09-12-2004, 07:38
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
קרא על זוועות ההעברה בתעלה - ותבין למה כל תחליף הוא איום עליה...
זה לא רק העלויות העצומות של המעבר בתעלה, אלא גם בפקק הקבוע הענקי שיש שם, מתוקף
היות התעלה חד-סטרית. רכבת, חרף הפריקה והטעינה הכפולה - עדיין תהיה מהירה יותר, מתוקף
העובדה שהנמלים בארץ, הם מודרניים (כשהם עובדים...). קשה להעריך מה יהיו פערי הזמנים, אבל
עובדתית, זמן ההמתנה למעבר בתעלת סואץ, עשוי להמשך תקופה הדומה למשך הזמן שבו אוניה חוצה
כמה אלפי ק"מ (לא את כל אפריקה, כפי שהיה קודם - אבל מרחק נאה למדי...).
הנמל באילת אינו קשה להרחבה. מדובר במקום שבאופן טבעי מתאים לנמל, ובניית מסילה מודרנית,
בוודאי שתיצור תחרות למצרים במידה כזו שתיאלץ אותם להוריד מחירים - דבר שידידו של שרון מאוד
לא מעוניין בו, בהתחשבה במצב המט"ח האומלל שלו...
רכבת לאילת היא איום על המצרים - ולכן לא תיסלל. מבחינת צורך כלכלי מיידי, אפשר להתווכח על
ערכה - אבל על תרומתה לאורך זמן, ועל הערך הציוני שלה - אי אפשר לערער.
|