10-05-2006, 22:07
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
|
|
מעט קשה לטק"א סורי להגיע למצרים
אינני זוכר את מספר המטוס. אכן בטיסה עם גילוץ. נפגענו מתותחי נ"מ בואדי חגול, דרום מערבית לעיר סואץ, לאחר שנאלצנו לסטות מנתיב החזרה המתוכנן (אגב, גילוץ ואני היינו האחראים על הכנת התקיפה והנתיבים) כדי לפנות את הדרך לטייסת 201 שהיו בדרך לתקיפה. אני נטשתי למימי מפרץ סואץ כ20 ק"מ דרומית לעיר סואץ ואילו גילוץ, בגלל תקלה במערכת הנטישה, כנראה בעקבות ההיפגעות, הופלט מאוחר, לאחר שניכווה כהוגן, וגם נחת בסיני וקרע גיד חשוב ברגל. מאז הוא לא חזר לטוס בפאנטום אלא רק להדריך בבית הספר לטיסה. בהמשך הוא למד רפואה וכיום הוא רופא ידוע בבית החולים בבאר שבע. שנינו היינו היחידים שנפגעו בטייסת שלנו (אם כי היו עוד 3 נטישות). אני חזרתי לטוס אחרי כשנה. כעבור מספר שנים הוא הגיע לפקד על המרפאה בחצרים ו"דאג" להוריד לי את הפרופיל הרפואי. כך סגרנו מעגל.
מגילוץ נודע לי שאני הראשון שחולץ בחיים מנטישה במפרץ סואץ (היו לפני כן 2 נטישות של מטוסים שלנו ו 2 של המצרים והטייסים לא נמצאו. יתכן שהחומר נגד הכרישים, שאצלי התפזר כנראה בגלל ההיפגעות, היה במקום (כשהוא סיפר לי על כך, בעת החילוץ המוסק, זו היתה הפעם הראשונה שהרגשתי את ליבי הולם בגיחה הזו).
הערה: נראה לי שמישהו השאיר לי הודעה עם בקשת פרטים על הספר שנכתב (וייתכן שבגלל ההגנות שהבן שלי התקין במחשב אני לא מצליח לפתוח אותו) אז מדובר בספר שכתב שלמה אלוני בהוצאת AIRDOC הגרמנית ושמו:
ISRAELI AIR FORCE 107 SQUADRON - THE KNIGHTS OF THE ORANGE TAIL
|