15-08-2010, 11:55
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
תלוי בגירסא
כי טילי מייוריק יש מכל מיני סוגים חלקם מונחי טלוויזיה, אחרים מונחי לייזר.
Maverick A model is the basic model and use an electro-optical television guidance system.
Maverick B model is similar to the A model, although the B model can identify and lock onto targets.
Maverick D electro-optical guidance replaced with an imaging infrared system.
Maverick E model use a laser designator guidance system optimized for fortified installations.
Maverick F model use an infrared guidance system optimized for tracking ships.
Maverick G model essentially has the same guidance system as the D with some software modification that enables the pilot to track larger targets. The G model major difference is its penetrator warhead, while the basic models employ the shaped-charge warhead.
בהמשך לדברים לעיל - נחמיה, אשמח אם תביא את הכתבה במלואה ולא רק ציטוטים מהזיכרון. מעבר לכך - השטלחות בכותב היא מעט מגוחכת - כאשר מתברר שלכותב כנראה יש יותר ידע ממה שיש לך (ומבלי לדעת כלל שמי ומה מדובר), מה גם שהדברים ראו אור בפרסומים רשמים (שנגנזו), ויתכן שהכותב שאב את המידע מהם.
באשר ל-F-15 ול-F-16 - הרי אלו נכנסו לשרות בצה"ל לאחר שכבר נכנסו לשרות בחילות אוויר אחרים, והחלטת הרכש שלהם נעשתה לאחר סיום טיסות הניסוי ולא כמו במטוס ה-F-35.
במטוסים אחרים (כדוגמת המיראז') ח"א היה מעורב מאד כבר בשלבי הפיתוח, וכך הידע וההיכרות עם המטוס - היו פחות מבגדר נעלם, שלא לדבר על כך שהמטוסים היו הרבה פחות טכנולוגיים, היו יותר פלטפורמות לנשיאת מערכות חימוש ופחות ממערכות סנסורים מעופפות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 15-08-2010 בשעה 12:12.
|