25-12-2004, 12:16
|
|
|
חבר מתאריך: 09.11.04
הודעות: 40
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי I SamNet I
שהנגזרת שווה למינוס סינוס 4 איקס
ולא דווקא באותם ערכים .. אם אני מוכיח שזה שווה אז אין פה בעיה לדעתי.
נראה מה המורה תגיד.
|
אתה צודק. לחלוטין צודק.
לצורך פישוט - אמרו לך להוכיח Y`=A
אתה גזרת וקיבלת Y'=B (אם היו שואלים אותך רק מה הנגזרת שווה היית מסיים ברגע זה את התרגיל... )
אז אתה יכול לקחת A=B ולבדוק אם זה שיוויון אמת.
אם זה נכון, הרי שהוכחת את הבעיה ופתרת אותה.
(אתה בעצם הפכת את זה לבעיית זהות טריגונומטרית).
כל מורה שיגיד לך אחרת, הוא קטנוני וטיפש. ולא חסרים מורים כאלה לצערי.
ב- 100% זה היה מתקבל בבחינת בגרות, ואם תשאל אותי - לדעתי זה מראה על חשיבה מתמטית ולא על ניסיון "עיוור" ללכת עם הראש בקיר כדי להגיע מA ל B. וכמובן שזה יכול לחסוך זמן יקר...
אני לא מורה, אבל אני מלמד מתמטיקה ובקיא.
תוספת קטנה -
צ"ל - Y'=A
פתרון -
Y=blabla
*Y'=B
*בדיקה אם A=B
לצורך העניין, לגיטימי לחלוטין לעשות פעולות על שני האגפים, פרט אולי לפעולת העלאה בריבוע שיכולה להביא פתרונות זרים ונוספים
*אכן מתקיים A=B
*לכן Y'=B=A
*מכאן Y'=A
כל מורה שיש לו בעייה עם הניסוח המתמטי הזה, לא ראוי להגיש לבגרות.
נערך לאחרונה ע"י optimus בתאריך 25-12-2004 בשעה 12:23.
|