איתחול תקופתי למחשב הרכב ובעיקר אחרי החלפת חיישנים
יש לי רכב טורבו-דיזל 4X4 מהשנים האחרונות, נידלקה לי מנורת מנוע כתומה ובהאצה ו/או עומס הרכב היה מאבד כוח ומוציא עשן שחור.
בטיפול התקופתי שהיה כמה ימים לאחר מכן ניכנסתי למשחטת הרכב (מוסך היבואן), שם בדקו את התקלה עם סורק תקלות ואמרו לי ששסתום EGR אצלי תקול ויש החליפו (קוד P0400).
יש כלי רכב בהם שסתום ה EGR הוא מכני, אצלי הוא אלקטרוני וכולל בתוכו כל מיני חיישנים שמחשב הרכב (ECU) צריך.
והעלות? 2500 ש"ח לחלק + שעתיים עבודה (560 ש"ח) + מע"מ - סה"כ כ 3600 ש"ח.
לא החלפתי אצלם, הזמנתי מה eBay ב 120$ (כ 450 ש"ח), חשמלאי רכב החליף ב 150 ש"ח (חצי שעה עבודה, 4 ברגים וקונקטור).
ה EGR התקול היה מלא בפיח והאלקטרומגנט שלו תפוס, ז"א הוא באמת היה תקול.
נסעתי, התופעות המשיכו (איבוד כוח ועשן שחור) אבל פחות.
התייעצתי עם מומחה שאמר לי שלהחליף זה טוב אבל חייבים לעשות Reset למחשב אחרת הוא עדיין משתמש בכל המידע השגוי שהגיע מה EGR התקול.
מחשבים של כלי רכב לומדים את הרגלי הנהיגה ומתאימים את עצמם בהתאם.
ניתקתי את הכבל מהקוטב השלילי בבטריה, 10 פימפומים על דוושת הברקס עד שהיא התקשתה (בכדי לפרוק חשמל טעון בכל מיני מקומות), המתנה של 5 דקות וחיבור הכבל לקוטב השלילי.
נסיעת לימוד ראשונה עדינה והאוטו כמו חדש.
אגב, המומחה אמר שכמו במחשבים הביתיים זה טוב לאתחל את מחשב הרכב כל כמה אלפי קילומטרים גם בלי תקלה.
זו כמובן המלצה לא מקצועית וכל ניסיון כזה הוא על אחריותכם, כדאי תמיד להתייעץ עם מומחים בקשר למה לעשות ואיך לעשות, הדברים שונים מרכב לרכב.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "תודה, מרתק.
ד"א, העניין עם..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
תודה, מרתק.
ד"א, העניין עם הברקס לא קשור למשהו חשמלי. זה רק לחץ הדראולי שנשאר במערכת.
זה קשור לחשמל כי הפדאל מחובר לאורות הברקס ומפעיל בוסטר הידראולי עם בקרה חשמלית.
הנגיעות בפדאל גורמות לכל מיני קבלים שאגרו מטען חשמלי להתפרק (המטרה הסופית שלא יהיה חשמל בכלל ברכב בשום צורה).
הפדאל מתקשה בלי קשר לחשמל, כי כמו שאמרת זה לחץ הידראולי שנשאר במערכת סגורה, הבוסטר לא פועל ללא מנוע עובד.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "איתחול תקופתי למחשב הרכב ובעיקר אחרי החלפת חיישנים"
1. למה אתה קורא "מומחה" לאחד שמשווה ECU למחשב הביתי?
2. לפני שמחליפים EGR אפשר לנסות לנקות.
3. לא חייבים להגיע למוסך כדי לקרוא תקלות מ-ECU. מתאם במחיר כמה שקלים + אפליקציה לטלפון קוראים קודים גנריים בלי שום בעיה.
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "1. למה אתה קורא "מומחה" לאחד..."
1. עזוב אל תשפוט אותו לפי משפט אחד סתמי שלי, הוא אומן רכב שמבין מאד והמליץ לי את כל זה גדול.
הוא אמר לי ללכת למוסך מקצועי ושהם יעשו לפי הצורך אחרי בדיקה מסודרת, לא לבד.
2. נכון ש EGR בד"כ מנקים אבל הבנתי שזה בעיקר את המכאניים, באלקטרוני זה יותר מורכב (יש שם גם מעברי מים) וכו', במחיר הזול שווה כבר להחליף.
3. מורכב אצלי ברכב הפלאג OBD2 שמשדר נתונים לאפליקציה Torque במערכת האנדרואיד ברכב, המוסך לא הפתיע אותי.
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "1. עזוב אל תשפוט אותו לפי..."
אני לא חושב שיש הבדל בניקוי EGR חשמלי או מכני. סך הכל מדובר במעבר גזי פליטה שנסתם מהפיח וגורם לשסתום להיתקע. מעברי מים נועדו לקירור השסתום ולא דורשים ניקוי כל עוד מערכת קירור של המנוע תקינה.
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "אני לא חושב שיש הבדל בניקוי..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Boltik
אני לא חושב שיש הבדל בניקוי EGR חשמלי או מכני. סך הכל מדובר במעבר גזי פליטה שנסתם מהפיח וגורם לשסתום להיתקע. מעברי מים נועדו לקירור השסתום ולא דורשים ניקוי כל עוד מערכת קירור של המנוע תקינה.
יש גבול עד כמה אפשר לנקות EGR ולהחזיר אותו לעבודה.
במכני זה קפיץ שמתעייף עם הזמן ובחשמלי זה אלקטרומגנט שנחלש עם הזמן.
מאחר ואני אוהב הרפתקאות בעולם הרכב אז אחרי ההערה שלך עניין אותי לבדוק את התיפקוד של ה EGR התקול שהורד מהרכב שלי.
במוסך של חבר ניקינו אותו מגוש ענק של פיח ושטפנו אותו, אח"כ בדקנו את הפעולה שלו וראינו שהוא מתפקד אבל התנועה לא חלקה והאטימה לא עד הסוף.
ניראה שהפיח גרם לעומס על האלקטרומגנט ופגם בתיפקוד שלו.
כך ניראה ה EGR הישן אחרי הניקוי, אז תאר לך איך היה לפני
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[QUOTE=Boltik]אני לא חושב שיש..."
פתחתם ברגים ופירקתם את האלטרומגנט (סולנואיד) עצמו? לפי התמונה נראה שהברגים לא נפתחו.
כמובן יש גבול עד כמה ניתן לנקות ולשפץ חלקים, אבל במקרים מסוימים זה עובד לא רע
לא פירקנו אותו, רק ניקינו ושטפנו אותו, אח"כ חיברנו למצבר וראינו את הפעולה.
כן, יש הרבה מקרים שזה מצליח, כניראה לפני שנוצר נזק בגלל הליכלוך.
לא במקרה הזה..