25-02-2006, 03:22
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
מדריך: עיבוד צילומי אינפרא אדום
כמה חבר'ה שכבר צילמו עם הפילטר שלי שאלו אותי איך אני עורך את הצילומים (אני מזכיר שהפילטר המדובר הוא Hoya R72). אז הנה הסוד שלי:
1. טוענים את התמונה לפוטושופ (מצ"ב התמונה המקורית)
2. מבצעים תיקוני levels. אני בד"כ משתמש ב Auto levels באינפרא, זה קולע בול ברוב המקרים אם לא בכולם. במידה וזה לא פוגע בול (אם למשל התאורה לא אחידה, וצילמתם מול השמש או משהו כזה) אתם יודעים איך לשחק כבר עם ה levels בצורה ידנית, ואם לא, אז סגרו את המדריך הזה, ועיברו למדריך הבסיסי
3. משכפלים את שכבת הרקע (layer -> duplicate layer)
4. מוודאים כי השכבה הפעילה היא השכבה העליונה ולא הרקע, והופכים את הגוונים ב 180 מעלות. Ctrl+U יביא לחלון גוון ורוויה (HUE / Saturation). נזיז את הסליידר העליון (גוון - HUE) עד הסוף ימינה או שמאלה - זה ממש לא משנה לאיזה כיוון, ונאשר.
שימו לב שעכשיו הגוונים הכחולים נהיו חומים, והחומים נהיו כחולים (בד"כ מתאים לנו בתמונות עם הרבה שמים כחולים ומים)
5. קשה לראות בדוגמא המוקטנת שלי, אבל כאשר מבצעים שינוי גוון כזה, יש לנו הרבה 'רעש' בתמונה. הרבה פיקסלים מגעילים באיזורים הכחולים בעיקר. בדיוק בשביל זה העתקנו את השכבה הזו קודם. נשנה את המצב שלה מ Normal ל- Color, ולמעשה זה יגרום לשכבה העליונה להשפיע רק ברמת הצבע, ולא ברמת הטקסטורה. מה שישאיר את הטקסטורה החלקה של שכבת הרקע, עם הצבע החדש של השכבה העליונה. נתתי קרופ של 100% לתמונה המקורית בשביל להראות את הרעש, ואיך ניתן לתקן את הבעיה בקלות בלי תוכנות ניקוי רעשים
6. הקטנה, חידוד, חתימה ומיסגור ולבסוף, להעלות לפרש!
לפני:
אחרי:
נ.ב - זו שיטה שמצאתי לבד, ולא קראתי עליה בשום מקום. אם מישהו מכיר שיטה טובה יותר / פשוטה יותר, אשמח לשמוע - ולא, השיטה של רועי גליץ יותר מסובכת
כל הזכויות שמורות למתן נרקיס (C)
|