20-10-2005, 08:37
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי חטיבה188
מסוק העטלף שלייך לחיל האוויר למרות שהוא משמש את חיל הים.
המסוק בנוי לנחיתה על ספינות וטיסה מעל הים....(אם תשים לב הרוטור האחורי שלו בתוך מסגרת....)
אין טעם לחמש כזה מסוק מכמה סיבות:
1. המסוק בערך בגודל של מסוק אנפה..., אין לו מהירויות גבוהות ותימרונים טובים....
2. המסוק נועד ליסרוק את שטח הים, לאתר ספינות אוייב וצוללת(לגבי זה שמעתי שיש לו מעיין סונר כזה...., אבל אני לא בטוח)
|
אתה טועה במספר נקודות.
1. רוטור הזנב שלו "בתוך מסגרת" בלי קשר להיותו מסוק ימי/נחיתה על כלי שייט - זהו התכנון הצרפתי המקורי (עובד בשיטה שונה מרוטור זנב רגיל)
2.אין קשר לגודל המסוק או לאנפה.. למסוק העטלף יש ביצועים אירובטיים/ טקטיים מעולים (הוא אחד המסוקים היחידים בעולם שמסוגלים להשלים תמרון "לופ" מלא) (תמרון כמעט בלתי אפשרי למסוק לרוב, מתאפשר בד"כ ע"י מנוע מאד חזק ומהירות רוטור גבוהה יחסית)
3. המסוק בתפקידו בח"א הוא אכן סריקה ימית, ואיכון מטרות, אך כרגע למיטב ידיעתי אינם בשימוש בח"א, אך למסוק יש מספר גרסאות חמושות.
עד כמה שאני יודע הדולפין בח"א משמש יותר ל SAR והעטלף ללוחמה הצוללות.
נערך לאחרונה ע"י xnir בתאריך 20-10-2005 בשעה 08:55.
|