19-12-2005, 10:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.03.04
הודעות: 4,275
|
|
מדריך משופר לפנורמות
אוקיי אז בינתיים עליתי על טכניקה מאוד פשוטה, ובעקבות כמה צילומים גם כמה תובנות.
במדריך הזה טענתי שבגלל עגילות כדור הארץ פנורמה שמצולמת מאוזן תתחבר בצורת קשת.
זה נכון אבל רק חצי.
המרחב סביבנו הוא כמו כדור שרנחנו בדיוק במרכזו,
אם אני צריך לצייר את זה זה נראה משהו כזה (כדי שיהיה יותר ברור אני מתייחס רק למרחב שממול, לא ל360 מעלות):
כשמצלמים פנורמה מאוזנת ב90 מעלות לאופק אין בעיה לחבר אותה, כמו במצב הירוק פה מתחת.
אבל כשמטים את המצלמה כלפי מעלה או מטה מתקבל עיוות כמו במצבים האדום והכחול:
גם אם נצלם הכי מאוזן שנוכל, כשנבוא לחבר זה יראה ככה:
כלפי מעלה:
מאוזן:
כלפי מטה:
בהנחה ובמדריך הקודם הסברתי את עניין החיבור עצמו
(בראשי פרקים:
הכנסת שכבה בשקיפות
מציאת נקודה חופפת וקביעתה כציר
סיבוב עד לקבלת איזור חופף גדול ככל האפשר
יצירת מעבר באיזור ההוא )
רוב הפעמים לא נצלם במקביל לאופק (מבחינת קומפוזיציה זה חלוקה חצי-חצי...) ולכן התוצאה תהיה קשתית.
כאן בעצם מתחיל המדריך מבחינה פרקטית - איך מיישרים את הקשת.
סה"כ 6 שלבים פשוטים.
מבחינה סכמתית זה יראה ככה:
מצב התחלתי לאחר חיבור צילום שהוטה כלפי מעלה:
דבר ראשון מסובבים ב90 מעלות (לא משנה לאיזה כיוון)
הסיבה לסיבוב היא שהפילטר ש"מיישר" עובד רק בהטיה אופקית.
בוחרים את הפילטר SHEAR שנמצא בקטגורית DISTORT יוצרים קשת הפוכה לכיוון ומשחקים איתה עד לקבלת מישור בחלק בעליון או התחתון של התמונה:
מיישרים חזרה 90 מעלות לכיוון ההפוך וקיבלנו את הפנורמה מייושרת, אך עדיין מעוותת (בצורת טרפז)
מכאן הדרך כבר קלה -
תחת EDIT>TRANSFORM>DISTORT או PERSPECTIVE פשוט משחקים עם הפינות עד שהן אנכיות:
מקריפים את השאריות, והרי לנו פנורמה מיושרת:
והנה הדגמה על צילום:
1 - הפנורמה אחרי חיבור
2 - סיבוב 90 מעלות
3 -אחרי SHEAR
4 - סיבוב חזרה
5 - אחרי DISTORT
6 - אחרי קרופ
מקווה שעזרתי, ויאללה צאו לצלם פנורמות.
|