|
12-12-2005, 17:08
|
|
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
|
|
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
|
|
|
הכתבה
אין "סופה", יש רק הבטחות, טענות וחוצפה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] כתב וצילם: עמוס באר
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/eixghxiuiyr33okbe27rove5hoiorujrw3gp2jxeyr7piuppqhnhgc2wktxuboe2slz7q4aavlihml/r1.jpg] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]
זעם במערכת הבטחון כנגד לחצי "תעשיות רכב נצרת" לביטול רכש גי'פי לנד - רובר בריטיים, אותם נאלץ צה"ל לייבא כחלופה דחופה לגי'פי ה'סופה סימן 2' הישראלים, שההבטחה לאספקתם, הופרה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]
שנים מתעלם צה"ל בסלחנות מהעכובים בפיתוח הגי'פ הישראלי החדש מדגם 'סופה 2', ועתה, עם ירידת מצבת הגי'פים הקיימים מדגם 'סופה 1' אל מתחת לקו האדום, מאיימים ראשי המיפעל המקומי בשליחת עובדיהם להפגין (ב', 12.12.05) מול משרד הבטחון, בדרישה לביטול תכנית החרום לייבוא חלופי דחוף של גי'פי לנד-רובר 'דיפנדר' מייצור זר.
צי הגי'פים הצבאיים נימצא בשחיקה מתמדת, המואצת לנוכח הפעילות המבצעית המוגברת. בעיקר הנטל נושאים גי'פים סופה מיושנים שפותחו במיפעל תעשיות רכב נצרת לפני כתריסר שנים, המיפעל הפרטי זוכה מזה עשרות שנים לעידוד ממשלתי שוטף, אך הליכי הפיתוח של גי'פי סופה 2 מהדור החדש, מתעכבים בו שוב ושוב, ופוגמים ישירות בכושר ניוד הכוחות הלוחמים. מיפעל תע"ר נתון בבעלות קבוצת מכשירי תנועה בע"מ, המשמשת גם כייבואנית מכוניות קרייזלר מארה"ב, סוזוקי מיפאן ופורשה מגרמניה.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/erwxtpzuk5unhhtenlgbbyg7zwimam6eg5muoyi36dud373kz4xbgraxcwcfqn6tq466tlb3uvgmpc/r2.jpg]
מצבת כוח האדם של תע"ר נימצאת בצמצום מתמיד, לנוכח ירידת הכדאיות הכלכלית בייצור עצמאי של כלי רכב חדישים. המיפעל מעסיק כיום כ- 150 עובדים, וההנהלה הוציאה כ - 100 עובדים נוספים לחופשה ללא תשלום, בהבטחה להחזירם לעבודה אם וכאשר תגיע הזמנת מערכת הבטחון להרכבת ג'יפים חדשים. בשיא פעילותו העסיק תע"ר כ- 600 עובדים, אלא שצה"ל נידרש להצטייד בגי'פים ממוגנים בעלי מנוע דיזל ותיבת הילוכים אוטומטית, ואילו תע"ר העמידה לרשות כוחות הבטחון גי'פים "רכים" (נטולי מיגון), בעלי מנוע בנזין ותיבת הלוכים ידנית...
שר הבטחון שאול מופז היה ככל קודמיו לתפקיד שותף לנסיונות הלאומיים לשמר את תיפקוד המיפעל כעסק חי, המספק למערכת הבטחון כלי רכב יעודיים רבי מינוע. אלא שבמקום ליזום פתרונות טכנולוגיים אשר יעמידו את התוצרת בקו אחד עם הסטנדרטים ההנדסיים המאפיינים את תעשיית הרכב המודרנית, נוהגים ראשיו ליזום מתקפות תקשורתיות כנגד הגורמים השונים בצמרת צה"ל והמערכת הבטחונית, המנסים תדיר לסייע בשמירה על קיומו של המיפעל הוותיק. הליך תקשורתי מטעה דומה, התרחש באחרונה עת הוחלט מסיבות כלכליות על מיגונו בארה"ב של רכב הסער הטקטי מסוג האמר.
לפני כשנה חשפו לראשונה שידורי גל"צ ואתר האינטרנט של התחנה, את המיפרט הטכני ואת תכנית הצטיידות של מאות הגי'פים החדשים מדגם 'סופה 2'. במהלך התחקיר שנערך לקראת פירסום הכתבה בקרב הגורמים המבצעיים הקשורים בפרוייקט, הובטח כי יפתרו כל הבעיות הטכניות - מוטוריות שניתגלעו בצמד גרסאות הרכב – גירסת הפיקוד ה"רכה", ובגירסה המבצעית המיועדת לניוד ממוגן של כוחות לוחמים על ציודם הקרבי. ספק המכלולים המוטוריים האמריקני הצביע על הסיכונים הבטיחותיים שעלול לגרום המיגון הבאליסטי הכבד, והסחבת המקומית ביישום המלצותיו, מקשה עתה על גופי הרכש הבטחוני, לאתר בחו"ל מוקדי אספקה אלטרנטיבים.
לאיומי ההפגנה מול משרד הבטחון בתל אביב גוייס מנכ"ל תע"ר, אריה קייזמן, המכיר את תחום תובלת הסער הצבאית עוד מימי שרותו בסיירת אגוז של טרום מלחמת יום הכיפורים. קיזמן קידם את פרוייקט 'סופה 2' בהנחיית המפקדים הבכירים היוצאים, ראש אגף הטכנולוגיות והלוגיסטיקה (אט"ל), אלוף אודי אדם ("המפתח"), וראש מפקדת זרוע היבשה (מז"י), אלוף יפתח רון טל, ("הלקוח הלוחם"). עתה נידרש קיזמן לאיים כי "אם לא תגיע הזמנת צה"ל יאלץ תע"ר לפטר עשרות עובדים," וליו"ר וועד העובדים, שלמה קרסנטי, מיוחסת התבטאות בוטה מאוד כנגד היצרן המתחרה הזר (חברת פורד העולמית), וכנגד מערכת הרכש הבטחוני הישראלית.
בתצוגת אמצעי הלחימה השנתית של מפקדת זרוע היבשה (מז"י) שנערכה בחודש מרץ בגני התערוכה בתל אביב, אף לא טרח תע"ר לשלוח דוגמא ל'סופה 2' השנויה במחלוקת. את מקום ה"אביר" – גרסת תע"ר הגנוזה לרכב טקטי ממוגן קל להובלת כוחות לוחמים אל שטחי העימות ביש"ע, תפסו ה"זאב" שמתוצרת התעשייה הצבאית, וה'דיפנדר' הממוגן מתוצרת מיפעלי לנד – רובר. על המצוקה אליה נקלעה מערכת הבטחון הישראלית כתוצאה מאי קיום התעשייה המקומית, תעיד העובדה כי היא נדרשת עתה להצטייד בגי'פים בריטיים מיושנים, מהסוג שעמד במרכז המאמץ המלחמתי שנוהל כנגד לוחמי המחתחרת האירית בשנות ה- 80' ברחובות בלפאסט.
בתגובה למאבק עובדי תעשיות רכב נצרת, מסר משרד הביטחון כי מכיוון שהגרסה הממוגנת של 'סופה 2' נמצאת עדיין בשלבי ניסוי, אשר יסתיימו לכל המוקדם בשלהי 2006, הוזמנו בנתיים 100 גי'פי לנדרובר כמענה לצרכים מבצעיים שאינם סובלים עוד דיחוי. הרכש ממומן מכספי הסיוע הבטחוני האמריקאי, ולדברי מהשהב"ט "אם וכאשר יושלם פיתוח ה'סופה 2', תבחן ההצטיידות בכפוף לאיפיוני צה"ל ולאלוצי המרכיב השקלי בתקציב הבטחון.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il
|
|