לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #29  
ישן 06-08-2015, 23:04
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי cohort שמתחילה ב "הוא שאמרתי גם קודם"

קריאה שגוייה של המציאות.
יהודי דתי, מהשנייה שהוא נולד, צריך להתמודד עם אויבים מסוגים שונים. חוטאים, עובדי עבודה זרה, הומואים, והיצרים שלו עצמו.
אם היה נולד חילוני, וגדל חילוני, הוא לא היה מקבל סט של אויבים להתמודד איתם.
ואז אולי היה הופך לאדם יצרני שלא מחפש לדקור בגלל סיבה דמיונית.
הנחת היסוד שלך שגויה.
ואתה לא דתי נכון ? אני לא מבין למה אתה כל כך מגונן על הדת והדתיות אם אתה לא באמת מתכוון ליישם אותה. ואתה עושה את זה בחרוף נפש מוזר (טוב לא כל כך מוזר בהתייחס) . האם זה רק בשביל לנגח אנשים אחרים ?
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 31-07-2015, 23:25
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי kingoss שמתחילה ב "התיוג האוטומטי שהתקשורת עושה כשמדובר בחרדים"

כשקבוצות שונות באותו עם מחזיקות בדעות שנות ופוגעות בקבוצות אחרות על בסיס השוני הזה, ההגדרה והתיוג מתבקשים.
אם תהיה אחידות דעים שכל פשע הוא פשע בכל המגזרים השונים, אז לא צריך באמת ומיותר לתייג.
אם החרדי הדוקר פעל על דעת עצמו המשובשת, וכל הרבנים כולם כאחד היו מגנים, זה גם לא היה קורה יותר וגם לא מתויג כיותר מ״משוגע/מניאק/סוציופת דקר וכו״
אבל כשיש לך חברי כנסת ולעתים שרים בממשלה שמחזיקים באותן דעות כמו הדוקר, אז ההכתמה והתיוג מכלילים גם אותם.
לכן חובת ההוכחה היא על הסובלים מהתיוג ולא מהמתייגים עצמם.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 02-08-2015, 01:09
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אסור לרצוח יהודים"

בא נתחיל מזה שתשטוף את המקלדת עם סבון ותפסיק לתייג את כולם כרשעים
אתה עושה בדיוק, אבל בדיוק את מה שאתה חושב שאתה מגנה.
קודם כל מי אתה שתקבע מי רשע ומי לא.
דבר שני, ההלכה שלך כן מתירה רצח בתור עונש על עבירות מסויימות כאשר משכב זכר היא אחת מהן.
תחסוך ממני את מי השופט ומי התליין.
אתה חושב שבזה שאתה שולח הודעה "אסור לרצוח" אתה פוטר עצמך מאחריות ?
אז אתה לא, והרבנים הגדולים גם לא, אתם מסיתים ואתם מעודדים מעשים כאלה, ואתם מסתתרים מאחורי ארון הקודש, אבל עדיין מחזיקים את הספר הזה שאומר שאם גבר שוכב עם גבר שניהם צריכים למות. תתלוש את הדפים האלה מהספר ואז תקבל לגיטימיות להשתתף בדיון.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 02-08-2015, 02:22
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי cohort שמתחילה ב "אתה יכול להביא דוגמאות?"

דת עובדת עם מדריך הפעלה, ביהדות זה התורה והתנך וכל מיני עדכונים ופרשנויות בכל מיני גרסאות לפי מוצא עדה או בחירה.
במדריך ההפעלה כתוב שדין מיתה חל על משכב זכר.
אתה מחפש את הרבנים שצייו להרוג ?
אני מחפש את אלה שציוו לא להרוג, בהכללה, אף אחד, בשום מצב, (בלי כמובן הגנה עצמית או מלחמות)
אני מחפש את הרבנים שיעמדו בראש מצעד הגאווה הבא.
רבנים שיפסיקו להגיד שמטמאים להם את ירושלים, ירושלים לא של אף אחד.
אל תהיה חוכמולוג (קשה אני יודע) ותהפוך את היוצרות, הציווי קיים, ואף אחד לא באמת מודיע שהוא לא תקף יותר.

באותה נימה, יש מספר רבנים הומוסקסואליים, יותר הזוי מזה קשה למצוא.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 02-08-2015, 08:51
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,199
יש פסק דין מפורש שסנהדרין ודיני נפשות בטלו, ואין שום צורך להכפיל
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "דת עובדת עם מדריך הפעלה,..."

http://www.mechon-mamre.org/i/e114.htm
ציטוט:
ארבעים שנה קודם חרבן בית שני בטלו דיני נפשות מישראל, אף על פי שהיה המקדש קיים, מפני שגלו הסנהדרין, ולא היו במקומן שם במקדש.



והנה גם מה ש"פסק" HAMEDINAI:

ציטוט:
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t713456
גם אחרי שתהיה מדינת הלכה לא תהיה אשת יפת תואר

כמו שלא יתחתנו עם יותר מאישה אחת.

יש תורה שבכתב, ויש תורה שבעל פה, גזירות ותקנות, ויש מנהגים, ויש גם הגיון תורני בריא.

יש דוגמה למה שאני אומר: יש הלכה שגר שנתגייר כקטן שנולד, ולכן לפי עיקר הדין הוא מותר באמו ואחותו, אם גם הן התגיירו. אבל בכדי שלא יאמרו באנו מקדושה חמורה לקדושה קלה, גזרו חכמים לא לעשות את זה. יתירה מזה: אפילו כבוד אב ואם שאינו חלק משבע מצוות בני נוח, גם בזה מחוייב הגר לכבד את אביו הגוי, למרות שלפי הלכה אינו אביו כלל.

ראה בכל זה:
http://www.yeshiva.org.il/wiki/inde...D7%9C#section_3


ציטוט:
ז' אייר 22:57
גדולי ישראל כבר החליטו שבדורנו אסור להקים סנהדרין hamedinai
יש לזה הרבה סיבות, ויש גם סיבה מאוד פשוטה: ישתלטו על זה עזי פנים, מחוצפים ואלימים.

אז בואו נהיה מציאותיים עם מה שיש לנו כיום ונפיק מזה את המיטב. ואת כל האנרגיות החיוביות נשקיע בכוונים מהותיים לקדש שם שמיים ולקרב ליבם של ישראל לאבינו שבשמיים.

ציטוט:
גדולי ישראל כבר החליטו שבדורנו אסור להקים סנהדרין

הרבי של חסידי חב"ד והוא מביא את זה בשם גדולי ישראל

http://www.chabad.org.il/Magazines/...&ArticleID=1276
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 02-08-2015 בשעה 09:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 02-08-2015, 16:50
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אז לטעמך מותר לגנוב? לאדם שיש לו חשק עז לגנוב."

גחמות ?
אתם התחלתם עם הגחמות שאסור.
עברו הרבה שנים, וצריכים לעדכן.
צריכים להתאים לימנו.
וכל פעם שאתה קורא לאנשים רשעים אתה רק מחשיך את עצמך עוד ועוד
כמו שמותר לך לקבל תרומת איבר מאדם, ובימי ההלכה, זה היה נחשב מעשה כישוף אסור ודינו מוות (ככה או ככה, אבל לא היה הרבה שכל) ככה תקבל את זה שמותרים משכבים שונים מאלה שכתוב שמוסרים/אסורים בספר העתיק הזה.
אני מוכן לנקוט באלימות כתגובה כלפי אלו שנוקטים באלימות.
אני לא מוצא סיבה כלשהי להיות הראשון, אני לא אלים ולא כופה על אף אחד שום דבר.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 03-08-2015, 00:49
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי kingoss שמתחילה ב "אתה אוהב להכניס דברים לפיות..."

כל אחד מכניס מה שהוא לרוצה לפה שלו או של אחרים, לא זה הדיון, למרות שזה קשור.
לך תמצא אתה רבנים שמודיעים קבל עם ועדה שאסור, אבל אסור בתכלית האיסור, להרים יד (שלא נדבר על סכין) על אף אדם בעולם שעובר על חוקי התורה.
לא מדבר על הגנה עצמית, לא מדבר על מלחמות.
התגייסות כללית של כל הרבנים שיקראו מעל כל במה, שלאף יהודי, אסור לפגוע באף אדם, לא משנה מה חומרת העבירה שעשה.
אחרי זה תוכל לדבר איתי ולהכניס דברים לפה אם אתה חושק בזה.
הרי רק אם ינתן לדתיים הכח שמאפשר זאת, תוקם פה סנהדרין, ויתחילו לסקול אנשים.
ההבדל בין זה לבין אירן או דעאש, הוא אי קיום התנאים שלהם יש.
חופש פעולה.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese


נערך לאחרונה ע"י מצפון בתאריך 03-08-2015 בשעה 00:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 03-08-2015, 10:29
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אהה הבנתי.. זה מה שאתה אוהב.
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "מאיפה לקחת כי משכב זכר זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רם אדמון
כשאתה אומר מגעיל האם אתה מתכוון גם להתנסות חד פעמית, או רק כשמדובר בנטייה משמעותית יותר מבאופן מזדמן ,עם פרטנר פלסטיני כולל חדירה....
אל תשאיר הסוגיה החשובה במצב לא ברור



אז נעביר אותך יחד עם כל ההומויים לשטחי הרשות הפלסטינית.. ותצאו שם מהארון.

הם די נאורים שם בקטע הזה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 03-08-2015, 08:19
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,199
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "זה אומר שזה בהמי וזה בהמי..."

http://jewish-education.info/genera...habos-breishis/
חז"ל אומרים שאדם לא צריך לומר "אי אפשי לאכול בשר חזיר" (וכיוצא בו בשאר איסורים) אלא "אפשי, ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי". בא המגיד ממעזריטש ומסייג, שהדברים אמורים רק בצדיקים, אך בבעלי תשובה צריכים לומר "אי אפשי": "וכן אמר הרהקדוש המגיד נ"ע שאף על פי שאמרו רז"ל 'אל יאמר אדם אי אפשי בבשר כו' אלא אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי' היינו במי שלא חטא מעולם, אבל הבעל-תשובה צריך להיות כל מיני רע ואיסורים מאוסים אצלו ושיאמר 'אי אפשי' בכדי שלא יפול חס ושלום". זו דוגמה לכך שאף שיש מאמר חז"ל ברור, באים ואומרים שהוא נכון לצדיקים אבל לא לבעלי תשובה.

http://chabadlibrary.org/books/defa...mur/lkus/39/7/8
כיון שבע"ת "סורו רע" צריך להיות אצלו לכל לראש הזהירות בעניני מדות, על ידי שמעורר בעצמו רגש של התקרבות לה' ומיאוס ברע בתוקף גדול. וכידוע מה שאמר הרב המגיד נ"ע "שאף על פי שאמרו רז"ל אל יאמר אדם אי אפשי בבשר כו' אלא אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי, היינו במי שלא חטא מעולם, אבל הבע"ת צ"ל כל מיני רע ואיסורים מאוסים אצלו ושיאמר אי אפשי כו'", היות שהי' בתוך הרע, למרות שיצא ממנו, צריך שמירה יתירה.

*
http://arikahn.blogspot.co.il/2010/...our-hearts.html
רמב"ם פירוש המשניות - שמנה פרקים להרמב"ם - פרק ו
וכאשר חקרנו דברי חכמים בזה הענין, נמצא להם שהמתאוה לעבירות ונכסף אליהן הוא יותר חשוב ויותר שלם מאשר לא יתאוה אליהן ולא יצטער בהנחתן, עד שאמרו, שכל אשר יהיה האדם יותר חשוב ויותר שלם תהיה תשוקתו להעבירות והצטערו בהנחתן יותר גדולות. והביאו בזה הדברים ואמרו (סוכה נ"ב) "כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו", ולא דים זה, עד שאמרו, ששכר המושל בנפשו גדול לפי רוב צערו במשלו בנפשו, ואמרו (אבות פרק ב') "לפום צערא אגרא". ויותר מזה, שהם צוו להיות האדם מתאוה לעבירות, עד שהזהירו מלומר, שאני בטבעי לא אתאוה לזאת העבירה, ואף על פי שלא אסרה התורה, והוא אמרם (ספרא קדושים), "רבי שמעון בן גמליאל אומר, לא יאמר אדם אי אפשי לאכול בשר בחלב, אי אפשי ללבוש שעטנז, אי אפשי לבא על הערוה, אלא אפשי ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי". ולפי המובן מפשוטי שני המאמרים בתחלת המחשבה הם סותרים זה את זה, ואין הענין כן, אבל שניהם אמת ואין מחלוקת ביניהם כלל, והוא שהרעות אשר הן אצל הפילוסופים רעות, אשר אמרו, שמי שלא יתאוה אליהן יותר חשוב מן המתאוה אליהן ויכבוש את יצרו מהן, הם הענינים המפורסמים אצל כל בני אדם שהם רעים כשפיכת דמים, כגנבה וגזלה, ואונאה, ולהזיק למי שלא הרע לו, ולגמול רע למטיב לו, ולבזות אב ואם וכיוצא באלו, והן המצוות שאמרו עליהן חכמים זכרונם לברכה, (יומא ס"ז) שאילו לא נכתבו ראויות הן ליכתב, ויקראו אותן קצת חכמינו האחרונים, אשר חלו חלי. המדברים מצוות השכליות. ואין ספק שהנפש אשר תכסף לדבר מהן ותשתוקק אליו, שהיא חסרה ושהנפש החשובה לא תתאוה לאחת מאלו הרעות כלל, ולא תצטער בהמנעה מהן. אבל הדברים שאמרו עליהם החכמים, שהכובש את יצרו מהם הוא יותר חשוב, וגמולו יותר גדול, הן התורות השמעיות, וזה אמת, שאלמלא התורה לא היו רעות כלל, ומפני זה אמרו, שצריך האדם שיניח נפשו אוהבת אותן ולא יהיה מונע מהן, אלא התורה, ובחון חכמתם, עליהם השלום, במה שהמשילו, שהם לא אמרו "אל יאמר אדם אי אפשי להרוג הנפש, אי אפשי לגנוב, אי אפשי לכזב אלא אפשי ומה אעשה אבי שבשמים גזר עלי", אבל הביאו דברים שמעיים כולם, בשר בחלב, לבישת שעטנז, עריות, ואלו המצוות וכיוצא בהן הן אשר קראן השם יתברך "חקות". ואמרו רבנן, זכרונם לברכה (יומא ס"ז ע"ב) "חקים שחקקתי לך אין לך רשות להרהר בהם", ועובדי עבודה זרה משיבים עליהם, והשטן מקטרג בהם, כגון פרה אדומה ושעיר המשתלח. ואשר קראו אותן האחרונים שכליות תקראנה מצוות, כפי מה שבארו החכמים
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 03-08-2015 בשעה 08:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 06-08-2015, 18:45
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מה?!? דן מסכים איתי?
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "משכב זכר זה בהמי ומגעיל.. ואין מה להתגאות בכך."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
אני מסכים שאין להתגאות במשכב זכר. כמו שאין להתגאות ב"שטוצים" ללא גבול.
אבל לא חסרים מקרים של משכבי זכר ונקבה שהם בהמיים ומגעילים. בו בזמן שיחסים בין בני זוג מאותו מין יכולים להיות עדינים, מלאי אהבה ורוך.




אף אחד איננו יודע מה קורה בחדרי המיטות, ולמעט בני הזוג המעורבים אין זה ענין לציבור, לבקרה ו/או לדיון ציבורי.


זה בדיוק העניין!! הם הופכים את זה לעניין הציבור!! בניגוד לרצון הציבור! שיעשו בביתם מה שהם רוצים, בדיוק כמו ההבדל בין חילול שבת בצנעה או בפרהסיה!

זה באמת לא ענייני ולא עניינך... וכך צריך להיות!!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 06-08-2015, 16:31
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
לא תרצח - איננו קשור לאמונתו של האדם
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "אסור לרצוח יהודים"

.כל ששת המצוות האחרונות הן מצוות אונבירסליות. אסור לרצוח, לנאוף, לגנוב, לשקר ולחמוד וכולם מחוייבים בכיבוד הוריהם ומשפחותיהם.
5. כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ
6. לֹא תִרְצַח.
7. לֹא תִנְאָף.
8. לֹא תִגְנֹב.
9. לֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר.
10. לֹא תַחְמֹד בֵּית רֵעֶךָ. לֹא תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ, וְעַבְדּוֹ וַאֲמָתוֹ וְשׁוֹרוֹ וַחֲמֹרוֹ וְכֹל אֲשֶׁר לְרֵעֶךָ

באשר למצוות האחרות, גם הן ברובן אומצו ע"י הדתות האחרות ולעיתים אף ביתר הקפדה - כדי הרס.
1.אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ או אללה או השילוש הקדוש..
2. לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי. לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה לֹא תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם וְלֹא תָעָבְדֵם
.4. זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ. שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ, וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ. לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ - כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה יְהוָה אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, עַל כֵּן בֵּרַךְ יְהוָה אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ. כאשר הנצרות, לשם שנוי בחרו את יום ראשון ( הבריאה אצלם, כפי הניראה, החלה ביום שני ) והמוסלמים את יום השישי. אפילו הלא מאמינים אימצו יום מנוחה בשבוע מסיבות הומניטריות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:37

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר