17-12-2005, 20:28
|
|
מנהלת פורומי הצילום
|
|
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
|
|
אני מסכימה איתך, זיו.
ש/ל נועד, כמו שאמר ארנון, לשינוי האוירה בתמונה [או הדגשת האוירה כפי שצולמה במקור], או להתמקדות בקומפוזיציה, באובייקטים ובתאורה. *לא* לשיפור תמונה שצולמה בצבע.
אבנר, צילום בש/ל הוא ללא ספק אמנות שונה לחלוטין מצילום בצבע, ובדיוק בגלל זה אני מסכימה עם זיו. תמונה שצולמה בצבע ויצאה סתמית מדי - לא תהפוך לתמונת ש/ל מדהימה, כי - כמו שאמרת בעצמך - צילום בש/ל הוא אמנות. לא צילום בצבע שצבעיו הומרו.
אני אישית לא אהבתי את אפקט הש/ל ברוב התמונות שראיתי, כי לרוב הוא באמת לא הוסיף לתמונה [שזה בדיוק כמו לומר שהוא הפחית מהיופי שלה. אם היה בכלל ממה להפחית...]. אנשים התחילו להשתמש בש/ל כאמצעי להסתרת קומפוזיציה משעממת [אע"פ שש/ל אמור לעשות בדיוק את הפעולה ההפוכה]. לדעתי זה נובע מכך שתמונה בש/ל נראית מרשימה עוד לפני שמסתכלים על תוכנה, במיוחד לדעת אנשים שפחות מבינים בצילום, ורק מחפשים תמונה שתופסת את העין.
אבל חשוב לזכור שיש תמונות שהש/ל משפר אותן פלאים [למשל: הרבה מהתמונות של אולג משתדרגות בעזרת ש/ל, כי הוא מצלם קומפוזיציות מעניינות, דוגמאות ודגמים, מרקמים וכדו', כך שבחלק מהתמונות שלו הצבע מפריע].
צריך פשוט להשתמש בכלי הזה בזהירות, לפני שהוא יהפוך לקיטש בנאלי.
|