14-02-2006, 19:27
|
|
|
חבר מתאריך: 13.08.05
הודעות: 861
|
|
חשין: מי שמתחתן עם פלסטיני שיחיה בג'נין
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שש שמתחילה ב "השופט חשין: "הרש"פ היא ממשל אויב המעוניין להשמיד את מדינת ישראל""
חשין: מי שמתחתן עם פלסטיני שיחיה בג'נין
יום שלישי, 14 בפברואר 2006, 12:13 מאת: יובל יועז, הארץ
בג"ץ דן בעתירות נגד האיסור על אזרוח פלסטינים הנישאים לישראלים. חשין: "הרומנטיקה נוגעת ללב, אך מדובר בחיים ומוות"
"הרשות הפלסטינית היא ממשל אויב, ממשל שרוצה להשמיד את המדינה ולא מוכן להכיר במדינת ישראל" - כך אמר הבוקר שופט בית המשפט העליון, מישאל חשין בדיון בבג"ץ בעתירות לביטול התיקון לחוק האזרחות. הרכב של 11 שופטים קיים היום דיון מסכם לפני מתן פסק הדין בעתירות שהגישו ב-2003 האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, וגורמים נוספים, נגד התיקון השנוי במחלוקת, המונע מתן מעמד אזרחי בישראל מפלסטינים הנישאים לישראלים בהליך של איחוד משפחות.
חשין נזף בעותרים, המבקשים להגדיר את הסיכון הביטחוני הכרוך במתן אזרחות, ובמקרה שבבני המשפחה כרוך סיכון ביטחוני, לתת להם אישור כניסה לישראל במקום מעמד אזרחי בה. "צריך לשמוע את ההצהרות של חמאס יום יום. העם הפלסטיני בחר בחמאס", אמר חשין.
לדבריו, "נכון שהעם הפלסטיני אינו עם עוין, אבל כשמדינת ישראל רוצה להגן על עצמה מפני פיגועים מפני נפש אחת שתיפגע, האם זו לא סיבה מספיקה לאסור כניסתם? מדוע שבזמן מלחמה ניקח סיכונים? האם אנגליה ואמריקה לקחו סיכונים כלפי גרמניה שביקשה להשמידן במלמת העולם השנייה? איש לא מונע מהם את הזכות להקים משפחה, אבל שיגורו בג'נין במקום באום אל-פחם. הרומנטיקה נוגעת ללב, אך כאן מדובר על חיים ומוות, והזכות לחיים גוברת".נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, העלה בדיון אפשרות לבחירה באמצעי שפגיעתו בזכויות האדם קלה יותר מאשר התיקון לחוק האזרחות. לדבריו, אפשר לבחור באפשרות שפלסטינים יוכלו אמנם לשהות בישראל לצורך איחוד משפחות, ואולם הם יקבלו תעודת זהות שונה מזו של תעודה ישראלית רגילה, כך שאפשר יהיה לזהותם ולהבחין בינם לבין אזרחי ישראל גם אחרי שכניסתם לישראל תאושר.
העותרים טוענים כי התיקון לחוק, האוסר על התאזרחות פלסטינים אך מאפשר איחוד משפחות נישאים לבני עמים אחרים הוא חוק מפלה וגזעני. בעתירה נטען כי "החירות האישית נוגעת לצורך האנושי הבסיסי ביותר: לאהוב. לאהוב ולהתאהב בבן או בבת זוג, לשאוף להקים בית וחיים משותפים, ללא מכשולים מוסדיים. החוק הנדון הוא בבחינת תקנה שהציבור אינו יכול לעמוד בה, כי האהבה בין הבריות אינה מכירה בגבולות אתניים".
|