|
11-11-2010, 19:26
|
|
מנהל ציור ותלת מימד ,עיצוב גרפי ותקשורת חזותית ומשחקי מחשב וקונסולות.
|
|
חבר מתאריך: 14.03.08
הודעות: 3,218
|
|
מדריך מס' 1: היכרות
אוקיי, אז הגענו לשלב האחרון של ההתקנה, והשלב הראשון בסדרת המדריכים הזו.
כרגע אמור להיות לכם
-בלנדר מותקן
-פייתון מותקן(הגרסה הכי עדכנית)
עכשיו הגיע הזמן ליצור קצת קסם(לא באמת, אבל בואו נכיר את התוכנה).
פתחו את התוכנה ותראו משהו כזה
אוקיי, אם אתם חדשים בתחום התלת מימד ומעולם לא נגעתם בתוכנה כזו, אתם בוודאי חושבים: "מה לעזאזל?!", אל תילחצו מכל הכפתורים הנוצצים האלו, קודם כל בואו נלמד קצת על מה שיש לנו מול העיניים:
אדום- ה"ריבוע" שנמצא במרכז הסצנה הוא בעצם קוביה, ניתן לצפות בקוביה זו משלל זוויות בעזרת החזקת הגלגלת וגרירת העכבר, ניתן גם לחזור למצב הזה בעזרת לחיצה על כפתור 7 בנאמפד. לקוביה זו קוראים ה"Deafult cube", או "קוביית ברירת המחדל" אם תרצו וניתן ואפילו רצוי למחוק אותה בעזרת בחירתה(קליק ימני עליה) ולחיצה על כפתור ה Delete במקלדת, ולחיצה בעכבר לאישור.
ירוק- לנקודה המפוספסת הלבנה-אדומה הזו קוראים נקודת העוגן, נקודת העוגן קובעת את המיקום של האובייקטים החדשים שיתווספו לסצנה ועל טווח הסיבוב בתנועה(לחיצה על הגלגלת וגרירה), ניתן לשנות את מיקומה ע"י לחיצה על כל מקום שאתם רוצים על הגריד, אבל בואו נשאיר אותה שם בינתיים.
כתום- זוהי נקודת אור "ברירת המחדל", היא נקודת אור מסוג מנורה, בצבע לבן, עם אנרגיה של 1.000, וטווח של 30 יחידות. אפשר למצוא את כל המידע הזה ע"י בחירת המנורה(קליק ימני), לחיצה על כפתור הShading בבאנר האמצעי(או לחיצה על F5) ובחירה בסמל המנורה(הכי שמאלי), אנחנו עוד נעסוק בתאורה ונתקדם לתאורה מורכבת של 3 נקודות אור+ לקבלת תוצאות יותר טובות ברינדור, ישנם 6 סוגי מקורות אור בבלנדר-
Lamp- מנורה
Area- אזור לטווח מסויים שכולו יהיה מואר
Spot- כמו "זרקור", שולח קרן אור למיקום שנקבע לו
Sun- כשמה כן היא, כמו שמש, אפשר לקבוע את כיוונה יחד עם האופציות האחרות
Hemi- יוצר כמו סוג של "קערת" אור, בדבר זה משתמשים בעיקר בכדי להבליט אובייקט מסויים בסצנה ע"י הארת האאוטליין שלו.
אור שנופל מאובייקט- אור זה לא מגיע מאובייקט אור אלא מאובייקט mesh אשר בלנדר מחשב את האור שיוצא ממנו כאשר אומרים לו.
ורוד- זוהי המצלמה, ניתן לשנות את כיוונה, גודלה, מיקומה ואפילו את סוג ה"עינית" שלה בכדי לקבל את התוצאה שאנחנו רוצים.
*(הערה קטנה, החיצים שנמצאים בתוך הקוביה הם חצי המימד, ומשתמשים בהם כדי לראות באיזה מימד אנחנו זזים כרגע(X Y Z))
אוקיי, אז אחרי שהכרנו קצת את הדברים הבסיסיים בתוכנה בואו נלמד איך לנווט במרחב.
1.תנועה- ניתן לנוע במרחב כפי שהוא נראה כרגע ע"י החזקת כפתור שיפט והחזקת הגלגלת והזזת העכבר
2.זום- ניתן לשלוט בגודל כל הסצנה לפי איך שאתם רואים אותה בעזרת הגלגלת
3.סיבוב- כמו שאמרתי קודם, ניתן לסובב את נקודת מבטנו בעזרת החזקת הגלגלת ותזוזת העכבר.
4.בחירת אובייקט- בעזרת קליק ימני, לאובייקט נבחר יופיע אאוטליין בצבע מסויים(בגרסה זו ורוד) וחיצי המימד
5.הזזת אובייקט- כדי להזיז אובייקט שבחרנו אפשר ל"צייר" קו מזערי עליו ובלנדר אוטומטית יעבור למצב תזוזה, כאשר נלחץ על כפתור X במקלדת תוך כדי מצב תזוזה, האובייקט יזוז רק במרחב X, אותו דבר נוגע גם לY ולZ, כאשר נחזיק את קונטרול האובייקט יזוז לפי הגריד שכרגע מוצגת לפני עיננו, דבר זה שימושי במודלים מדוייקים,לעומת זאת, החזקת כפתור שיפט במצב תזוזה האובייקט יזוז במידה קטנה פי כמה מהרגיל.
6.הגדלת אובייקט- שליטה בגודל של האובייקט נעשית ע"י בחירת האובייקט ולחיצה על כפתור S במקלדת(Scale), אותם דברים שנאמרו לגבי התזוזה(החזקת קונטרול תשלוט בגודל לפי הגריד, X Y או Z יגדילו לפי המימד שלחצנו עליו(אם לא לחצנו על כלום הוא יגדל במידה שווה בכל המימדים, אפשר ללחוץ על כפתור המימד שאנחנו נמצאים בו כדי לחזור למצב הזה)
7.סיבוב אובייקט- שליטה בסיבוב האובייקט נעשית ע"י בחירת האובייקט ולחיצה על כפתור הR (רוטיישן), אותם דברים שנאמרו לגבי התזוזה וההגדלה חלים גם פה.
*הערה, כאשר אתם מגדילים אובייקט תשמרו שלא תקטינו אותו "לתוך" עצמו(שהוא יגדל מפנימה-החוצה)לא ניתן לראות זאת פה, אבל אם אתם מכינים מודלים למשחק ייתכן שהמודל ייראה "אכול" מנקודת המבט שלו
אלו הם פחות או יותר הדברים הבסיסיים ביותר בכדי שתוכלו להתמצא בתוכנה, במדריך הבא אני אפרט על דברים נוספים שניתן למצוא בתוכנה ועוד.
אם יש לכם שאלה מסויימת בקשר למדריך הזה,או בקשה למדריך אחר אני אשמח לענות בפרטי(או פה במידת הצורך)
_____________________________________
*.*
|
|