לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #22  
ישן 09-05-2006, 15:17
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ניפוח סירה
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "לפי מה שאני יודע-היא מתנפחת בנגיעה במים.אם אין מים-לא מתנפחת"

הסירה נמצאת בחלקו העליון של זיווד כיסא המפלט (הטייס יושב עליו ב"רגיל").

בעת היפרדות הטייס ממושב המפלט במהלך הנטישה - נפתח הזיווד מאחר שצידו האחד מחובר אל הטייס, והשני אל הכיסא.

בעת פתיחת הזיווד - נפרץ מכל חנקן שמנפח את הסירה.

באפוד הטיסה ישנם סנסורים רגישים למים שמנפחים חליפת הצלה על חזה הטייס ומונעים (או תורמים ) לטביעתו במים אם הינו חסר הכרה או פגוע.... (ידוע על מקרה בו טייס מחוסר הכרה טבע מאחר שחליפת ההצלה דווקא גרמה לראשו לשקוע במיים במקום למנוע זאת - אבל זה בהחלט מקרה חריג)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 10-05-2006, 22:07
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
מעט קשה לטק"א סורי להגיע למצרים
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "תודה, אגב, עודכנתי שנטשת את..."

אינני זוכר את מספר המטוס. אכן בטיסה עם גילוץ. נפגענו מתותחי נ"מ בואדי חגול, דרום מערבית לעיר סואץ, לאחר שנאלצנו לסטות מנתיב החזרה המתוכנן (אגב, גילוץ ואני היינו האחראים על הכנת התקיפה והנתיבים) כדי לפנות את הדרך לטייסת 201 שהיו בדרך לתקיפה. אני נטשתי למימי מפרץ סואץ כ20 ק"מ דרומית לעיר סואץ ואילו גילוץ, בגלל תקלה במערכת הנטישה, כנראה בעקבות ההיפגעות, הופלט מאוחר, לאחר שניכווה כהוגן, וגם נחת בסיני וקרע גיד חשוב ברגל. מאז הוא לא חזר לטוס בפאנטום אלא רק להדריך בבית הספר לטיסה. בהמשך הוא למד רפואה וכיום הוא רופא ידוע בבית החולים בבאר שבע. שנינו היינו היחידים שנפגעו בטייסת שלנו (אם כי היו עוד 3 נטישות). אני חזרתי לטוס אחרי כשנה. כעבור מספר שנים הוא הגיע לפקד על המרפאה בחצרים ו"דאג" להוריד לי את הפרופיל הרפואי. כך סגרנו מעגל.
מגילוץ נודע לי שאני הראשון שחולץ בחיים מנטישה במפרץ סואץ (היו לפני כן 2 נטישות של מטוסים שלנו ו 2 של המצרים והטייסים לא נמצאו. יתכן שהחומר נגד הכרישים, שאצלי התפזר כנראה בגלל ההיפגעות, היה במקום (כשהוא סיפר לי על כך, בעת החילוץ המוסק, זו היתה הפעם הראשונה שהרגשתי את ליבי הולם בגיחה הזו).
הערה: נראה לי שמישהו השאיר לי הודעה עם בקשת פרטים על הספר שנכתב (וייתכן שבגלל ההגנות שהבן שלי התקין במחשב אני לא מצליח לפתוח אותו) אז מדובר בספר שכתב שלמה אלוני בהוצאת AIRDOC הגרמנית ושמו:
ISRAELI AIR FORCE 107 SQUADRON - THE KNIGHTS OF THE ORANGE TAIL
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:44

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר