22-10-2005, 23:34
|
|
|
חבר מתאריך: 16.10.05
הודעות: 204
|
|
הסיכוי שלך הוא כזה:
(בהנחה שעדיין לא קיבלת אפילו זימון ראשוני לטייס..)
אתה צריך לעבור כמה מבחנים:
-מבדקי צוות אוויר- מגיעים לשם בערך 10,000 אנשים אם לא יותר
-ירפ"א א'- מגיעים בסביבות ה-7000-7500
-ירפ"א ב'- מגיעים בסביבות ה-2000-3000
-גיבוש- מגיעים בסביבות 1400-1500
-קורס הטייס- מגיעים בסביבות 500-550
-סוף קורס טייס- מסיימים בין 45-60 כל מחזור, תלוי באיכות המחזור ובכמות
הערה:
כמובן שהמספרים הם השערה בלבד(אומנם ממקור די מוסמך...).
אומנם הדרך נראית כמעט בלתי אפשרית מבחינת אחוזי הצלחה, אבל אני יכול להגיד שכבר מהירפ"א א' ידעתי שאני יגיע לגיבוש כי ירפ"א ב' הם מבדקים רפואיים וידעתי שאין לי שום דבר חריג והסיכויים ליפול שם הם יחסית קטנים.
הערה 2:
המספרים מתייחסים לשנת מיון, שבשנה יש שני מחזורים, כלומר ישנם שני גיבושים שבכל אחד מהם יש בין 700 ל-750 בכל גיבוש, מביניהם עוברים (כל גיבוש) קצת יותר מ-250 אנשים ומסיימים את קורס הטייס בין 45-60(כלומר, לקורס טייס בשנה מגיעים בין 500 ל-550 אנשים ומסיימים סה"כ בין 90-120 בשנה!!)
מה אתה צריך בשביל זה:
כל שלב אתה צריך להפגין כישורים אחרים, חוץ משלב הירפ"א ב' שהוא מבדקים רפואיים שאין מה לעשות איתם כ"כ.
במבדקי צוות אוויר אתה צריך להפגין קואורדינציה, כושר פסיכוטכני גבוה(כלומר ישנם מבדקים פסיכוטכניים כמו בצו ראשון) וכושר מכני.
בירפ"א א' (אשר מתחלק לשני חלקים) אתה צריך להפגין כושר לוגי בעיקר ואת הידע שצברת במתימטיקה עד כה (נראה לי...), ובחלק השני להצליח במבחן הסימולטור הידוע.
בגיבוש עליך להפגין כישורי חברה, מנהיגות, יוזמה וחשיבה תחת לחץ, עייפות ורעב.
בקורס עליך להפגין כישורי טיסה (מן הסתם....) וכישורי חברה בנוסף ועוד כמה דברים שכנראה צריך להפגין אבל אני פשוט לא יודע אותם כי אני עדיין לא בקורס.
אבל עכשיו תכל'ס.....
אל תיבהל מהנתונים המספריים ומהדרך הארוכה שעליך לעשות כדי להיות טייס....
אתה תראה לאורך הדרך שאם אתה מתאים אז אתה תעבור בסופו של דבר ותגיע לקורס, שזה כבר צעד ענק. כך את הכל באיזי אחי
נערך לאחרונה ע"י איתי סביר בתאריך 22-10-2005 בשעה 23:43.
|