17-08-2007, 13:52
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
1) מה שאמרת זה שהשיפור בטווח נובע מקויטציה וזו שטות גמורה. אני אולי לא מהנדס אויר' ולא יודע לחשב גלי הלם אבל בקויטציה אני מבין ואין קשר בין התופעות.
|
הרי כבר הודתי שטעיתי בנוגע לשם, אז למה לחזור אליו עוד פעם? ולא אמרתי בכלל מילה "טווח" - אתה ממציא פה דברים שלא היו.
ציטוט:
2) הבעיה בטילי כתף היא לא הטווח שהמנוע יכול לספק אלה הטווח שהחישן יכול להנעל על מטרה, כשלפי הטווח הזה מתכננים את המנוע.
|
על מה אתה מסתמך כשאתה אומר שהבעייה בטילי כתף מודרניים היא הטווח המוגבל של ראש ביות ולא של מנוע? בניגוד לרכיבים אלקטרוניים שמשתפרים כל הזמן, ואנחנו גם רואים את השיפורים האלה, המנוע נשאר אותו מנוע רקטי עם דלק מוצק, שמוגבל במסה ובמימדים שלו, כך שהגורם המגביל פה הוא, לפי דעתי, המנוע ולא ראש ביות.
ציטוט:
חיישנים לטיל כתף צריכים להיות זולים ( יחסית לטילי א"א ) ולרוב הקירור שלהם לא יעיל יחסית. בנוסף גם חלונות לחיישנים הם בעיה בפני עצמה. אתה צריך שיהיו שקופים לכמה אורכי גל, שיקרינו חום בספקטרום שונה מזה שהחיישן קולט ושלא יצרו עיוות אופטי כמו עדשה. התוצאה היא שחלון של טיל א"א מתקדם עולה בערך כמו טיל כתף יד שניה.
|
אפשר לראות על מה אתה מתבסס? או שזאת היא עוד אחת מתיוריות שלך, כמו זאת שה"מחט" יגדיל את התנגדות האוויר?
ציטוט:
ולכן בעית ההתחממות של החלונית משפיעה על הטווח והמחיר של הטיל הרבה יותר מבעית הטווח.
|
עוד פעם - לא דיברתי על הטווח. דיברתי על פרמטרים אירודינמיים. הטווח הוא רק אחד התוצאות של אירודינמיקה טובה יותר.
|