לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 20-11-2005, 14:44
  toni2ton toni2ton אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.11.05
הודעות: 75
המלצה תודה רבה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "לפי השרטוט מסוק מוטען בשני רכבים בנקודות הללו מתרסק בהמראה"

אני מראש מודה לחברי הפורום שהתייחסו לקונספט - הוא בא לי בהשראה מה-KA 27, כאשר הפורנט הוא לא של בלק הוק (מצטער) אלא של מסוק אחר (בדמיון כללי).

אני עובד על השרטוט הזה מאז שראיתי אשכול בנוגע להזדקנות של היסעור - וכשחקרתי יותר בנושא, ראיתי שגם לצבא האמריקני אין מענה מתאים.. כמה מתאים..
לפי דעתי וממה שראיתי תו"כ העבודה על השרטוט, שהבעיה המרכזית שלו היא בתכנון המנוע והמערכת התומכת בו - הכוונה לשלדה של הכלי, מאחר וכל המערכות האחרות מתלבשות עליו או מתממשקות אליו.
לכן אני עובד בימים אלה על תכנון של מנוע (לכן צריך ללמוד את הכל מחדש) ובנוסף לכך תכנון מנוע בעל רוטור כפול - לכן אני אומר שהבעיה היא רק בעיה טכנית שמצריכה חשיבה מחוץ לקופסא -
מי שרוצה לעזור, מוזמן.

בנוסף יש לי עוד שרטוטים\רעיונות אחרים שאולי אני אעלה אותם ..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 20-11-2005, 15:37
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
אין ג'יפים קלים.
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי toni2ton שמתחילה ב "ביסעור לא נכנס האמר"

הסיכוי שמישהו יעלה לך M-151 או מוג על מסוק בארץ הוא לא גדול. תחשוב לנדרובר, האמר, או משהו דומה.
גם הדגם שלך מתנשא לו לפחות לשישה מטרים, וזה לא יותר מהחתימה של הטילט-רוטור כשהוא טס קדימה. כמו-כן, גודל הוא רק חלק מהשאלה: חתימת מכ"ם לא פחות חשובה.
הערות נוספות:
1. העף נא מבט בתכנון של היורוקופטר HTH:
http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRHTH.htm
2. ההליקס הוא מסוק קטן. קונספטים לא מגדילים כל-כך בלי לוודא היתכנות קודם. ייתכן שזה אפשרי - לא בקי במכניקה של זה.
3. שוב, מעבר לתרגיל במחשבה, אני לא מבין את הפואנטה של כל זה. אלא אם אתה מהנדס אוירונאוטיקה או בעל חוזה עם איזו חברת ענק, או משהו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 20-11-2005, 16:24
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
מאוד יפה הרעיון שלך אבל....
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי toni2ton שמתחילה ב "תודה רבה"

לתכנן כלי תעופתי זה קצת הרבה יותר מורכב מלחשוב על המראה הכללי שלו.
יש עניין של חוזק חומרים
ותכנון מערכות כח והעברת תנועה,מערכות היגוי והספק ועוד ועוד ועוד.....
אני ממליץ לך לחפש שירטוטים של מסע"רים באינטרנט כדי לקבל פרופורציות לגבי כמויות העבודה הנדרשות.

בתור התחלה אני ממליץ לך לשרטט את הקונספט מכמה זויות.
קרי מראה בהטל על, צד, פנים וגב עם מידות

כמו כן מכיוון שמדובר במסע"ר שתא מטען הוא הליבה שלו
נדרש שרטוט של פנים תא מטען עם נקודות עגינה והגדרת מרכז הכובד מתחת לציר הרוטור הראשי כמובן.
הטיפ לעניין זה הוא למספר את החציצים לפי תחנות עגינה (ככה זה עובד על הדבר האמיתי).

דבר נוסף: שמתי לב שבשרטוט שלך הטענת ג'יפים אחד בהעמסה קדמית והשני בהעמסה אחורית.... אני ממליץ לך לפחות בהתחלה להציג את כל מרשמי ההטענה שלך בהעמסה קידמית בלבד ... ושמור על אחידות

נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 20-11-2005 בשעה 16:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 21-11-2005, 12:06
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
מרכז כובד חיובי ושלילי
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "יסעור-מה זה מרכז כובד שלילי?"

מסוק ללא מטען מתוכנן כך שמרכז הכובש שלו נמצא מתחת לציר הרוטור הראשי.
העמסת מטענים ללא התחשבות במרכז הכובד יכולה ליצור מצב שבו מרכז הכובד של מסוק מועמס יזוז קדימה או אחורה.

משמעות הדבר היא שבהמראה במרכז כובד שלילי מחוץ לגרפים המסוק לא יוכל להתגבר על הבעיה ופשוט יפיל זנב ויתרסק.

במרכז כובד חיובי מחוץ לגרף המסוק יפיל אף ויתרסק.
התופעה קיימת גם לצדדים במסוקים עם מיכלי דלק בצדדים כמו ביסעור למשל....
אם נרוקן את בידון שמאל ובידון ימין ישאר מלא המסוק יגלגל ימינה בלי יכולת תיקון של הטייס.

אוסיף ואומר שבטיס האוטומתי ניתן לשחק קצת עם נקודת מרכז הכובד קדימה ואחורה באמצעות תיקון מראש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 21-11-2005, 13:32
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "מרכז כובד חיובי ושלילי"

ליסעור - למיטב ידיעתי יציבות האוירון מושפעת ממיקום מרכז הכובד ביחס לנקודה השקולה ממנה פועל העילוי

כלומר-המרכז האוירודינמי(מרכז הלחץ)

חוצמזה- יש כאן התפרצות טוטלית לדלת פתוחה - בן אדם הציג קונספט. בהצגת קונספט ראשוני נראה לי מגוחך להתייחס לנקודות עיגון,חציצים וכ"ו. את זה הייתי עושה בפאזה אחרת במהלך תכנון הנדסי מפורט(או איך שהשלב הזה נקרא בתעשייה)

לא ניתן(למיטב ידיעתי הקלושה) לקבוע נחרצות כי יש "מרכז כובד שלילי" (כדבריך)למסוק, על סמך סרטוט קונספטואלי כללי ביותר .(סקיצה) אולי בכלל רוב מסת הדלק מרוכזת בקדמת המטוס? אולי תא הטייס ממוגן בפלטות פלדה המוסיפות משקל רב? כל אלו נתונים שאינך יודע ומשפיעים באופן חזק על היציבות...
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .


נערך לאחרונה ע"י מצוק בתאריך 21-11-2005 בשעה 13:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 21-11-2005, 14:14
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
טוב מהתחלה....
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "לאט לכם רבותי."

ליסעור - למיטב ידיעתי יציבות האוירון מושפעת ממיקום מרכז הכובד ביחס לנקודה השקולה ממנה פועל העילוי
כלומר-המרכז האוירודינמי(מרכז הלחץ).


בטיסה עם תשים משקל גדול באף המטוס יפיל אף כנ"ל בזנב.
לא מדובר על יציבות אלה על היכולת הבסיסית להמראה.

חוצמזה- יש כאן התפרצות טוטלית לדלת פתוחה - בן אדם הציג קונספט. בהצגת קונספט ראשוני נראה לי מגוחך להתייחס לנקודות עיגון,חציצים וכ"ו. את זה הייתי עושה בפאזה אחרת במהלך תכנון הנדסי מפורט(או איך שהשלב הזה נקרא בתעשייה).

הבחור הציג בקונספט מסוק סער - ככזה כמו שאמרתי קודם ליבת המסוק הוא תא המטען שלו. לכן לעניות דעתי הלא קובעת יש להציג את יכולות תא המטען כבר בקונספט.

לא ניתן(למיטב ידיעתי הקלושה) לקבוע נחרצות כי יש "מרכז כובד שלילי" (כדבריך)למסוק, על סמך סרטוט קונספטואלי כללי ביותר .(סקיצה) אולי בכלל רוב מסת הדלק מרוכזת בקדמת המטוס? אולי תא הטייס ממוגן בפלטות פלדה המוסיפות משקל רב? כל אלו נתונים שאינך יודע ומשפיעים באופן חזק על היציבות...

במידה ומסוק בתצורה הזאת עם שני לנדרוברים מצליח לטוס ישרה ואופקית במצב ריק הוא מפיל את האף מיד אחרי המראה ומתרסק לקרקע. (וזאת כן קביעה חד משמעית).


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 21-11-2005, 14:32
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "מאוד פשוט"

שלום

ביטיס- הערתך במקום. צודק לחלוטין.
יסעור-
לדעתי אתה מבלבל כמה מושגים -
יציבות כלי הטייס נגזרת מקיומו של מרחק (במטרים) ממרכז הכובד לבין מרכז הלחץ.
כאשר מרכז הכובד נמצא לפני (לכיוון החרטום) מרכז הלחץ-הגדלת עילוי תגרור מומנט מוריד אף (מצב טוב=יציבות טובה)
כאשר מרכז הכובד נמצא מאחורי (לכיוון הירכתיים) מרכז הלחץ- תוספת עילוי תגרור מומנט מרים אף=לא טוב=חוסר יציבות

יסעור- מצב כפי שתארת (מרכז כובד ממוקם עם המרכז הלחץ) אינו הגיוני. זהו מצב עם יציבות רעועה מאד. לא הייתי רוצה להטיס יסעור במצב כזה...

הנ"ל מתוך הגיון,קריאת מגזינים,הצקה לבני משפחה ועיון חוזר במחברת פיזיקה-מומנטים. יתכן מאד שאני טועה ומטעה.
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:51

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר