11-02-2015, 09:37
|
|
|
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,199
|
|
את זה אני מכיר שאחד מחכמי התלמוד השם שלו רבין (רבי שלנו), אבל...
לא מזה הייתה ההתלהבות,
הקטע הזה בתלמוד היה מוקשה מאוד, והעובדה שהיה את רצח רבין נותן הבנה בסוגיה:
1. למה בכלל להביא סימנים? מאוד נדיר שמביאים סימן מי אמר מה.
2. בקטע זה עצמו, יש גם את הקטע של מים ראשונים האם זה גרם ליהודי לאכול בשר נבלה או בשר חזיר, ועל זה אין שום סימנים, וגם יש המשך המשך - הדעה של רבי אבא, וגם על זה לא נתנו על זה סימנים.
3. איך הסימן עוזר פה לזכור? אם לא זוכרים מי אמר מה, מה יעזור הקיצור שרב דימי זה גירושין ורבין זה רצח. למה זה יותר קל לזכור? רש"י אכן מסביר שרבין הגיע לארץ ישראל אחרי רב דימי, וזה אפשרי לרצוח אחרי גירושין, אבל לא לפני, אבל מי מכיר את העובדה הזו מי הגיע ראשון לארץ ישראל.
לכן כאשר יודעים שהיה את רצח רבין, אז קל לזכור, ולכן זה סימן... וגם סימן כללי שבתלמוד חזו עתידות.
יש להוסיף לזה עוד נקודה: בעל המאמר שהביא את הסימן על רבין היה רב נחמן בר יצחק.
בחיפושי עכשיו מצאתי שבכעשרה מקומות שונים ברחבי התלמוד הבבלי חותם רב נחמן בר יצחק את הסוגיה בעזרת סימן המוצע לזיכרון הסוגיה ושמות החכמים הדנים בה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8...%A6%D7%97%D7%A7
לכן זו לא הוכחה, אבל זה מעניין.
(תודה שהבאת עם הסברים את כל הסוגיה הזו בתלמוד, עכשיו כולם יתחילו להבין במה מדובר).
כל זה לא אומר שהיה חייב להיות הסכמי אוסלו ורצח רבין, כי, כמו שכתבתי:
לכל דבר יש כמה פירושים, וכל זה היה יכול להתקיים באופן אחר לגמרי: יגאל עמיר במקום לשחק עם נשק היה ממית את עצמו ביחד עם רבין באוהלה של תורה, (או ליתר דיוק עם בנו של יצחק רבין, כמו בסוגיה הזו שבעל המאמר היה רב נחמן בנו של יצחק) היה אפשרי לפרש את זה כמו שתלמידי הישיבה אומרים "שממיתים עצמם באוהלה של תורה".,
וכמו עם רב נחמן בר יצחק עצמו:
בתלמוד מסופר[3], כי החוזים בכוכבים חזו לאמו של רב נחמן בעודו תינוק, כי הוא עתיד להיות גנב. אמו ציוותה עליו להקפיד לכסות את ראשו, כדי שתהיה עליו יראת שמים. באחד הימים, כאשר נשרה כיפתו ארצה, התעורר בו יצר הגניבה, והוא מיהר לטפס על עץ דקל שראה ולקצוץ בשיניו אשכול של תמרים. מעשה זה הוא אחת הסיבות לכך שיהודים דתיים מקפידים ללכת בכיסוי ראש.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8...%A6%D7%97%D7%A7
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.
https://sites.google.com/site/hamedinai/
נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 11-02-2015 בשעה 10:07.
|