תראו את התמונה הזו בגלריה של xnir. משום מה, זכור לי שסופה 404 נמצאת בטייסת "הנגב", וגם סמל הטייסת שעל הזנב נראה כמו הסמל של טייסת "הנגב", למרות שזה לא ממש ברור. אז מה קרה להם שם בדרום? החליטו להדביק ציור חדש לזנב, או שזאת בכלל סופה של "אבירי הזנב הכתום"?
אכן טייסת הנגב קיבלה זנב חדש והדבר היה צפוי (זה הוזכר פעם בביטאון).(ל"ת)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Asafus שמתחילה ב "זנב חדש לטייסת "הנגב", או שאני סתם גזור?"
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Asafus שמתחילה ב "זנב חדש לטייסת "הנגב", או שאני סתם גזור?"
את האמת, הרעיון לזנב מתגלגל כבר שנתיים ובמקור היה אמור להיות משהו אחר. המפקד הקודם (הראשון של הטייסת בעידן הסופה) התמהמה עם ההחלטה וגם בעדיפות היה לקלוט את המטוסים והפיכת הטייסת למבצעית. זמן קצר לפני החלפת פיקוד והוא החליט להשאיר את ההחלטה למפקד הבא כדי שזה לא יראה כמחטף. המפקד הנוכחי לא רצה להתעסק עם זה ב-6 חודשים הראשונים לשרותו בטייסת. לאחר מיכן פנה אלי וביקש שאעשה לו זנב אך לו משהו גדול וצבעוני, ומאחר ופיקד לפני כן על טייסת "הכנף המעופפת", ביקש זנב באותו פורמט של סמל גדול בצבעי הסוואה על הזנב. אני סירבתי בטענה שצריך לחדש. לאחר כמספר חודשים נפגשנו שוב בפריסה של הטייסת והוא אמר לי שהוא רוצה משהו עם דגל ישראל על הזנב (פטריוטיות) ומכאן זה התפתח למספר אופציות שזו שאתם רואים היא זו שנבחרה ע"י צוות האויר בטייסת. בתמונה המצורפת ניתן לראות את הזנב המקורי בו מופיעים מספר מוטיבים הכוללים את הציפור טרף שיורדת כסופה. הרקע הכחול מסמל את הכחול מזנב ה"שחקים" של הטייסת וכך גם הפסים לבן/שחור/לבן שהיו על מצביי הכיוון של ה"שחקים". הכחול מיועד להיות כהה ולסמן את שמי הנגב כאשר הוא תחום בהרי הנגב.
הנשר בסמל שנבחר מבוסס על הנשר מהזנב הזה.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
הסמל שנבחר יפה אבל שלושת הפסים החומים העליונים נראים לא שייכים - ובכלל יש רושם שהנשר יצא מעט "תמנוני".
בסמל הראשון שנוסה על ה-411 ,הכחול נראה יותר כמו כתם מאשר שמיים (רק בזכות ההסבר הבנתי) והנשר כמו ספגטי.
אהבתי יותר את הציור של טייסת העטלף - שם ברור יותר מה הנושא.
(מצטער על כמות הדימויים )
נערך לאחרונה ע"י mr_doron בתאריך 03-07-2006 בשעה 18:51.
קצת מוזר לי הכחול הזה.
עוד שלב אחד בדרך לנראות אמריקאית.
זנב עם צבעים.
לא נראה לי
סמל זנב הוא בהגדרה בעל ניראות אמריקאית, אז לפחות ניסו לשמר משהו מצבעי הכחול לבן שהיו על מייצב הכיוון בטייסת הנגב ההיסטורית של תקופת הנשר..
ובעניין אמריקה, לא שמעתי שהתלוננת עד היום... אז אני שמח לדעת שגם אתה נגד האמריקנזיציה בחיל...
יש טייסת אחת לפחות שאני מכיר שיש לה סמל אמריקאי לחלוטין (טייסת הקרב הראשונה) מכיר?
אמיל.
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=mizhar]קצת מוזר לי..."
יש דברים טובים ודברים רעים.
צבעוניות על המטוס?
עוד מוקדם לי מדי.
אבל מי יודע? אולי אני סתם שמרן.
את טייסת הקרב הראשונה אני מכיר היטב (ומעריך מאוד).
לא עם כל ההחלטות שנלקחו שם אני מסכים.
עדיין הסמל שצויר על ידי עזר וייצמן צויר לפני 58 שנים.
כבודו במקומו מונח.
למרות שיש כאלו שחושבים שאין לו כבר מקום בקרבנו.
נערך לאחרונה ע"י mizhar בתאריך 03-07-2006 בשעה 21:19.
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=mizhar]קצת מוזר לי..."
הסמל של ט.101 אמנם אינו אמריקאי אבל צויר בהשוואה אמריקאית. עם זאת, יש כמה וכמה סמלים עם השפעות זרות - למשל טייסת "הצרעה", שהוקמה לראשונה ע"ב האורגנים הצרפתים. אנשיה שהו בצרפת, ומשם המקור. למיטב זכרוני גם המקור של טייסת "הפילים" הוא זר. ט.69 צוירה בהשראה זרה, ובטח אם נחפש נמצא עוד ...
טייסת הנמרים המעופפים - אימצה גם סמל וגם שם של טייסת P-40 אמריקאית
טייסת הדרקון משתמשת בסמל של טייסת צרפתית (או וריאציה עליו)
טייסת החרב המתהפכת - סמל של יחיד מסוקים שפעלה באלג'יר (יש פרטים בספר של אורי ירום. יכול להיות שאני משבש)
טייסת הצרעה כבר הוזכרה כאן
אני חושב שגם הסמל של 119 אינו מעיצוב מקומי
לגבי הסמל של 69, אני לא בטוח שהוא אינו מקורי. הוורסיה המקורית שלו היתה פרי עמלו של אחד מאנשי הטייסת, ופטיש ופצצה - אינם מוכרים לי מטייסת זרה.
הורסיה המחודשת כוללת קורנס ואת מפת המדינה, כך שאני לא בדיוק יודע למה אמיר מתייחס.
אכן עוצב לאחר שאורי ירום ביקר בטייסת מסוקים צרפתית באלג'יריה וראה שם סמל דומה. חבל שספר הטייסת לא לידי כרגע כי יש שם פרטים נוספים כולל הסמל הצרפתי המקורי.
על ההשפעה של "הנמרים המעופפים" לא ידעתי. בגדול, במהלך מלחמת השחרור ותיקי חילות האויר של בעה"ב השפיעו רבות על עיצוב סמלי הטייסות ועל ה-Nose art (איך לכל הרוחות קוראים לזה בעברית?). זוכרים את המיקי מאוס הענק על זנבו של המבצר? אם אני זוכר נכון מאחד הסיפורים שעלו במהלך הכנה של תערוכה מסויימת בבית מסויים (צחי, אתה כנראה יודע על מה אני מדבר...), סמל ט.101 הושפע מהסמל של VF17. כמו כן, סמל העטלף המוקדם כפי שצוייר על המוסקיטו היה מאוד לא ישראלי. אלמנטים מאותן השפעות מחילות האויר של מלה"ע השניה ניתן אם כן למצוא עדיין פה ושם. ולגבי הביקורת על סמל 101, קוראים לזה מורשת ומסורת.
הזנבות הצבעוניים והמעניינים ביותר בשנים האחרונות מופיעים בחילות האויר האירופאיים. דוקא האמריקאים נצמדים לעיצובים בצבעים המשתלבים עם הצבע האפור של המטוסים.
ולגבי האמריקניזציה של ח"א, מהרבה בחינות היא דוקא היתה מאוד חיובית.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Asafus שמתחילה ב "זנב חדש לטייסת "הנגב", או שאני סתם גזור?"
לדעתי הציור מדהים - מודרני ומעניין כאחד.
בהתחלה גם לי הוא נראה מעט "מוזר" אך ככל שהתעמקתי בו גיליתי שהציור
לא רע בכלל - אפילו נראה טוב.
תנו לו עוד הזדמנות ואולי תשתכנעו.
בכל אופן אהבתי מאוד.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
כפי שכתב מצוק, לכל משפחת ה F-16 מייצבי הגובה באנדרל על מנת לגרוע מיציבות המטוס(ל"ת)
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי Asafus שמתחילה ב "עכשיו אני שם לב שמייצב הגובה..."
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
חברה,תיקון קטן-אלה לא מייצבי גובה,אלא הגאי גובה מונובלוק.
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי Asafus שמתחילה ב "אוקיי, סבבה. בקשר ללמה צריך..."
אם כל המשטח זז,אז איפה פה המייצב?בעיט יש מייצב גובה.כל השאר-לא.
אנהדרל בכנפיים גורם לחוסר יציבות-שיפור כושר התמרון.אם הדבר נכון גם לגבי ההגאים-לא יודע.
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "חברה,תיקון קטן-אלה לא מייצבי גובה,אלא הגאי גובה מונובלוק."
זה נכון שבמטוס כמו עייט ישנו מייצב, שהוא סטטי (אבל לא ממש כי הוא משמש גם כמקזז הגה גובה...) וישנו ההגה שמסוגל לבצע תנועה זויתית גדולה, אבל הגה מונובלוק, במידה ואיננו מנותק מהמערכת שמפעילה אותו (הידראולית או חשמלית) משמש ומוגדר גם כמייצב. מייצב הוא גוף שתורם ליציבות של המטוס ובמקרה זה מדובר ביציבות האורכית. איך "מודדים" יציבות? היציבות נמדדת במונחים של פונקצית התמסורת של הגוף. לא חושב שנכון להכנס כאן לרזולוציה גדולה מדי, אבל באופן פשטני מדובר ביכולת הטבעית (ללא השתתפות מערכת הבקרה/טייס אוטומטי) להתגבר על הפרעות במישור העילרוד. במידה והגה מונובלוק לא היה משמש כמייצב, אזי מטוס כמו F15 היה לא יציב. מה שנכון באמירה הוא שבמידה וההגה חופשי, למשל באם הוא נותק ממערכת המפעילים שלו, הוא מאבד כמעט לחלוטין את שימושו כמייצב.
עריכה: אגב, אנהנדרל בכלל מקטין את היציבות בציר הגילגול...
נערך לאחרונה ע"י major_tom בתאריך 04-07-2006 בשעה 21:41.
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
יש כאן טעות (אולי לא הבנתי)
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי major_tom שמתחילה ב "זה אולי מ\נשמע קצת התקטננות אבל..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי major_tom
זה נכון שבמטוס כמו עייט ישנו מייצב, שהוא סטטי (אבל לא ממש כי הוא משמש גם כמקזז הגה גובה...) וישנו ההגה שמסוגל לבצע תנועה זויתית גדולה, אבל הגה מונובלוק, במידה ואיננו מנותק מהמערכת שמפעילה אותו (הידראולית או חשמלית) משמש ומוגדר גם כמייצב. מייצב הוא גוף שתורם ליציבות של המטוס ובמקרה זה מדובר ביציבות האורכית. איך "מודדים" יציבות? היציבות נמדדת במונחים של פונקצית התמסורת של הגוף. לא חושב שנכון להכנס כאן לרזולוציה גדולה מדי, אבל באופן פשטני מדובר ביכולת הטבעית (ללא השתתפות מערכת הבקרה/טייס אוטומטי) להתגבר על הפרעות במישור העילרוד. במידה והגה מונובלוק לא היה משמש כמייצב, אזי מטוס כמו F15 היה לא יציב. מה שנכון באמירה הוא שבמידה וההגה חופשי, למשל באם הוא נותק ממערכת המפעילים שלו, הוא מאבד כמעט לחלוטין את שימושו כמייצב.
עריכה: אגב, אנהנדרל בכלל מקטין את היציבות בציר הגילגול...
דיהדראל ואנהדראל משפיעים על היציבות האורכית של המטוס - כלומר גילגול ולא עילרוד.
באשר למשמעות זוית המייצבים במטוסי F-16 (אני לא סגור על זה) - אני חושב שהמשמעות העיקרית היא במיקום שלהם ביחס למערבולות הנוצרות על הכנף.
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "יש כאן טעות (אולי לא הבנתי)"
1. יציבות אורכית = בעילרוד.
יציבות רוחבית = בסבסוב.
2. לא יודע כרגע בדיוק מדוע הוחלט על זוית האנהדרל הנ"ל בהגאי F16. זה בהחלט סביר שבשל העובדה שהם נמצאים בעיקבת הכנף, עלולות להתקבל תופעות הפוגמות בביצועיהם. העיקבה בהחלט משמעותית כאשר מדובר על מישור זהה ובמרחק כה קצר. בכל מקרה ישנה גם הקטנה של היציבות בגילגול עקב תצורה זו.