Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי y o g e v שמתחילה ב "מהם הפודים המותקנים על הסופה?"
אני מניח ששני הפודים המרכיבים את מערכת ה LANTIRN, ה AN/AAQ-13 וה- AN/AAQ-14
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
מצ"ב פרופיל עם הזנב החדש של הטייסת. עקב בעיות כלליות של אבטיחת מידע בחיל האויר בזמן האחרון, לא משחררים תמונות של המטוסים עם הזנב החדש ובכלל. אני מתאר שלאחר האירוע יופיעו תמונות של המטוסים מה גם שהולכים להיות מחולקים פוסטרים של המטוסים באויר.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "יערי, שים לב שעל המטוס עצמו הסמל מופיע הפוך מאשר בציור"
"יתכן שבמוזיאון יש סמל הפוך אך זו לא הוכחה"
וזאת מהסיבה שראיתי את התמונה שבקישור ונדמה לי שמדובר במטוס מהמוזיאון (שים לב שב"ויקיפדיה" מופיע תחילה הסמל במתכונתו המקורי). אם בכל שאר המקומות שחיפשתי מופיע הסמל כמו על הסופה אזי קיימת אפשרות שמישהו טעה בעת ששיחזר את הציור על הקורנס (ועדיין, לפי מה שכתבתי, אני לא פוסל אף אפשרות).
עריכה:
החלטתי להעמיק עוד קצת בנושא ולהפתעתי גיליתי שלפחות בצילומים של קורנסים 2000 ישנם פעמים שהסמל מופיע במתכונת המקורית (כמו בסופה) ולעיתים במתכונת "ההפוכה".
דוגמאות ניתן לראות בצילומי הקורנסים באתר הבא:
עכשיו ברור לי שבצדק לא פסלתי אף אפשרות אך גם לא ניתן להגיד שמישהו טעה.
וכעת, אבינועם, מאחר והתחלת, אני משאיר לך את שאר המחקר בנושא.
ומיוסיפון אני שוב מבקש את הקישור לתשובה שמנעת מאיתנו.
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 07-07-2008 בשעה 16:07.
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "שים לב גם למשפט הבא שהופיע בהודעתי"
הכוון של הסמל מותנה באיזה צד מדביקים אותו. בסופו של דבר ה"מטוס" השחור שבסמל צריך להיות בכוון הטיסה של המטוס עליו הוא מודבק. ולכן על הסופה הדביקו את הסמל (שמתאים לצד השני) על הצד הלא נכון.
מעניין אם זו התשובה הנכונה.
בדומה לקורנסי 2000 הסמל פונה לכיוון הטיסה, כלומר המטוס בסמל "טס" יחד עם הסופה עצמה. לגבי הזנב, אל תחפשו את מספר הטייסת כי לא תמצאו. ה"אחד" על הזנב הוא פשוט בשביל טייסת "האחת". זה מה שזה מסמל.
מצ"ב שרטוט הצביעה המאחד את השבלונות השונות.
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
למיטב הבנתי וניסיוני בחיל האוויר, והוא אינו מצומצם
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "יש סמל לימין וסמל לשמאל"
אין דבר כזה "סמל הפוך". אומנם זה מופיע במספר מקומות, אבל זו שגיאה. ישנם מספר סמלים שפשוט לא יהיה נכון להפוך אותם, לדוגמה סמל הפטישים.
כאלה שאינם מבינים, ויסלחו לי, חשבו שאם הסמל מצד שני אז צריך להפוך את כיוונו (אולי בשביל לשמור על "קווי זרימה"). זה מופיע במספר מקומות, אך אינו נכון.
הצילום הבא לקוח מהספר שיצא בעת סגירת 201 קורנסים.
לצערי אין התייחסות מילולית כלל, ודאי לא למוטיבים.
אבל ניתן לראות שבאבולוציה של הסמל הטילים משוגרים מהמטוס.
קיבלתי מאבינועם את הפרשנות ההומוריסטית של הממ"סניקים של הטייסת (אהבתי):
"ישנה משמעות אמיתית,שאיני מכיר אותה,אבל המשמעות שרווחה בין הממ"סניקים בטייסת,ולפחות בני דורי,(ואני רציני,ולא המצאתי את זה) שהיו "עבדים" אמיתיים היא:
חצאי העיגול שחור לבן:טיסות יום,טיסות לילה,טיסות יום,טיסות לילה (וחוזר חלילה..)
הצבע האדום:יורקים דם
והטילים:ובסוף חוטפים שני טילים בתחת...
אבינעם"
נכון,לענף היסטוריה יש עוד הרבה ללמוד מרענן,מיואב,מאלכס,משלמה אלוני,מצחי,מנעם הרטוך ומעוד אנשים רבים וטובים (ובצניעות-גם עבדכם הנאמן) החוקרים ומתעדים את ההיסטוריה של חיל האויר ומטוסיו מי בכתב,מי בבנית דגמים ומי בתמונות.
חבל שהענף הנ"ל אינו מוצא לנכון לשתף פעולה למען תיעוד המורשת והנחלתה לדורות הבאים.
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "יש סמל לימין וסמל לשמאל"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Raanan Weiss
בדומה לקורנסי 2000 הסמל פונה לכיוון הטיסה, כלומר המטוס בסמל "טס" יחד עם הסופה עצמה. לגבי הזנב, אל תחפשו את מספר הטייסת כי לא תמצאו. ה"אחד" על הזנב הוא פשוט בשביל טייסת "האחת". זה מה שזה מסמל.
מצ"ב שרטוט הצביעה המאחד את השבלונות השונות.
אז שאלתי את מנחה הטקס (אחד הטייסים. לפי הדרגה, כנראה סגן מפקד הטייסת) והוא הסביר שזו המדבקה שנתנו עבור הטקס אבל היא תוסר ותוחלף בצביעה ובכיוון הנכון.
שמחתי לשמוע על כך שהמנחה ציין את רענן, יוצר הסמל (רענן, שאפו).
אז מספר תמונות שמתאפשרות מהטקס (הגעתי עם מצלמה בעייתית. האיכות בעייתית. אקבל בהמשך צילומים באיכות גבוהה יותר):
ישראל מסלימה את המלחמה הפסיכולוגית: חיל האוויר חשף היום את הטייסת שתהיה חוד החנית במקרה של מתקפה עתידית באיראן. "טייסת האחת" נפתחה לאחרונה מחדש וצויידה במטוסי "F-16 סופה" שיכולים לטוס עד איראן ובחזרה"
יש לי שאלה...מדוע התקשורת נוהגת להכתיר כתרים סתם בלי סיבה....יש עוד מספיק טייסות סופה בארץ..נראה לי פשוט מיותר לציין את טייסת האחת כחוד החנית במקרה של תקיפה באירן.
נערך לאחרונה ע"י SISO123 בתאריך 12-07-2008 בשעה 13:39.
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
לפי מה שאני רואה חה"א משתמש בטיל הספארו המתיישן,
ובטיל הפיתון 5 , האיזה עוד טילי אוויר-אוויר יש ברשות חה"א הישראל ?
האם היא גם רכשה את טיל האמראם המתקדם יותר , ואת טיל הדרבי המתקדם של ראפאל ?
http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/29/03.htm
אחרי שנה של הכנות, טייסת "האחת" האגדית הוגדרה שוב מבצעית. הטייסת, שכללה בעבר מטוסי פאנטום, עברה הסבה ממושכת לשימוש במטוסי הקרב "סופה" (אף-16-איי), והועתקה לבסיס רמון של חיל האוויר.
"תהליך ההסבה נמשך שנה וחצי וכלל הרבה עבודה קשה של הרבה אנשים, שהסתכמה בתוצאה טובה מאוד", העיד מפקד טייסת "האחת", סא"ל שאול. "כרגע הטייסת מוכנה בצורה מצוינת לכל משימותיה, בין אם מבחינת הידע של הצוותים, רמת הטיסה שלהם, המיומנות של מרכז השליטה של הטייסת או ברמת ביקורת הכשירות.
