04-07-2006, 22:55
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
יש כאן טעות (אולי לא הבנתי)
ציטוט:
במקור נכתב על ידי major_tom
זה נכון שבמטוס כמו עייט ישנו מייצב, שהוא סטטי (אבל לא ממש כי הוא משמש גם כמקזז הגה גובה...) וישנו ההגה שמסוגל לבצע תנועה זויתית גדולה, אבל הגה מונובלוק, במידה ואיננו מנותק מהמערכת שמפעילה אותו (הידראולית או חשמלית) משמש ומוגדר גם כמייצב. מייצב הוא גוף שתורם ליציבות של המטוס ובמקרה זה מדובר ביציבות האורכית. איך "מודדים" יציבות? היציבות נמדדת במונחים של פונקצית התמסורת של הגוף. לא חושב שנכון להכנס כאן לרזולוציה גדולה מדי, אבל באופן פשטני מדובר ביכולת הטבעית (ללא השתתפות מערכת הבקרה/טייס אוטומטי) להתגבר על הפרעות במישור העילרוד. במידה והגה מונובלוק לא היה משמש כמייצב, אזי מטוס כמו F15 היה לא יציב. מה שנכון באמירה הוא שבמידה וההגה חופשי, למשל באם הוא נותק ממערכת המפעילים שלו, הוא מאבד כמעט לחלוטין את שימושו כמייצב.
עריכה: אגב, אנהנדרל בכלל מקטין את היציבות בציר הגילגול...
|
דיהדראל ואנהדראל משפיעים על היציבות האורכית של המטוס - כלומר גילגול ולא עילרוד.
באשר למשמעות זוית המייצבים במטוסי F-16 (אני לא סגור על זה) - אני חושב שהמשמעות העיקרית היא במיקום שלהם ביחס למערבולות הנוצרות על הכנף.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|