21-01-2005, 15:12
|
תחמושת בע"מ
|
|
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,743
|
|
אין בעייה???? ראית לאחרונה איך היא ניראית???? יותר גרוע ממה שהיה כשהיא רק הגיעה .....
ולגבי אניות הנחתה\סער בחיל הים:
ראשית - לא כדאי לפתוח שוב את הנושא לדיון היות וכבר דשנו בו לא מעט ואף ארעו מס' תקלות שהביאו לעבירות ב"ש !!!
קשה להתייחס לנושא מבלי לחרוג ולעבור בטעות על כללי בטחון שדה ולכן אתייחס לכך בראשי פרקים ובאופן עקרוני בלבד !
1 - לא מקרי הדבר שחיל הים מתבסס על כלי שייט שהגדול מביניהם הוא ברמה של פריגטה (סער 5) ולא מעבר לכך!
כלי שייט שכאלו מתאימים לזירה ועונים בהחלט על הצרכים והדרישות כשניתן לסכם זאת בכך שהם מעניקים "גמישות מבצעית" טובה מאוד בראייה של "עלות מול תועלת" .
2 - אפיון, רכש ואחזקה של כלי שייט ברמה , גודל פיזי ומורכבות של "אניית סער" מצריך משאבים אדירים כשבתקופה שבה צה"ל נאבק על כל שקל זה ייחשב כמותרות ואם נשוב לעניין ה"עלות מול תועלת" זה רחוק יהיה מלהשתלם !
תחשוב רק על תהליך הלמידה, פיתוח התול"ים, הכשרת צוותי תפעול הכלי ומערכותיו (שחלקן מן הסתם יהיו חדשות ולא מוכרות כגון עגורנים ציוד הנחתת כלי טייס כבדים, מערכות שו"ב ועוד....) וצוותי התמיכה הטכנית, הכשרת מקום עגינה ועוד.....
3 - קח בחשבון ואל תשכח נתון חשוב נוסף שיש בעצם שני דגמים של אניות סער!
דגם אחד הנו מסוג האניות אשר להן מעין דלת קדמית בחרטום אשר ממנה פורקים כלי רכב אמפימביים, טנקים, רק"מ וחי"ר כשעל האנייה להגיע קרוב ככל האפשר לקו החוף .
אניות מדגם זה הנן בעלות משטח המראה והנחתה למסוקים וכלי טייס אחרים כשדוגמא לדגם הזה ניתן לתת כאניות ההנחתה הרוסיות מדגם "איבאן רוגוב" ,
אנייה שכזו אשר ארכה כ - 160 מטר מסוגלת לשאת כח של 53 טנקים או לחליפין כ 80 כלי רכב משוריינים שזו כמות נאה בהחלט אך באם אתה מעוניין להנחית גם כוחות חי"ר פרט לרק"מ יהיה עליך להצטייד במעין נחתות קטנות ואז כמות הרק"מ שתוכל לשאת במקביל תהיה קטנה בהרבה ותעמוד על כ 25 טנקים בלבד ואז תוכל להנחית כח חי"ר שיכלול 530 לוחמים.
הדוקטרינה המקובלת לשימוש בכלי שייט שכאלה מתבססת על צי של מס' אניות הנחתה אשר בחלקן מועמסים הטנקים והרק"ם ואילו בשאר כוחות חי"ר ! עכשיו מה? תגיד שחיל הים ירכוש 2 - 3 אניות שכאלו???? תסכים איתי שזה כבר ממש ! אבל ממש לא מציאותי.
הדגם השני של אניות הסער הוא הדגם האמריקאי דוגמת ה"טארווה" שאלו למעשה כבר ממש נושאות מסוקים כשעליהן גם מס' כלי טייס "קומפקטיים" דוגמת ה"הארייר" ולהן מימדים גדולים יותר באופן משמעותי (ה"טארווה" ארכה - 254 מטר!!!).
על גבי אניות אלו באמת כבר ניתן להעמיס כח חי"ר גדול (1900 לוחמים על ציודם) אך עלייה וקוץ בה....
רק הצוות של אנייה כזו מונה 850 איש !
ומה שיותר קריטי הוא שעקב מבנה וגודל האנייה היא מוגבלת ביכולתה להתקרב לחוף ואת חיילי החי"ר נושאים לחוף באמצעות כלים אמפימביים יעודיים ונחתות קטנות ! נו - ומה עכשיו? צה"ל - שאין לו תקציב לרכוש נגמ"ש נורמאלי גם ככה יצטרך לאפיין ולרכוש נגמש"ים אמפימביים כי אולי פעם הוא "יפלוש למדינה אחרת"...?
3 - בכלל בענייני "פלישות" לי אישית לא נראה שצה"ל (שהוא צבא - הגנה - מיסודו) יעסוק בפלישות למדינות כל שהן... מקסימום "פשיטות" לא יותר.
הלאה:
4 - "הגנה אוירית לכוחות ים" - הסטילי"ם של חיל הים הישראלי מצויידים בחליפת הגנה כנגד כלי טיס הרבה יותר ממרבית כלי השיט המקבילים בעולם !
סטי"ל לא צריך בסיס נ"מ צף שיפליג לידו ויתן לו חיפוי.
ומה כבר תתקין על אותו "בסיס נ"מ"?
עוד טילי ברק?
עוד תותחי "וולקן"?
עוד טילי "סטינגר" ?
עוד מקלעי 0.5 או מא"גים ?
כל החבילה הזו כבר קיימת על הסטי"ל עצמו ! ולא הזכרתי כלל מערכות ל"א..........
אולי תתקין על "בסיס הנ"מ הצף מערכות טילים אחרות דוגמת ה "סטאנדרט" האמריקאי? ואז מה? עוד כסף לצוותים\אימונים\רכש וכו...
בקיצור - לדעתי זה יותר מדי "גדול עלינו"
"עלות גבוהה מאוד מול תועלת"
וקצת קצת...... מגאלומני.......
ועוד עניין אישי אחד קטן - אני לא כזה "מומחה גדול לחיל הים" כפי שהגדרת זאת בהודעתך ואל תמעיט בידע שלך כפי שיכל לשתמע מדבריך !
גם לי וגם לכל אחד אחר בפורום יש תמיד עוד מה ללמוד (רק אתמול למדתי משהו חדש על אקדחים יפאניים...) .
בברכה - לבני.
נערך לאחרונה ע"י לבני בתאריך 21-01-2005 בשעה 15:22.
|