"חשוב לציין כי מדובר בתהליך שהתחיל מאפס", הוא המשיך, "לפני שנה וחצי התאספנו פה ארבעה אנשים, בלי מבנה, בלי מטוסים, בלי כלום. כיום יש בטייסת מספר לא מבוטל של לוחמים כשירים, היא מאוישת בצורה מלאה מבחינת כל תומכי הלחימה, ואנחנו מהווים חלק מהקו הראשון שיש כרגע בחיל האוויר", הוסיף סא"ל שאול. "אנחנו מוכנים לבצע כל משימה שתוטל עלינו לטובת ההגנה על מדינת ישראל ואזרחיה".
טייסת "האחת" הוותיקה הייתה הראשונה לקלוט את מטוסי הפאנטום עם תום מלחמת ששת הימים ,והשתתפה בקרבות אוויר-אוויר רבים במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים. היא עברה לאחרונה בהצלחה בדיקת כשירות וכוננות, וכעת רשאית ליטול חלק בפעילויות מבצעיות. כלל מטוסי ה"סופה" החדשים הגיעו לבסיס כבר בחודש דצמבר, אך הטקס הרשמי של גזירת הסרט בטייסת החדשה-ישנה טרם התקיים מטעמים לוגיסטיים.
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי mikezaush שמתחילה ב "כמה מטוסים יש בטייסת? או..."
הרי שחה"א קנה 102 סופות. סופה אחת הלכה למנ"ט (וכולנו ראינו כאן בפורום את התמונות שצילם ניר). נשארו 101.
מאחר ופורסם שיש 4 טייסות סופה, זה נותן 25 מטוסים לטייסת.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
כמו שאני קורא בכל שבוע את חדשות אתר ח"א, וכמו שאני רואה מידע מצוטט של משרד ההגנה של ארה"ב, גם הם. העובדה שנרכשו 102 מטוסים היא מידע פומבי שנכתב אפילו באתר ח"א. גם העובדה שיש ארבע טייסות נכתבה באתר ח"א (כל פתיחת טייסת סוקרה בהרחבה).
102 לחלק ל-4 זה 25.5. לא צריך יותר מזה ולא צריך לחשוב שערבים לא יודעים לקחת שני מספרים ולחלק אחד בשני.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "בוא לא נעשה מאויבינו אידיוטים"
וגם לא צריך לעזור להם, וזה בלי שום קשר להיותם אידיוטים או לא.
אני לא יודע כמה אתה מבין במודיעין, אבל לפעמים הדברים הקטנים הם אלו שמפספסים.
די מדאיג שכולם בשביל להראות כמה הם מבינים/יודעים/מקורבים לצלחת לא סותמים את הפה.
הידע כמקור הזיקפה האישית.
וזו רק דוגמא אחת מיני רבים, אני חדש פה ככותב, אבל יש פה כמה שפשוט לא נחים לרגע.
אמיר הוא לא הכתובת לטענות שלך.
מדובר בחוקר תעופה ותיק אשר מודע היטב להיתרים השונים, כמו גם לאיסורים.
אתה יכול לסמוך עליו (וגם עלינו, מנהלי הפורום ומספר גולשים ותיקים שמכירים אותו) שאם הוא כותב משהו, הדבר מתבסס על מקורות גלויים או כאלה שאושרו לפירסום.
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "במקרה הזה אתה מתווכח עם האדם הלא נכון"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו403
אמיר הוא לא הכתובת לטענות שלך.
מדובר בחוקר תעופה ותיק אשר מודע היטב להיתרים השונים, כמו גם לאיסורים.
אתה יכול לסמוך עליו (וגם עלינו, מנהלי הפורום ומספר גולשים ותיקים שמכירים אותו) שאם הוא כותב משהו, הדבר מתבסס על מקורות גלויים או כאלה שאושרו לפירסום.
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "בוא לא נעשה מאויבינו אידיוטים"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
102 לחלק ל-4 זה 25.5. לא צריך יותר מזה ולא צריך לחשוב שערבים לא יודעים לקחת שני מספרים ולחלק אחד בשני.
הכי אני אוהב לטוס על החצי מטוס שנשאר כשחילקו את ה 102 ל4...הוא הרבה יותר קל משאר המטוסים וקשה גם לראות אותו..זה המטוס הכי טוב בטייסת...אופס, מקוה שלא גיליתי משהו לאויב...
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]
102 לחלק ל-4..."
צחוק צחוק, פעם היו כמה מקומות שנחשבו סודיים במדינת ישראל.
בית הארחה הרישמי של מדינת ישראל ליד ת"א היה אחד מהם, ומיקום אחת הכנפות של ח"א נחשב סודי גם הוא.
יום אחד פרצה שרפה גדולה יחסית בשדה קוצים הממוקם באותה כנף, יום למחרת היו צילומים של מטוסי ריסוס שפעלו לכיבוי השרפות באותה כנף עם מפה המראה את מיקומה יחסית לישובים מסביב.
אני עדיין בדעה שכמה שתדבר פחות על פרטים כך עדיף.
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי שלח שמתחילה ב "צחוק צחוק, פעם היו כמה מקומות..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שלח
צחוק צחוק, פעם היו כמה מקומות שנחשבו סודיים במדינת ישראל.
בית הארחה הרישמי של מדינת ישראל ליד ת"א היה אחד מהם, ומיקום אחת הכנפות של ח"א נחשב סודי גם הוא.
יום אחד פרצה שרפה גדולה יחסית בשדה קוצים הממוקם באותה כנף, יום למחרת היו צילומים של מטוסי ריסוס שפעלו לכיבוי השרפות באותה כנף עם מפה המראה את מיקומה יחסית לישובים מסביב.
אני עדיין בדעה שכמה שתדבר פחות על פרטים כך עדיף.
יש עדיין,
אתה רק לא יודע עליהם...
ובית הארחה הרישמי, אל תשאל, מאז שיודעים עליו אזרחינו מופקרים...
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=שלח]צחוק צחוק, פעם היו..."
וסתם שאלה לאדוני המכובד שממה שאני מבין הוא טייס שלם עם פה גדול
מאיפה אתה יודע מה אני יודע ומה אני לא יודע ?
סתם ככה שאלה.
ובחיאתכ אתה יודע צניעות לא תזיק גם לא לך.
וסתם שאלה לאדוני המכובד שממה שאני מבין הוא טייס שלם עם פה גדול
מאיפה אתה יודע מה אני יודע ומה אני לא יודע ?
סתם ככה שאלה.
ובחיאתכ אתה יודע צניעות לא תזיק גם לא לך.
מה אתה רוצה ממני בדיוק, מעולם לא חשפתי כאן כלום אז חדל השמצות נטולות בסיס...
אין לי מושג מה אתה יודע ומה לא, אני רק יודע שאתה לא יודע את מה שרוצים שלא תדע, ושגם אי אפשר למצוא את זה בפורום...
אני לא בטוח שאתה מבין מה אומרת המילה תניעות מיסטר "מאיפה אתה יודע מה אני יודע ומה אני לא יודע"..אבל בהזדמנות זאת חפש גם את המילה אירוניה...
יאללה, תן לחזור לאשכול המקורי, כשאתה רואה כאן עבירת במ"מ תודיע, עד אז רד לנו מהגב.
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אמיר ידידי
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "בוא לא נעשה מאויבינו אידיוטים"
הבעיה אינה עם אויבינו שאינם אידיוטים, אלא עם אידיוטים שמסתובבים בפורומים. כאשר הם רואים שמידע משוחרר, הם לא מבינים את הגבול ולא ברור להם שזה מידע שהתפרסם בצורה רשמית באופן ישיר או עקיף ומרגישים צורך להוסיף עוד טיפה משל עצמם. כך כנראה הם מגבירים את הערך העצמי שלהם. "אה, כן ואני כבאי ברמון וראיתי סופה אחת עם פצצה שמצוירים עליה כוכבים כחולים..." ולא יודעים שזו הפצצה שרק אתמול סיימה ניסויי פיתוח.
(לא, אין פצצה כזו ואין כבאי כזה ברמון).
ובחישובים למעלה אתה מניח שכל הטייסות זהות בגודלן. כאילו מה? ואין צורך להוסיף על כך.
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 01-08-2009 בשעה 00:35.
בבית חיל האוויר בהרצליה התכנסו לוחמי הטייסת הנוכחית עם לוחמי העבר מתקופת הקורנסים (יחד עם המשפחות השכולות) כדי לציין את הארוע ולהעביר ללוחמים הצעירים מעט מההיסטוריה והרבה מרוח הלחימה והלכידות בטייסת העבר.
לאחר מפגש רעים, פתח את הערב מפקד חיל האויר:
אחריו הופיעה להקת חיל האויר כשברקע תמונות מאז ומהיום.
בתמונה הראשונה - ראשוני הקורנסים מגיעים לחצור, מלווים ע"י מיראז'ים:
תמונה עם צוותי האוויר טרום המלחמה:
על הבמה עלו נציגי תקופות שונות שלחמו בטייסת בתקופת הקורנסים.
רן פקר סיפר על קבלת הפיקוד על הטייסת ביום בו נפל מפקד הטייסת הראשון, שמואל חץ, בעת תקיפת סוללות טילים במלחמת ההתשה, כשהוא מבצע הסבה למטוס לאחר שקיבל את הפיקוד.
דן חלוץ סיפר על חוויתיו כמילואימניק במלחמת יום הכיפורים.
איתן בן אליהו דיבר על המלחמה שלאחר המלחמה.
אבי ברבר - על הטייסת במלחמת שלום הגליל (מלחמת לבנון הראשונה). על עליית הדומיננטיות של הנווטים בגיחות בעקבות תורות ואמצעי הלחימה לקראת אותה מלחמה.
רליק שפיר - על העברת הטייסת לתל נוף וקליטת קורנס 2000.
כמו כן דיברו בפאנל עידו, מפקד הטייסת האחרון בתקופת הקורנסים ושאול, מפקד הטייסת הראשון בתקופת הסופות.
להקת חיל האויר ביצעה שיר נוסף (אנסה להביא בהמשך סרטון לאחר שאברר אם אין בעיה באחת התמונות שברקע):
והצעירים המוכשרים של הטייסת הנוכחית הופיעו בשיר שנכתב והושר על ידם:
אוסיף כמה תמונות שצילמתי במהלך הערב (התבצע ברחבת המיג 15 בחצור):
1. הכל מוכן להופעה:
2. קורנס של הטייסת, כחלק קבוע מתצוגת מטוסים ונוספים ברחבה:
3. מפגש ברקע של אחד הטילים שבהם נלחמה הטייסת מאז שהוקמה:
4. ארועים מתולדות הטייסת מוצגים ברחבה:
5.
6. להקת חיל האוויר מופיעה בין המברכים, הסרטונים והמציגים (כולל בשיר שמילותיו נכתבו על הטייסת):
7.
8. לא נפקד מחול הבמבוקים הפיליפיני. מחול שבוצע עוד מימי ההקמה של הטייסת במסיבות הפנימיות וגם הכלליות של חיל האוויר (כמדומני שהראשון בשורה הוא מתקופת הקורנסים). המסורת נשמרת.
9. תא"ל (בדימוס) יורם אגמון מספר על ההקמה ועל המפקד הראשון והנערץ, שמואל חץ ז"ל, שהופל ונהרג בעת תקיפת סוללת טק"א בחזית תעלת סואץ: