חיח!
לא, ברצינות. "חיח" זה כל מה שיש לי להגיד על זה.
כשהטכנולוגיה תהיה "בשלה" ואשכרה תפעל, אפשר יהיה לדבר בזכותה. בינתיים
אתה אומר משהו בסגנון: "תעברו לדוטנט!!! זה תותח!!! טוב, בעצם זה לא, אבל
עוד 10 שנים נתגבר על רוב הבאגים. בעצם לא, עוד 10 שנים כבר נמציא משהו
חדש, כי אנחנו מייקרוסופט ועדיין לא קרה שטכנולוגיה שלנו החזיקה מעמד יותר
מיומיים וחצי"(תרגום ממייקרוסופטית-פרסומית לעברית)
סמול-טוק, אדה(9X) והנגזרות של Simula ו-Modula היו אחול-מונחות-עצמים, ולא
היו מסריחות כמו ג'אווה/דוטנט מבחינת ביצועים. באדה כתבו תוכניות שפעלו על
משגרי לוויינים(היה אפילו סקנדל כשטיל ניסוי השמיד את עצמו). עולה על דעתך
לעשות דבר כזה בג'אווה או בדוטנט?
הסיפור על "כוח העיבוד הפ33תי שיהיה לנו בקרוב" רחוק מלהיות טיעון רציני. זה
אפילו לא תירוץ. לידיעתך, קיימות היום מערכות RT עם חומרה בסדר-גודל של עשרות
רבות של מעבדים(בעצם, אלה המון VME bus-ים מחוברים על "מטא-לוח-אם", כך
שבעצם אלה המון מחשבים מרובי-מעבדים עם אזור זכרון משותף), ו-GB-ים רבים של
זיכרון, ועדיין יש בעיות של מחסור בזיכרון, ועדיין נזהרים משימוש בפיצ'רים ה"כבדים"
של CPP(כשמעזים להשתמש בה) בגלל נושא הביצועים.
עשרות מעבדים שמרכיבים חתיכת חומרה שערכה נמדד במספרים בני 7 ספרות
בקושי מתמודדים עם תוכנות C/CPP. אתה חושב שמחשב שולחני יכול להתמודד
עם דוטנט?!...
הסתמכות על עוצמת חישוב של מחשבים חדשים איננה חלופה לכתיבת קוד טוב,
כמו שזו איננה חלופה לאלגוריתמים יעילים. כמו שלא היית "מוותר" לי אם הייתי
משתמש ב-bubble sort במקום ב-quick/merge או מוותר על שימוש באינדקסים,
כי "המחשב חזק ויכול לעמוד בזה", אי-אפשר לוותר לכותבי הקוד המסריח שמאחורי
ג'אווה ודוטנט רק כי אולי מתישהו יהיה מחשב שיוכל להריץ את זה...