העברתי את הידיעה אל עידו כדי שיעביר אותה דרך הצנזורה ויפרסם היות ולא הייתה לי גישה אל מחשב מיום התאונה עד היום. אם יכולתי הייתי מפרסם אותה בעצמי.
יש מקום לידיעות מסוג זה בפורום שלנו היות ואלו חדשות צבאיות. בנוסף לידיעות כאלו, בדרך כלל, אין מקום באף כלי תקשורת אחר. ברוב כלי התקשורת לא יפרסמו ידיעה כזו אם לא יהיו שם הרוגים, אפשרות אחרת שהידיעה הייתה מתפרסמת היא אם התאונה הייתה נגרמת בגלל כשל טכני בטנק הכי חדש בצה"ל. גם תאונות דרכים שאין בהן הרוגים לא מתפרסמות בעיתונים אבל הן כן מעניינות את מי שמתעניין בתאונות דרכים או ברכב.
מאחר ולא היו הרוגים ולא היה כשל טכני התאונה הזאת לא הופיעה בעיתונים או בגופי חדשות אחרים. אבל בפורום שלנו, שבו נמצאים מי שכן מתעניינים בצבא בכלל ובחיילים ורק"ם בפרט, הידיעה הזאת כן מעניינת. עובדתית אפשר לראות כמה אנשים צפו בה.
בפורום הזה צופים גם בעלי עיניין שונים: חיילים, מפתחים, אנשי תעשיות בטחוניות, אמהות של חיילים, קצינים בכירים, מרגלים (!) ועוד. מידע כזה מעניין את אותם צופים וכל זמן שהוא עומד במגבלות הצנזורה ואינו פוגע בביטחון המדינה אנחנו נשמח לספק את סקרנותם.
צריך לזכור שלפעמים אנחנו מפרסמים פה מידע שמגיע אלינו מבעלי אינטרסים שונים, כמו: מפקד שרוצה להרגיע אמהות לחוצות בכך שהוא מפרסם מה בדיוק קרה, קצין חימוש שרוצה לדווח לגורמי פיתוח פרטים שעליהם אסור לו לדבר איתם, איש תעשייה בטחונית שרוצה להציג את המוצר שלו כמוצלח יותר ממוצר קיים וכו'. אני לא אומר שמשהו מכל אלו קרה פה אבל אני משאיר לכל התוהים את העובדה הזאת כחומר למחשבה...
גם מידע שקיבלנו מבעל אינטרס נבדק ומוצלב, אח"כ הוא עובר דרך הצנזורה לאישור ורק אחר כך מפורסם .
אנחנו לא כותבים את כל מה שאנחנו יודעים, כפי שחלק מהמגיבים רמזו, (קצת נעלבתי מהאמירה הזאת) אם כל מה שאנחנו יודעים כבר כתוב אז מה יהיה ללנו לחדש מחר? האם לא למדנו על נתונים שעלולים לפגוע בביטחון המדינה? האם אנחנו מפרסמים כל דבר שאנחנו שומעים עליו?
אפשר לראות בתגובה שלי למאמר של אמנון ברזילי עד כמה יש דברים שאני יודע עליהם שאיני יכול לכתוב כאן (כמו: כמה טנקים באמת יש לנו, לאן נעלמו טנקים ספציפיים, מה עושים בחיל האוויר עם הגנת שמי המדינה ועוד ועוד).
אין פה שום "נטיה סוחפת לזלזל בביטחון שדה ולהנפיץ את הפורום בשפע נתונים , רק ע"מ להראות 'אני תותח ויודע הרבה'", אם הייתה נטיה כזאת כבר מזמן היינו מוזמנים לחקירה איפשהו. כרגע ההיפך הוא הנכון, וד"ל...
אין פה גם "להיטות להעביר ידיעה, להיטות להעמיס בנתונים לא רלוונטיים, להיטות להשתמש בשמות של בסיסים,להיטות לכתוב כותרת בומבסטית (תאונה מבצעית, סימן 4) ולהיטות לעשות גלים מחומר שבעצם הוא כלום". החומר הזה הוא לא כלום, יש סיבה לכך שהוא פורסם והסיבה היא שאתה (בין השאר) רצית לקרוא אותו. וכן שלא תוכל לקבל אותו באף מקום אחר.
דווקא המגיבים הלהוטים יותר מכירים אותי ויודעים עד כמה יש לי יותר מידע ויותר במות כדי לפרסם אותו. לאותם אנשים יש גם את מספר הטלפון הפרטי שלי ויכולים לפנות אלי בכל שעה (אם אני לא עונה סימן שאני ישן).


לגבי המושג תאונה מבצעית: ייתכן שהייתי צריך לדייק ולומר תאונת אימונים. אבל, כוונתי הייתה תאונה ראשונה מאז שהטנק הפך למבצעי, סליחה על הטעות, סביר להניח שאם הייתי רואה את הידיעה מול העיניים הייתי כותב אחרת, מאחר והכתבתי אותה בטלפון נפלתי פה.
הכוונה של המילה מבצעית הייתה ברורה לי ועדיין היא ברורה לי, אני מצטער אם מישהו הבין משהו לא נכון כשהוא קרא רק את הכותרת. כדי להבין כותרות יש לקרוא גם את גוף ההודעות ולא רק את הכותרות.

אני לא יודע אם להיות מוחמא או להיעלב מהביקורת שהטיחו בנו פה. מצד אחד זה פורום וכל אחד יכול לכתוב פה את מה שהוא חושב שנכון גם אם לא בדק זאת, מצד שני יש פה דרישה מצד הקוראים לאיכות כמו שמצופה מכלי תקשורת אחרים. לכן כשקצת לא מדייקים חוטפים התנפלות שכזו.
אני שמח לקבל ביקורת, בדיוק לצורך כך מסרתי לאנשים ספציפיים את מספר הפלאפון שלי, בדיוק לצורך כך קיימת ת.ד..
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:27

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר