על הבונה: אשתי, המכונה פה בפורומים גברת רוג (או סתם "הגברת"). זהו הדגם השני שהיא בונה בסך הכל אך עם צרור העיצות הטובות וההארות מהדגם הראשון, כבר יש למה לצפות.
קצת רקע: הB-35 פותח על ידי ג'ק נורת'רופ (מייסד חברת נורת'רופ), שחלק ניכר מהקריירה שלו התמקד בקונספט של "הכנף המעופפת". הרעיון הכללי היה שכיוון שהכנף של המטוס מייצרת את העילוי שלו, מדוע לא לעשות מטוס שכולו כנף? הפיתוח של הXB-35 החל ב1942, והמטוס טס את טיסת הבכורה שלו ב1946. החוסר בזנב והגאים מסורתיים גרם לבעיות קשות ביציבות המטוס. המערכת כפולת המדחפים סבלה אף היא מבעיות שונות ומשונות ולבסוף נגנז המטוס לאחר שנבנו, אם זכרוני אינו מטעני, 4 ממנו. נורת'רופ ניסה שנית שנים מאוחר יותם עם הYB-49, גרסה סילונית של המטוס אך בעיות היציבות עצרו את הפרוייקט בשלב טיסות הניסוי. כמעט חמישים שנה מאוחר יותר, נורת'רופ יזכה לבסוף לראות את חלומו מתגשם עם הB-2 Spirit, המפציץ החמקן, שנחשף זמן קצר לפני מותו של נורת'רופ.
על דגם:
הדגם הוא בקנ"מ 1:72, של Italieri, בא עם התאמה לבניית גרסת אב-הטיפוס עם ארבעת המנועים הדו-מדחפיים וגרסת הייצור (YB-35) שממנה נוצרו שלושה מטוסים, שהיא עם ארבעה מנועים חד-מדחפיים. אנחנו כנראה נלך על הגרסה הדו-מדחפית.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי zamir-bo שמתחילה ב "היי.
נראה דגם מעניים וגם..."
סוף דבר
לאחר עיכובים והמתנה, הגיע הזמן לצבוע את הגוף, להדביק את המדבקות ולהכריז על כשירות מבצעית. דבר אחד בטוח (כפי שהתמונות מעידות): את המטוס הבא, נצבע עם איירבראש
לאחר שהזמנו את הצבעים המתאימים (אשתי מעדיפה לצבוע עם מכחול, משתמשת בצבעים אקריליים של Testors) וקיבלנו רק חלק מהם, ניגשה אשתי למלאכה המורכבת והעדינה של בניית הקוקפיט וצביעתו. בנוסף היא בנתה את מושבי התותחנים (למטוס היו שלושה מקלענים, כיאה למפציץ שתוכנן בשנות ה40). זו הייתה עבודה סבלנית ועדינה, בחלקה עם קיסם שיניים...
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
הי
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "יש לנו קוקפיט :)
לאחר..."
התקדמות יפה מאד.
מספר הערות / הארות.
ישנן נקודות מסויימות שהצביעה לא מושלמת (למשל בכסאות-האדום, בהגה של הסטיק - השחור).
אני מבין שנעשה נסייון לצבוע גוון אלומינייום על חלק מדפנות התא,
צביעה גוון מתכתי כגון אלומנייוםפ או כסף, מחייב הכנה מסויימת:
ראשית יש לערבב את הצבע במיכל עד להעלמות המשקע בקרקעית המיכל.
שנית יש לערבב את הצבע לפני כל טבילה של המכחול בצבע.
נוסף-מומלץ גוונים מתכתיים, לצבוע בעזרת אירבראש.
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "כתמיד, הפורום לא מאכזב במתן..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
כתמיד, הפורום לא מאכזב במתן עיצות טובות
האם יש לך המלצה על איירבראש ספציפי לצבוע איתו?
המבחר עצום ורב...
היי.
לגבי איירבראש אז כפי שפתחתי , המבחר עצום ורב וממש בלי סוף.
עצתי לך ולבונים הנוספים.
במידה ורק במידה והחלטתם להיכנס לתחביב ברצינות והכווה ברצינות היא לא להשתעבד כמובן אבל להתמיד בתחביב , אם כך עצתי לרכוש איירבראש איכותי כגון איווטה או בדג'ר.
