לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 13-02-2006, 08:41
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "הנקודה איננה דודך..."

רות!
טעות שלי. פירשתי את המשפט:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ליתיום
פרטים על יחידת נשק שלל
שפעלה מול המצרים במלחמת ההתשה ואף ביצעה לפחות פשיטה אחת
אל תוך מצרים?

כפרטים על יחידה שביצעה פשיטות לאאיסוף נשק שלל ממצרים במלחמת ההתשה (ולא כפי שפרשת אתה: יחידה שהפעילה נשק שלל ואיתו ביצעה פשיטה...)
פרטים על מבצע רביב בגליון שריון שיצא אחרי מותו של מוסה פלד (מס' 5?)
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 13-02-2006 בשעה 11:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 13-02-2006, 21:30
  Uri Leizin Uri Leizin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.03
הודעות: 392
על קצה המזלג:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ליתיום שמתחילה ב "טנקי סטלין"

הסטאלינים (או, בשמם הרשמי, IS-3M) הגיעו לראשונה למצרים קצת לפני מבצע "קדש". כנראה שהיה מדובר בכמה כלים בודדים. הם לא לקחו חלק פעיל במלחמה (על אף שהוצגו לציבור במצעדים). טנקים נוספים מסוג זה הגיעו גם אחרי המלחמה.
הסטאלינים נפגשו עם כוחות צה"ל לראשונה בבוקר ביום 5 ליוני 1967, בסביבות רפיח. מתוך 30 טנקים מסוג זה 17 הושמדו בקרב עם טנקי מג"ח של "כוח גרניט", ועוד אחד - ע"י פגיעה מוצלחת של ררנ"ט ששיגרו הצנחנים (הררנ"ט פגע במדף פתוח, ניתז לתוך הטנק, ושם התפוצץ). מאוחר יותר באותו יום שתי גדודים של חטיבה 60 פגשו בקרב באיזור שייח-סוייד (אני מקווה שאני מייאת נכון) כוח שריון מצרי שכלל 20 סטאלינים, והביסו אותו. עוד כ-30 סטאלינים ננטשו ע"י הצוותים שלהם בנחלא. סך הכל מצרים איבדו בסיני 72 סטאלינים, מתוכם כ-40, שהיו במצב תקין או ניתן לתיקון, נלקחו שלל.
חלק מטנקי שלל לקחו חלק במצעד הניצחון בשנה הבאה, אבל סך הכל טנקי סטלין לא נכנסו לשימוש בתור טנקים. מכמה מהם פורקו מנועים והם הוצבו במוצבים בתעלה בתור נקודות אש נייחות. היו 2 כאלה ב"טמפו" ועוד 2 ב"בודפשט" (ייתכן והיו עוד). אחרי שנגמרה התחמושת, טנקים אלו ננטשו.

באשר ליחידת נשק שלל - כנראה שאתה מתכוון לחטיבה 274. היא הוקמה בשנת 1969 ונכון למלחמת יום כיםור כללה 4 גדודים של טנקי "טיראן" (גדוד 25, גדוד 227, גדוד 228 וגדוד 453) - סה"כ 146 טנקים, וגדוד סיור 88 "דוב לבן" (10-15 נגמ"שים BTR-50 ו 5-6 טנקים קלים PT-76) . אחרי המלחה הזאת הוקמה אוגדה שלמה של ציוד שלל, וחטיבה 274 היתה אחת החטיבות שלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 13-02-2006, 21:47
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Uri Leizin שמתחילה ב "על קצה המזלג:"

יש קטע יפה על החשש מהסטאלין בספר "חשופים בצריח" של שבתאי טבת. פחות או יותר בקטע על הפריצה לרפיח (כבר עברו כמה שנים טובות מהפעם האחרונה שקראתי את הספר). נחמד לקרוא איך פוחדים מהסטאלין ואיך אחרי הפגז הראשון שיורים עליו מפסיקים לפחד.
מעניין אם אני אהיה הראשון להביא את הקטע או שמישהו יספיק לסרוק לפני (הספר לא בהישג יד בשניה זו)
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 16-02-2006, 19:02
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
הבהרות...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ליתיום שמתחילה ב "טנקי סטלין"

חברים - יש להפריד בין הסטאלינים שנלקחו שלל לבין הטיראנים שנלקחו שלל. יש לי חשש שעירבבנו כאן את התמונה.
  • טנקי סטאלין שנלקחו שלל - שימשו אך ורק לירי תלול מסלול מתוך מחפורות. לא השתתפו בשום פשיטה (דומני שאף היו ת"פ תותחמים אבל אינני אומר זאת בוודאות). אני זוכר ששניים או שלושה כאלה הוצבו במוצב צה"ל "בודפשט" שמול העיר המצרית פורט-פואד (החלק המזרחי של פורט סעיד שבפתחה הצפונית של תעלת סואץ). מהטנקים במוצב הזה הוצאו המנועים והנפח הזה שימש לאיכסון פגזים נוספים ולהגנה על הצוות. הטנקים הללו ישבו כך שהתובה היתה קבורה רובה ככולה באדמה אי אפשר היה להזיז אותם ממקומם בכוחות עצמם.
  • טנקי T-54/T55 שנלקיו שלל - ("טיראנים") שימשו את צה"ל כטנקים לכל דבר. שולבו בהם אף מערכות צהל"יות (כולל אמצעי ראיית לילה). השתתפו בפשיטה במצרים שנקראה מבצע "רביב" ב- 1969 (ראה תאור קצר שננתי באשכול הזה....). נלחמו גם ו"וסבלו" במתחם "חמוטל" הבעייתי במלחמת יום הכיפורים. ייתכן שנלחמו באזורים אחרים גם כן. אינני זוכר יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 16-02-2006, 21:39
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
אורי היקר,
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "הבהרות..."

נעשה פה ממש סלט טירן.

חטיבה 274 הוקמה לאחר (בעקבות) מלחמת ששת הימים , בהתבסס על שלל של טנקי T54 (נקלטו בשם טירן 4) ו-T55 (נקלטו בשם טירן 5). החטיבה כללה בתחילה טנקים שעברו ליין קליטה ודיגום , ובחלקם הוחלף התותח המקורי בקוטר 100מ"מ , בתותח 105מ"מ "שריר" שהתבסס על התותח הבריטי L7 אך עם סדן רוסי מקורי בעל טעינת טען הממוקם מימין לתותח. נוספה בתותח גם מחט ירי חשמלית.
החטיבה נטלה חלק פעיל במלחמת יום כיפור ובמבצעים בין המלחמות.

בעקבות נפילת שלל מסיבית במהלך מלחמת יום כיפור מצבאות מצרים וסוריה , הוקמו 3 חטיבות טנקים נוספות , החל משלהי מלחמת יום כיפור . בין הטנקים שנקלטו , הופיעו לראשונה , טנקי T55 צ,כיים בעלי מנגנוני עזר לניהוג, וטנקי T62 בעלי תותח מקורי בקוטר 115 מ"מ , שנקלטו ללא הסבת תותח וכונו טירן 6. לאחר הקמת המסגרות החטיבתיות , צורפו 2 חטיבות לחטיבה 274 המקורי , והוקמה אוגדה 440 , שהכילה גם רק"מ ורכב סובייטי אחר. החטיבה הרביעית , כאמור , הוקמה בפיקוד צפון.כך , שלהבדיל ממה שנכתב להלן , אוגדה 440 לא השתתפה במלחמת יום כיפור , כי הקמתה היתה אחרי המלחמה.
מספר מסגרות הוקמו כאמור באופן מזורז בשלהי המלחמה , בצפון סיני , תוך ביצוע אימון מזורז לאנשי צוות ממקורות הנח"ל.
הייתי חייל בגדוד 453 באזורי טסה.

מיכאל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 17-02-2006, 02:48
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
440
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "אורי היקר,"

בשתי המלחמות גם יחד, ששת הימים ויוה"כ, נתפס סד"כ שלל מספיק להקמת שתי אוגדות שלמות לערך אולם בפועל לא היה תקציב מספיק, כ"א מיומן מספיק או אפילו צורך ממשי במערך כה גדול, כמו כן הוחלט לשמר חלק ניכר מהסד"כ כמקור לחלקי חילוף. יחידות הטירן החדשות במילואים שהוקמו בסיני בשלהי ואחרי המלחמה היו חטיבות 320 (טירן 6) ו 889 (טירן 5), אינני זוכר כרגע את שם החטיבה הרביעית המעורבת שהוקמה מאוחר יותר בפצ"נ. בכל מקרה, לצד יחידות שהורדו מרמת הגולן וחטיבות חי"ר רבות שהוזרמו לגזרה, יחידות השלל החדשות היו אמורות לרתק ולהכיל את הארמיה השנייה בגזרה המרכזית והצפונית של התעלה ובכך לאפשר לפד"מ לרכז בגזרה הדרומית כוח גדול ואיכותי דיו הנדרש להשמדת הארמיה השלישית (תכנית "כדור בדולח"). בפועל הפסקת האש נשמרה והתכנית לא יצאה אל הפועל, למרות שחלק ניכר מהכוחות כבר התאמן למטרה זו, נפרס בשטח והיה מוכן לביצוע.

על פי תוכנית העבודה הרב-שנתית של צה"ל, "אופק", אוגדה 440 הייתה מתוכננת במקור להקמה רק ב 1976 כאוגדה מילואים שלישית בפד"מ, על בסיס רכש צפוי של טנקי מג"ח 3 נוספים מעודפי צבא ארה"ב. כוננות כחול-לבן הביאה להאצת תהליך הקמת השלד הפיקודי האוגדתי, שהתבסס בעיקרו על מטה מה"ד וסגל פו"מ (כמו שמטה אוגדה 162 התבסס על מטה מפקדת גייסות השריון) אולם ללא יחידות אורגניות כלשהן, שכאמור היו מיועדות להקמה רק שנתיים-שלש מאוחר יותר. המלחמה כאמור החלה בהפתעה גמורה ורוב חניכי פו"מ לא נקלטו באוגדה אלא התפזרו בחזרה ליחידות העבר שלהם, למפקדות השונות או שהקימו יחידות AD-HOC חדשות. למפקד האוגדה התמנה ראש מה"ד האלוף מנחם מרון וסגנו היה אל"מ מיל' אלחנן סלע, שאף קודם במהלך המלחמה לדרגת תא"ל, בדומה לאורי בן ארי בפד"מ. סלע, שמעטים זוכרים שהיה מח"ט 520 המודח במלחמת ששת הימים, החליף את סגן ראש מה"ד, תא"ל מרדכי ציפורי, שישב במקום זה במטכ"ל ועסק בתכנון והקצאת תגבורות חש"ן ובבניית מסגרות חירום חדשות (תפקיד שברמת העיקרון מיועד בעת מלחמה לקשנ"ר תא"ל דוביק תמרי, אלא שזה העדיף מסיבות ברורות להצטרף לאוגדת הגיס כסמאו"ג).

האוגדה החלה כ "כוח על הנייר" בלבד להגנת רפידים, אבטחת מפקדות ואתרים אסט' שונים וכן חסימת כבישי הרוחב השונים החוצים את סיני. בהדרגה צברה טריטוריה וכן כוחות נוספים, מיעוטם שריון, רובם חי"ר וצנחנים, מהם לא חסרו לצה"ל. מאוחר יותר, עם המעבר ליוזמה התקפית וחציית עיקר הכוחות את התעלה, החלה האוגדה להחזיק גם את החזית עצמה ואף קבלה תחת אחריותה כוחות משימה עצמאיים כמו גרניט וששון ובכך הפכה לגורם משמעותי יותר. אחרי המלחמה מוסדה אוגדה 440 על בסיס שלשת חטיבות השלל ורוכזה בהדרגה במתחם אוגדתי בין צומת רפיח לאל-עריש. לדעתי מפקדה הראשון היה דווקא תא"ל אברהם רותם ולא תא"ל ברוך הראל. בין המשימות העיקריות שיועדו לאוגדה היה תגבור מערך ההגנה הצה"לי בסיני ואיגוף ימי של חזית התעלה דרך מפרץ סואץ והים האדום לפעולה בעורף המערך המצרי, בדומה למבצע רביב ולתכנית אור ירוק רק בהיקף גדול בהרבה. למטרה זו צבר חיל הים כוחות ימיים ואמפיביים משמעותיים בזי"ס, הרחיב תשתיות והתאמן הן עם אוגדה 440 והן עם כוחות אחרים בסדיר ומילואים.

משנת 1977 והילך הייתה אמורה האוגדה להשתלב גם בתכנית אורנים לכיבוש לבנון, כאשר המשימה העיקרית שיועדה לה הייתה איגוף ימי של ריכוזי אויב (סורים ופלשתינאים) שנוצרו לאורך רצועת החוף והשתלטות על מרחב ג'וניה-ביירות-בעבדה. בגדול, האוגדה הייתה אמורה לנחות בנמל ג'וניה (בעזרתם של כוחות מארוניים ידידותיים), לנתק את הבירה הלבנונית מצפון וממזרח ולחבור לחטיבות הצנחנים שהיו אמורות לתפוס את כביש ביירות-דמשק במבצע מוסק / מוצנח רחב היקף. מתארים שונים דברו על פעולה מפוצלת בשני ראשים, כולל הנחתת כוחות גם מדרום לביירות ותפיסת הרכסים השולטים בדרום מזרח העיר, בואכה שד"ת הבינלאומי. בפועל למזלנו התכנית המגלומנית הזאת (שרבים מייחסים אותה בטעות לאריאל שרון) לא יצאה אל הפועל ובמבצע שלום הגליל התבצעה נחיתה בהיקף קטן בהרבה של אוגדה 98 במקום דרומי יותר והגיוני יותר (סיוע אווירי, גב לוגיסטי). למיטב זכרוני מפקד האוגדה בעת ההיא היה יאיר נפשי או אולי אלישיב שמשי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 18-02-2006, 14:55
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי kipodon שמתחילה ב "440 במלחמת של"ג"

על מנת לאפשר לפצ"נ להתרכז בניהול הלחימה המורכבת בגזרת לבנון, שם פעל סד"כ חסר תקדים בתולדות צה"ל, נשלחה מפקדת גיס נוספת לרמה"ג. את מקומה של אוגדה 36, שנשלחה ללבנון, תפסה אוגדת מילואים של פצ"ן, כמו כן כוחות נוספים הועמדו בכוננות. אחרי פרוץ המלחמה ולקראת תקיפת המערך הסורי בבקעת הלבנון, נוצר חשש ממשי שהלחימה עם הסורים תזלוג גם לרמה"ג ועל כן גוייסו הכוחות הנוספים ובהם ככל הנראה גם חטיבה 320 (מיכאל תודה על התיקון). בגדול היה מדובר בהרתעה בלבד ובפועל הכוחות לא נשלחו לרמה וזאת על מנת שלא לגרום לאסקלציה מיותרת מול הסורים, צעד שהתברר כמוצדק. גם הסורים נמנעו מביצוע צעדים דומים.
לדעתי בין הסיבות שבפועל לא נעשה שימוש ביחידות השלל:
1. לא היה מחסור בצה"ל בטנקים מתקדמים יותר ולראיה היו לא מעט חטיבות מבוססות שוט ומג"ח לא גויסו כלל (לעומת זאת, כל יחידות הסדיר והמילואים שהיו מצוידות באותה העת בטנקי מרכבה ומג"ח 6 כן נטלו חלק בלחימה)
2. חלק ניכר מטנקי השלל כבר היו במצב תחזוקתי ירוד בהשוואה לטנקים מתקדמים יותר.
3. בצה"ל היו מודעים לכך ששילוב יחידות המבוססות על טנקי שלל בלחימה התקפית מגביר מאוד את הסיכוי לתקריות דו"צ חמורות (זאת בניגוד למצבים הגנתיים-סטטיים כמו ברמה"ג). לראיה, גם ללא שימוש בטנקי שלל ארעו במהלך המלחמה תקריות דו"צ חמורות.

לגבי החבירה לנוצרים בביירות וניתוק כביש ביירות-דמשק בכוחות מוטסים, הן ירדו מהפרק מסיבות פוליטיות. המנדט למבצע של"ג כפי שאושר על ידי הממשלה היה מוגבל להסרת איום הקטיושות מגבול הצפון והשמדת ריכוזי מחבלים ולא כיבוש הבירה הלבנונית והחלפת המשטר שם. כל השאר (סיפור ה 40 ק"מ וכו') היה פרשנות רחבה (מדי) של שר הבטחון והמטה הכללי, שרצו להדגים לערבים בכלל ולסורים בפרט את עוצמתו של צה"ל ובכך למחוק את חרפת הפתעת יוה"כ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 14-06-2013, 21:53
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
חטיבת הטירנים (274 - 691) מגובשת וזוכרת
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי b.a שמתחילה ב "תודה על ההפניה. הכתבה הזאת..."

http://www.yadlashiryon.com/show_it...3767&itemType=0

המח"ט יואל גונן מספר:
ישנם מעשים שתוכננו ולא יצאו לפועל, כמו חילוץ אנשי המזח בפורט תאופיק. תוך כדי המלחמה נקראנו לאלוף הפיקוד, אהוד ברק ואנוכי, והוטלה עלינו המשימה לבנות כוח של טנקי טירן, להיכנס למזח כדי לחלץ את הלוחמים והנפגעים. הוצאתי התרעה לסמח"ט להכין מחלקת טנקים, לצבוע אותם, וביקשתי לקחת את גד בונה ז"ל כמפקד המחלקה (הכרתי אותו בהיותו חייל בפלוגה ב' בגדוד הפטונים 79). אהוד ואנוכי הכנו תכנית איך לנוע ובאיזה דרכים, וזאת מניסיוני כמג"ד בתקופת מלחמת ההתשה בגזרה זו. חזרתי לחטיבה כדי להכין את תכנית אש הארטילריה, סיוע האוויר, מיסוך עשן ועוד. לאחר מספר שעות יצאה הוראה מאלוף הפיקוד ששר הביטחון לא מאשר את הפעולה, אולם הרעיון מצא חן בעיני אהוד שהסתובב איתי בחטיבה, וחיפש מי מוכן להיכנס איתו בטנקים מצריים לתוך הכוחות שלהם. ואפיזודה הקשורה בכך, הטנקים נצבעו בצהוב כפי שנראו במלחמת בששת הימים במקום בצבעים ירוק וחום כפי שהופיעו במלחמה זו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 29-05-2007, 14:41
  mannster mannster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.06
הודעות: 327
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ליתיום שמתחילה ב "טנקי סטלין"

ציטוט:
טנקי סטאלין שנלקחו שלל - שימשו אך ורק לירי תלול מסלול מתוך מחפורות. לא השתתפו בשום פשיטה (דומני שאף היו ת"פ תותחמים אבל אינני אומר זאת בוודאות). אני זוכר ששניים או שלושה כאלה הוצבו במוצב צה"ל "בודפשט" שמול העיר המצרית פורט-פואד (החלק המזרחי של פורט סעיד שבפתחה הצפונית של תעלת סואץ). מהטנקים במוצב הזה הוצאו המנועים והנפח הזה שימש לאיכסון פגזים נוספים ולהגנה על הצוות. הטנקים הללו ישבו כך שהתובה היתה קבורה רובה ככולה באדמה אי אפשר היה להזיז אותם ממקומם בכוחות עצמם.


יש למישהו עוד מידע על קבירת טנקים, והפיכתם למעיין "בונקר" המסוגל לייצר אש?

זה נשמע כמו רעיון מעניין לניצול טנקים ישנים, תו"כ שיפור יכולות הגנה במקומות מסויימים.
מה אתם חושבים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 29-05-2007, 18:03
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי mannster שמתחילה ב "בד"כ יש צידוד ידני כגיבוי ברוב ההטנקים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mannster
אם זה קיים שנים, מוזר שאין כאלה ברמת הגולן או משהו

סע בכביש הבקעה או לאורך כביש המערכת בצפון, ועם קצת מזל תוכל לראות שרמנים ו-T34 קבורים ליד גדרות של קיבוצים. אמנם העניין לא בשימוש בארץ כבר שנים, אבל בהחלט התקיים פעם.

לגבי רמה"ג - דווקא יש, אבל לא בצד הישראלי. וקח בחשבון שמיקומו של טנק קבור שכזה ידוע לאויב מספיק זמן מראש.

אגב, דיון מרתק. בזמן לימודי התואר השני (שהופסקו בטרם עת ואי"ה עוד יחודשו), תכננתי לכתוב את התזה על שימוש ברק"מ שלל.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il


נערך לאחרונה ע"י shlomz בתאריך 29-05-2007 בשעה 18:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 16-06-2017, 03:02
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 523
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "כן, תקין..."

שלום וברכה. לא התעסקתי הרבה בנושא הנל אבל ממבט ומחשבה מהצד זה נעשה ככה בגלל שהמתיחה משתנה בתאם למהירות או לזווית או למצב הזחל .
לצורך העניין . הטנק הנל הוא מאוד כבד ובאותה תקופה טכנולוגיית הבולמי זעזועים היית עוד בחיתולים.
ולכן לא היה מה שישנה את ה"שיכוח" במתיחה בזמן נסיעה . לצורך העניין כשהטנק עומד ב 0 קמש. ומקבל פקודה להתחיל תנועה. כל המזקום עובר "זעזוע" שלם על מנת ליצור תנועה. --- בזמן 0-1 לקמש מה שקורה הוא שהמתיחה היא מקסימאלית ונוצר עומס כל כל החוליות בנוסף לעומס של המשקל . כדי שהשרשרת לא תתפרק "מה שנקרא" מורידים לה מהמתיחה כדי שבזמן תנועה בנוסף לעומס עם המנוע תיווצר מתיחה מספיקה כדי להעביר את את הכוח מהממסר לשרשרת .

- תדמיין שהצד העליון של השרשרת מושפע רק מכח הכבידה . ובזמן התחלת תנועה מן המנוע לאורך כל הנסיעה.
ומהשקורה בזמן התחלת נסיעה הצד התחתון היה מושפע מן המשקל הכבד ולכן שאתה מתחיל לזוז הצד העליון של הזחל זז ולאט לאט מעביר את העומס דרך החוליות לצד התחתון שיושב על האדמה ולא יכול לזוז . כדי שבהתליך הזה לא "תרסק" את החוליות יצרו סוג של תהליך גרירה של השרשרת .
לכן אפשר אפילו להגדיר את זה כסוג מזקום "נגרר" ולא "מונע" כמו שיש כיום .
* על פניו זה איפשר תנועה . אבל זה פוגם בביצועי הטנק מכייון שבזמן עמידה על מכשול מסויים או בזווין מסויימת שצריך לשנות עמדה בצורה מהירה . אין לך יכולת תמרון . ואם אתה "מאמץ" את המזקום יתר על המידה .הזחל נפרס . לכן זה מעין פשרה הנדסית מיטבית של אותה תקופה . כיום יש בולמי זעזועים הידראוליים או מגנטיים ( עדיין בפיתוח )
אבל כיום אם תצטרך ליצור טנק כזה מחדש לא תצרך להוריד מתיחה

סליחה אם טעיתי . זה אינו תחום העיסוק העיקרי שלי .

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 16-06-2017 בשעה 03:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:55

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר