|
13-11-2008, 01:16
|
|
|
|
חבר מתאריך: 07.11.08
הודעות: 124
|
|
31-03-1996 יא' בניסן ...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ninka99 שמתחילה ב "התרסקות יסעור 245 במהלך הנחת אבן גבול 51 בגבול מצרים"
הסיפור שלי קשור להתרסקות מסוק היסעור 066 בתאריך הנ"ל.
נעים מאד, שמי שלום חן, בן 33 נשוי + 2, מנהל בפורום דגם, שרתתי בתל נוף, טייסת תעופה, גף צילום אויר כטכנאי פו"פ.
באותו בוקר יום א' שלוש ימים לפני פסח, קיבלנו ממפקד הגף "צ'ופר" להשתתף באימון יסעורים, הדמיית אויב, וחלק מחברי לגף כמובן גם לצלם אתתגובות המטוס וכו'.
חברי ליאור זיגמונד ממנ"ט, חבר עוד מימי התיכון והטירונות, גם קיבל את "הצ'ופר" להשתתף בטיסה, טיסה ראשונה שלו, ועזרתי לו להחתים נשק וכלהפרוצדורה של עליה כתקן לטיסה, למען האמת הוא התייאש מהסיבוב עד כדי כך שכבר חשבלוותר על הרעיון אבל שכנעתי אותו שהוא חייב לעבור את החוויה ובסוף עלה לטיסה.
לאחר התארגנות נהלים וכו' עלינו לטיסה ביסעור אחר לכיווןמדבר יהודה, לאחר הורדה של צוות או שתיים כל אחד לנ.צ. שלו חלה תקלה במסוק ונחתנחיתת חירום במקום נוח.
חיקינו למטוס שיחליף אותו והגיע 066 הוריד ממסניקים שהחלולעבוד על התקלה ואנחנו עלינו על 066 והמשכנו לדרכינו, המסוק הספיק להוריד את צוותהצילום שהם חברי לגף באחד הגבעות, נשארנו שבעה ביחד עם הצוות אויר והמשכנוהלאה.
הדבר הבא שאני זוכר, שהטכנאי המוטס דוד ויצמן ז"ל ביקשמכולנו להתיישב ולחגור את חגורות הבטיחות, אני שכבתי לתומי, אחרי 5 טיסות ביסעור כברלא כ"כ מתרגשים ואיך שאני חוגר המסוק עושה פניה חדה של עד 90 מעלות לדעתי ואנימתעורר במסוק אפוף עשן לאחר שהרגשתי שמשהו שורף לי היד, מסתכל ימינה מסתכל שמאלהולא רואה אף אחד רק עשן וחושב לעצמי איך לעזאזל כולם בחוץ ומשאירים אותי בפנים.
צלעתי החוצה, גיליתי שרגל ימין כואבת מאד, הרמפה לא הייתהונאלצתי לקפוץ החוצה, הסתכלתי קדימה וראיתי מישהו שוכב על אחד הגבעות למעלה מכסה אתפניו הסתכל עלי וחזר לכסות את פניו, מאוחר יותר התברר לי שזו הייתה חברתי ענבל טווסיז"ל ששירתה איתי בגף.
הלכתי/צלעתי ימינה ואני רואה שובל של אש ישירות למקום בוישבתי, זה מה שהעיר אותי למען האמת מהבלאק אאוט שבו הייתי שרוי, אני רואה את גוףהמסוק עומד ללא קוקפיט, זנב ורוטורים מפוזרים וחוץ מענבל טווסי ז"ל גיליתי גם אתחברי ליאור זיגמונד, כן אותו אחד שבסופו של דבר וויתר על רעיון הטיסה ומשכתי אותובכח לעלות אליה, מכסה את פניו עם חולצה, הוא היה שרוף מאד והגן על הכוויות מהשמש, אינסטיקטיבית התיישבתי לידו וחיבקתי אותו.
המסוקים שחגו באוויר החלו לנחות סמוך אלינו אחד אחד והראשוןשחש לעזרתנו היה טכנאי מוטס שגיליתי את פרצופו בין ההרוגים בשאר ישוב יהי זכרוברוך, הדבר הראשון שביקשתי ממנו שיעזרו לענבל טווסי ז"ל ומים הפה שלי היה מאדיבש.
רק לאחר שהטיסו אותי, ביסעור כמובן, לבית החולים בירושליםקלטתי את מה שעברתי, באותו לילה גילו לי שמהתאונה שרדנו אני וליאור זיגמונד, ענבלטווסי ז"ל נפטרה בדרך לבית החולים, לאחר שחשו לעזרתה הטיסו אותה מיד אבל 98 אחוזיקוויה הכריעו אותה.
מאז המקרה אני פוקד מידי שנה ביום האזכרה את קיברה ופוגש אתהוריה, את שאר משפחות הנספים עדיין לא פגשתי ואנחנו מתקרבים לשנה ה- 13לאירוע.
הסיבה שאני מספר את הסיפור, לדעתי הגעתי לפורום הנכון כדילספר את הסיפור, כדי לבקש אם מישהו מחברי הפורום מכיר, יודע, קשור ישירות אובעקיפין למקרה או למשפחות הנספים שיצור עימי קשר בבקשה, יצרתי כבר קשר עם החבריסעור שהיה ידידו של הטייס אייל גלר ז"ל, יש עוד חבר בשם דורס לילה שהכיר את אחד הטייסים עדיין לא יצר עימי קשר אם מישהו מכיר אותו, אני רוצה לסגור את המעגל שהשארתי פתוחכשעדיין לא פגשתי ממשפחות הנספים.
הבקשה השנייה בתור חובב בנית מודלים בתכנון גם לבנות אתהמסוק הנ"ל, חומר תמונות בעיקר, על המסוק 066 או 666 בעבר, הבנתי שגם לאחר השדרוגליסעור 2000 הוא נותר עם הרוטור הישן, המרובע שהיה צבוע בחום, יסעורי ה- 2000שידרגו להם את הרוטורים לשחורים, והאם הכינוי "עקב חורף" נשאר גם לאחר השדרוג?
זהו חברים אני פתוח לשאלות, אין לי בעיה עם זה, אמנם בשניםהראשונות היה קשה, אבל התמיכה של החברים והמשפחה כמובן שהוציאה אותי מהעצבות וההלם מהרככל האפשר, אז אל תתביישו לשאול.
בברכה
שלום חן
057-3334343
|
|