16-01-2006, 22:16
|
|
מומחה בתחומי התעופה הצבאית והלוט"ר, ונגיעה אישית לנושא בניית דגמי מטוסים
|
|
חבר מתאריך: 10.11.02
הודעות: 1,883
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
דוגמה למפציצים מגביהי טוס על קוליים הם ה-XB-70 שהיווה פריצת דרך טכנולוגית, אך מחירו הגבוה, והתרסקות אחד ממטוסי הניסוי בשל פגיעת קורנס בכנפו - קטעו את הפרוייקט.
|
לדעתי הצנועה לא מדובר בקורנס כפי שמתעקשים פה בישראל לקרוא למטוס הזה, אלא דווקא בשרפנפן.
הנה תמונה של שרפנפן בדיוק 5 שניות לפני שהוא מתנגש בוולקירי. אשכול בנושא נכתב פה בעבר בפורום, אין טעם לטחון מים בנושא.
מה זה שרפנפן? אני שואל דווקא מה זה קורנס למען השם? אולי הכוונה ל- McDonnell-Douglas F-4 Phantom ??? אז בוא נקרא למטוסים בשמם, ולא באיזה כינוי מפוברק שמישהו בחיל האוויר החליט להשתמש בו.
נו, אז מה זה שרפנפן? זה הכינוי שאני המצאתי ל- Lockheed F-104 Starfighter, אחד המטוסים היפים ביותר שנבנו אי פעם (לעניות דעתי, אל תתוכחו איתי על טעם וצבע).
כן. שרפנפן. מה תעשו לי? שרפנפן, בדיוק כמו בז, נץ, קורנס, שרף, חוחית, שחף או כל כינוי ישראלי מקומי למטוס שאת שמו האמיתי צריך לבטא ולכתוב בצורה הנכונה כפי שהיצרן התכוון, ולא לפי איזה הברקה מקומית של איזה פקיד בחיל האוויר שבחר בשם של הציפור הבאה בתור כדי לסרס את השם האמיתי של המטוס.
למה עושים את זה? מה קרה, קשה לישראלים לבטא את שמו האמיתי של המטוס? או אולי זה נעשה כדי לבלבל את האוייב? אולי זה נעשה כדי להקל על ההדיוטות להבחין בין בז לנץ לברק?
למה שלא נקרא לרכבים בשמות של זוחלים? "אחי, אל תשאל, אתמול נסעתי טרמפ בשממית, היה גדול!" אולי נקרא לכלי נשק בשמות של מחצבים? "החתימו אותי אתמול על בזלת, וואחד משקל יש לזה..." מצחיק, לא?
היצרן בנה מטוס, נתן לו שם ציבורי, אות בהתאם לתפקידו של המטוס (במקרים של כלי טיס צבאיים הכוונה), נתן לו מספר שמקביל, פחות או יותר, לרצף המספרי המקובל (אם נדייק זה לא תמיד היה כך, אבל לא נכנס לזה עכשיו, נכון?). היצרן גם נתן, ברוב המקרים, כינוי למטוס. לא כדאי להשתמש בו ולא באיזו המצאה מקומית?
לא יודע. אולי מישהו מכם יוכל להאיר את עיני.
:-)
אל תיקח אותי אישית, זה בחברות.
לעניין התו"לים, מסכים בלב שלם. לא חשבתי שאצטרך להיכנס לסקירה היסטורית מפאת הרמה של האשכול (וזה מבלי להפחית מכבודו של אף אחד). זה פשוט שעלתה שאלה פשוטה, ולא חשבתי שצריך להיכנס להסברים מפורטים כמו שנעשה פה באשכולות היסטוריים אחרים.
כאמור מסכים, וכפי שאנחנו עדים מדי כמה שנים, התו"ל שנחשב היום ליעיל ביותר משתנה לחלוטין כעבור מספר שנים כתגובה לשינויים ברמת ההגנה האווירית וברמת האיומים הצפויים מן המערכת. להגיד, כמו שאני אמרתי, שזו טפשות לפתח מטוס שעושה X בשעה ש- 5 שנים לאחר מכן מפתחים מטוס אחר לגמרי שעושה Y זו כמובן חוכמה בראייה לאחור, וזה לא ביג דיל. זה פשוט התאים לי באותו רגע לתגובה ולאשכול הנוכחי.
אשמח לפתח דיוק ענייני בנושא, בדיוק ברמה של האשכולות האחרים שמובאים פה מדי כמה ימים.
כאמור שוב, בחברות, וד"ש מלאס וגאס הרחוקה.
אגב, רק אתמול קפצתי לי להנאתי מ- 15 אלף רגל. היה נחמד.
_____________________________________
---------------------
מיצו
---------------------
נערך לאחרונה ע"י מיצו בתאריך 16-01-2006 בשעה 22:25.
|