לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-09-2006, 13:38
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
מטוס התרעה מוקדמת מתוצרת אלתא, נמסר לחיל האוויר

הודעה שהגיע זה עתה מהתע"א:

מטוס התרעה מוקדמת (CAEW) מתוצרת אלתא חברה בת של התעשייה האווירית, נמסר היום אחה"צ ( 19.9 ) לחיל האוויר הישראלי. המטוס הינו G550 מתוצרת חב' גולפסטרים האמריקאית שסיים באחרונה הסבה לצורך התאמתו להתקנת המערכות האלקטרוניות מתוצרת אלתא. לפני נחיתתו אחה"צ בישראל, עבר המטוס בארה"ב סידרה של טיסות ניסוי להוכחת הביצועים וכשירות המטוס.



המערכת שסופקה לחיל האוויר הינה מהמתקדמות מסוגה, המיועדת לגילוי ועקיבה אחר מטרות, איסוף מודיעין ולמשימות של שליטה ובקרה. המערכת תשתלב במערך הגילוי האווירי של חיל האוויר לטווחים ארוכים מאד.



המערכת כוללת מאפיינים כגון:

1. שילוב 2 מערכות מכ"מ, הפועלים בו זמנית, בתחומי תדר שונים, ומשפרים משמעותית את הביצועים, כמו גם יכולת גילוי מלאה של מטרות ב-360 מעלות.



2. המערכת משלבת עיבוד אות מתקדם מאוד המבוסס על כמה פטנטים שפותחו באלתא, ומאפשרים כושר גילוי גבוה.



3. פותחה ארכיטקטורה ייחודית המאפשרת התאמה נוחה וקלה של חבילת התקשורת לצרכי הלקוח.

המערכת שנרכשה ע"י משרד הביטחון עבור חיל האוויר הישראלי מהווה דור שלישי למערכות התרעה שפותחו באלתא, החל משנות ה- 80. החברה ידועה כמובילה בשוק מערכות המודיעין והתקשורת באוויר, בחלל, בים וביבשה. השימוש במטוס מנהלים לבניית מערכת מתוחכמת זו הינו יעיל וחסכוני על פני מטוס נוסעים גדול כמקובל בעבר.



למטוס ביצועים ייחודיים כגון:

· טיסה בגובה רב, המבטיח גילוי מטרות נמוכות - טוס, בטווחים גדולים.

· זמן שהייה ארוך במיוחד.

· מטוס חדיש בעל אמינות גבוהה ועלויות תפעול ותחזוקה נמוכות מאד.

המטוס שנמסר היום לחיל - האוויר, הינו חלק משמעותי מתחום עסקי בתעשייה האווירית שאמור להגיע לכ- 1 מיליארד דולרים בשנים הקרובות. כידוע, פיתוח מטוסי מודיעין אווירי,הינו נושא חשוב ומתקדם בעולם התעופה הבינלאומי.

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 19-09-2006 בשעה 13:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 20-09-2006, 00:35
  mr_doron mr_doron אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 935
כתבה מתוך אתר חיל האויר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מטוס התרעה מוקדמת מתוצרת אלתא, נמסר לחיל האוויר"

נחת מטוס הנחשון הראשון בתצורת בקרה אווירית
ערן בלכר והילה פולקה

קישור לכתבה המקורית.

אחר הצהריים נחת בבסיס לוד מטוס הנחשון (גאלפסטרים-550) הראשון בתצורת בקרה אווירית, המכונה בחיל-האוויר "עיטם". טקס הקליטה החגיגי נערך בבסיס במעמד מפקד חיל-האוויר, האלוף אליעזר שקדי, מפקד בסיס לוד, אל"ם אודי בר עוז, ראש מפקדת יחידות הבקרה, אל"ם מאיר בן-שיה ומנכ"ל חברת "אלתא מערכות" מר ניסים הדס.
מפקד חיל-האוויר נשא דברים בטקס: "פרויקט ה'עיטם' עתיד לספק לנו מערכות מכ"ם מהמתקדמות ביותר בעולם. אשר נועד לשפר ולחזק, באופן משמעותי, את המענה המבצעי של מערך הבקרה, והגדלה משמעותית של העיניים המבצעיות של מדינת ישראל. הפעלת ה'עיטם' כמערכת מבצעית הינה משמעותית ביצירת תמונה אווירית, בשליטה ובקרה בעומק שטחו של האויב, ובהתראה מפני איומים אוויריים".

לקראת סוף הטקס עלו מפקד חיל-האוויר ומפקד טייסת "הנחשון", סא"ל י' אל זנב המטוס בכדי להדביק את סמל הטייסת ולקלוט באופן רשמי את המטוס החדש. המטוס עשה את דרכו בטיסה לא ישירה ממפעלי חברת "גאלפסטרים" בעיר סוואנה שבמדינת ג'ורג'יה, ארה"ב ובקרוב יכנס לסדרת התקנות קרקעיות של מערכות הבקרה האווירית בחברת "אלתא מערכות".

כזכור, לפני כחמש שנים, נחתמה עסקת רכש של מטוסי מנהלים מחברת "גאלפסטרים" האמריקאית במטרה להסב אותם למטוסי משימה עבור חיל-האוויר. ראשון מטוסי הנחשון, "גאלפסטרים-5" בתצורת מודיעין אוויר (מ"א) המכונה "שביט", הגיע בחודש יולי האחרון ונקלט בטייסת הנחשון, לשעבר טייסת "הדקוטות". במהלך השנה האחרונה נקלטו בטייסת מטוסי "שביט" נוספים, ואף הוכיחו עצמם באיסוף מודיעין במהלך מלחמת לבנון השניה.

הגעת העיטם מהווה את תחילתו של עידן חדש בחיל-האוויר, עידן הבקרה האווירית. לראשונה מאז הוצאתם משירות של מטוסי הדיה (הוקאיי) בתחילת שנות ה-90, ששימשו לבקרה אווירית, קולט החיל מטוס חדשני המיועד לכך. מטוס ה"גאלפסטרים-550", עליו מבוסס העיטם, מצויד באוויוניקה מתקדמת הכוללת יכולות מפה נעה, מחשב ניהול טיסה (FMS) חדשני וג'ויסטיק אינטגרלי דרכו מנהלים הטייסים את הטיסה ומצויד בחזית הטכנולוגיה בכל הקשור למערכות טיסה.

גף הבקרה בטייסת הנחשון שהוקם לפני מספר חודשים, כבר עוסק בהכשרת הבקרים שעתידים לטוס בעיטם באמצעות סימולאטור מתקדם שפותח גם הוא בחברת "אלתא מערכות". בין שאר משימותיו יגדיל העיטם את טווח הפעולה של יחידות הבקרה האזוריות (יב"א) ויהווה שלוחה אווירית למבצעים מרוחקים ובפריסות לחו"ל.

כתבה נרחבת על מטוס העיטם תפורסם בגיליון הבא של "בטאון חיל-האוויר"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כל התמונות צולמו ע"י ידידנו לפורום - עופר צידון !!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:00

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר