24-10-2005, 00:42
|
|
|
חבר מתאריך: 04.02.03
הודעות: 1,804
|
|
היי
קצת לגבי הטכניקה :
העמדה על חצובה, צילום במצב עדיפות צמצם , ושינוי פיצוי החשיפה (שבמצב עדיפות צמצם משנה כמובן את מהירות הסגר). אפשר גם לעבוד במצב ידני אבל אז צריך לשים לב היטב לקפיצות בסטופים.
2 תמונות לא מספיקות. צריך תמונה אחת חשופה נכון, ועוד לפחות 4 (פיצוי חשיפה -2,-1,+1,+2). אם רוצים לאפשר טווח דינמי גדול יותר מצלמים 9 תמונות, או 12. אני השתמשתי ב-5.
התמונות מומרות מ RAW (אני לא משתמשב JPEG).
לחיבור התמונות ניתן להשתמש בפוטושופ לחיבור שכבות ידני, או בכלי HDR MERGE בפוטושופ CS2, למרות שאני לא אוהב אותו.
אני משתמש בתוכנה בשם PHOTOMATIX שעושה את זה לא רע. אחרי החיבור אני מעביר ל PS להמשך עיבוד. השמירה היא בכל אופן ב 32 ביט, או ב 48. כך שכרגע שום מסך לא מצליח להציג את כל טווח הגוונים שמתקבל. עדיין ניתן לראות טווח גדול יותר של גוונים בהירים וכהים.
אני משתמש בטכניקה הזו בעיקר בצילום נוף שם אתה זקוק לטווח דינמי גדול (בדרך כלל הבעיה שהשמים נשרפים והקרקע חשופה טוב, או להיפך).
אם אני מצלם נוף בתמונה אחת אני תמיד חושף לגוונים הכהים, משום שממצב כזה ניתן להציל את התמונה די בקלות באמצעות עיבוד RAW. אם כבר יש חשיפת יתר שום תוכנה לא תעזור להמציא משהו שלא קיים...
טוב סוף הנאום...
לילה טוב חבר'ה.
נערך לאחרונה ע"י liron_co בתאריך 24-10-2005 בשעה 00:47.
|