ניתן להשיג באינטרנט במחירים יחסית שפויים.
לשם הדוגמא את המברשת אוויר שלי רכשתי אמנם מחבר שהביא בטעות 2 לארץ אבל המחיר ששילמתי היה 750 ש"ח שזה היה אמור להיות המחיר דרך הזמנה באינטרנט.
לגבי העבודה אז אין לי מה להוסיף אחרי שאשר הודיע את ההודעות שלו...
העבודה עצמה נראית טוב מאד וגם נראה שאתם משתדלים לרדת לפרטים קטנים וזה יפה.
עצה קטנה לגבי העלאת תמונות.
אם לא קשה לך ידידי להקטין את התמונות לגודל של 800 על 600 יהיה מעולה. בגודל הזה התמונה תופסת בדיוק רוחב דף וזאת מבלי לגלוש לצדדים.
הדרך היחידה לטיפול בחוסר חומר זה ע"י שימוש בחומר מילוי, יש מספר יצרנים, אני מעדיף את החומר של TAMYA. חומר מעולה. שיטת העבודה איתו היא ע"י מריחה של כמות גדולה (אבל לא להגזים) של חומר המילוי,
להניח להתייבש מספר שעות, לשייף ולהחליק עד "השלמת הצורה"
בהמשך למה שאשר רשם לך רציתי לחדד 2 דברים.
1. בתמונה הראשונה נראה כי מדובר על קצה כנף.
כדאי לבדוק טוב לפי ההוראות עם לא מדובר בתאורת קצה כנף , בד"כ רוב כלי הטיס שאני מכיר במיקום הזה מגיע תאורת הניווט של המטוס. במידה ואין במקום תאורה אזי סתימת החור שקיים בעזרת פוטי היא קלה למדי כפי שאשר תיאר.
2. בתמונה השנייה זה כבר סיפור אחר. לא נראה כי יש מקום למרוח פוטי ולמלא את החסר. צריך לשקול אולי הדבקת אוורגרין דק (0.1 מ"מ) בחתיכה מאד קטנה , שוב
להמתין לייבוש סופי ואז להתחיל להחליק את החלק עד לקבלת משטח בגובה אחיד.
בכל מקרה אהבתי את הבניה שלך מבחינת ירידה לפרטים ונסיון להדגיש כל מה שצריך בתא הטייס.
וואוו איפה מוצאים נשים כאלה?
הלוואי שגם לי תיהיה אישה שתאהב את התחביב שלי וביחד נוכל לבנות את האוסף שמחכה לי בארון.
יצרתיות לשמא עבודה מבורכת בהחלט יפה ומרשים.
ראשית בהמשך למה שעמית רשם אז כנ"ל.
אשתי עשתה נסיון כאשר חזרתי לתחביב שלא צלח...
לפחות הביאה איזשהוא רצון...
בכל מקרה הסיפור של הקנ"מ היחסית קטן 1/72 מזכיר לי את המפציץ B-52 שבניתי בעבר.
מדובר בדגם ישן מאד של מונוגרם עליה השלום אשר מה לעשות הקנ"מ הכי "גדול" הוא 1/72 וגם כך יוצא מפלצת לא קטנה.
בכל מקרה עד עכשיו אני עדיין אוהב את העבודה "המשותפת" עד הדגם וגם איך שאתם עובדים.
אנקדוטה מרתקת... באמצע הלילה מתעוררת אשתי לקול תיפוף קצוב משונה... היא מדליקה את האור לחפש את מקור הרעש המוזר ומגלה שהכנף המעופפת כל כך מושלמת אווירודינמית שאפילו הדגם שלה מנסה עם כל משב רוח קל לעוף...
ובשעה טובה ומוצלחת בא הזמן להרכיב את המדחפים... לXB-35 בגרסת אב-הטיפוס הראשונית הייתה מערכת של ארבע מנועים עם מדחפים כפולים המסתובבים בכיוונים מנוגדים (זאת כדי ליצור איזון במטוס חסר הזנבות). המערכת אמנם עבדה בצורה לא מושלמת אך היא עדיין יפה ומראה על חשיבה הנדסית חכמה מצידו של המתכנן ג'ק נורת'רופ...
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "כדי שנוכל לנופף תרנגולות מעל..."
הי
בתמונה הרביעית. נראה שיש חוסר אחידות בצבע השחור.
אולי הצבע לא הספיק להתייבש לפני הצילום?
במידה והתופעה היא אמיתית. ממליץ בחום על צביעה חוזרת של הלהבים
לאחר חודש שבו התחייבויות קודמות די הרחיקו אותנו מהדגם, שבנו לבנות אותו. המדחפים והמנועים הורכבו וכני הנסע גם כן. כרגע רק הגלגל הקדמי מורכב - שני האחוריים בתהליך של צביעה חוזרת בשל אי דיוק בצביעה הראשונה.
לצערי המצלמה קצת הייתה לא מפוקסת כך שתיאלצו להמתין עוד יום או משהו כזה לעוד תמונות מעבר לשתיים האלו
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
הי
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "כמובטח, תמונות טובות יותר :)"
סה"כ נראת עבודה נקייה.
הייתי רוצה לראות יותר פרטים על המקומות שבהן היה שימוש בחומר מילוי - לפני הצביעה הסופית.
האם בדקתם את נושא "האיזון"? כדי למנוע מהמטוס "לשבת" על הזנב?
ראשית, אשתי ואני רוצים לומר תודה מכל הלב על הסיוע והעיצות שהיוו חלק נכבד בהצלחת הפרוייקט הזה. בהתחשב בכך שזה רק הדגם השני שאשתי בונה, לא ציפינו ולא פיללנו לתוצאה כל כך מרהיבת עין. אין ספק שלולא הפורום והצוות המבורך פה, לא היינו מגיעים לכזו הצלחה מסחררת. אז באמת, המון תודה, מקרב לב.
בכל מקרה הדגם הבא יהיה או כפיר של חיל האוויר או C-3\C-47 (מה שמכונה במחוזותינו דקוטה ). אם נוכל למצוא דגם של דקוטה בחודש הקרוב, אז כנראה דקוטה. אם לא, הכפיר ממתין שיפתחו את הקופסא וירכיבו אותו. קח או אחרת, עם קצת מזל ובלי נדר, את הדגם הבא כבר נצבע עם איירבראש
בכל מקרה הדגם הבא יהיה או כפיר של חיל האוויר או C-3\C-47 (מה שמכונה במחוזותינו דקוטה ). אם נוכל למצוא דגם של דקוטה בחודש הקרוב, אז כנראה דקוטה. אם לא, הכפיר ממתין שיפתחו את הקופסא וירכיבו אותו. קח או אחרת, עם קצת מזל ובלי נדר, את הדגם הבא כבר נצבע עם איירבראש
לא נורא... קורה במשפחות הכי טובות.
גם אני הצלחתי לפספס.
לגבי הדגם הבא ... נשמע טוב.
קצת פרטים בבקשה...
קנ"מ , חברה...
יש למה לחכות.
בהצלחה.
בכל שנה נערך בעיר היריד המחוזי של מחוז נוואדה (שלמרות שמו נמצא בקליפורניה, ד"א )
ביריד יש מספר רב של תצוגות, החל מדברי אמנות ואוספים וכלה לחם מאפייה ביתית ובירה בהכנה עצמית. בין השאר ישנה תצוגה של בוני דגמים מן המחוז. השנה השתתפו רק שבעה דגמים בקטגוריית המטוסים של בוני הדגמים ואשתי בחרה להציג את הכנף המעופפת שלה... אשר זכה, למרבה ההפתעה, במקום הראשון.
הכנף המעופפת (סרט כחול למקום ראשון) על מדף הזוכים. לימינו A-6E אינטרודר (גם הוא של אשתי) אשר זכה במקום השני ביחד עם מסוק אפאצ'י שלמרבה הצער ספג נזק במהלך התצוגה (ומקומו הריק נשמר מתחת לכנף המעופפת, היכן שהסרט האדום). במקום השלישי זכה P-47 Thunderbolt של בונה מקומי אחר (סרט לבן).
על קופסת התצוגה שבנינו לכנף המעופפת יש פרטים של המפציץ הניסיוני וכן פתק קטן הנותן קרדיט לפורום זה על העזרה הנפלאה שקיבלנו בבנייתו