לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 29-09-2005, 12:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
המון שטויות בכתבה של הארץ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "על פי "הארץ" - מחר תגיע הקטלינה למוזיאון חיל האוויר..."

ציטוט:

מחר, אם לא יהיו תקלות, יטיס צבי אבידרור מטוס מדגם קטלינה למוזיאון חיל האוויר. תשע שנים עמל אבידרור על עסקה, שבראשיתה כללה חמישה מטוסים, גיבורי מלחמת העולם השנייה. רק הקטלינה שרד. "אל תשכח שאני איש צוות אוויר", אומר בחיוך צבי אבידרור בן ה-80, אחרי שלבש בתוך שלוש דקות, כפי שהבטיח, את סרבל הטיסה הכתום שלו, המעוטר באותות צבאיים. על גב הסרבל כתוב "טייסת 69 מספר חזק" - הטייסת הראשונה בחיל האוויר הישראלי שמוספרה. "אם לא התייצבת במטוס תוך דקה, היה הרס"ר דופק לך כלא", אומר אבידרור, "אז מה זה בשבילי ללבוש סרבל בתוך שלוש דקות?"


צבי אבידרור אינו טייס - הוא מקלען אלחוטאי בהכשרתו, ומצוות ככזה לצוות המטוס בלג האחרון במסע - מקפריסין אל ישראל.

ציטוט:
אחוז התרגשות ממתין אבידרור לשיחת טלפון מצרפת, שתבשר לו את הבשורה שבעבורה הוא פועל בהתנדבות זה תשע שנים: המטוס המריא, יודיעו אנשי הקשר שלו, והוא יארוז את סרבלו ויעלה על הטיסה הקרובה ללרנקה. שם הוא יפגוש את מטוס הקטלינה שזה יותר משנה מכשירים אותו לטיסה הזאת. יחד עם צוות של טייסים אוסטרלים ואמריקאים, הוא יטיס את הקטלינה לשדה התעופה בחצרים, כדי שיצטרף כעוד מוצג למוזיאון חיל האוויר


השיחה לה ממתין צבי היא לא שהמטוס יצא לדרכו אלא שהשלים בהצלחה טיסת ניסוי...

ציטוט:

הטיסה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
מלרנקה לחצרים אורכת קרוב לשעתיים. מהירות הטיסה של הקטלינה היא 150 קמ"ש. המטוס אמור להמריא היום משדה התעופה בואז שליד פאריס, ולטוס עם נחיתות ביניים ברומא, באי קורפו ובלרנקה. אם הכל יילך כשורה, ינחת המטוס בחצרים מחר בצהריים. במקרה של תקלות תידחה ההמראה מלרנקה ליום ראשון.


המטוס נמצא ב-בוויס. כאמור, השאר שטויות

ציטוט:

קטלינה, או בשמו המקצוע PBY5A, הוא מטוס ימי (אמפיבי), מתוצרת מפעל אמריקאי שחדל מזמן מלהתקיים. המטוס הוכנס לשירות פעיל בחילות האוויר של ארצות הברית ושל בריטניה, ומילא תפקידים חשובים במלחמת העולם השנייה. בגלל מנועיו השקטים יחסית ויכולתו לנחות על המים, עיקר ייעודו היה לצוד צוללות ולהציל אנשים בלב ים. הוא מוטס בידי צוות של עד שמונה אנשים.

"המטוס הזה דפק צוללות גרמניות ויפאניות והציל 1,500 טייסים של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, שמטוסיהם הופלו לים", מספר אבידרור בהתלהבות. אבידרור, שהיה קצין קדטים בקורס הראשון של חיל האוויר - בני פלד, מפקד חיל האוויר במלחמת יום הכיפורים, היה חניכו המצטיין - זכה לשרת ולטוס בשנות החמישים על הקטלינה בתפקיד מקלען-קשר. אחד מאלפי הטייסים שניצלו בזכות ביצועי הקטלינה היה בוריס סניור, אז טייס בחיל האוויר של דרום אפריקה, שמטוסו הופל במלחמת העולם השנייה למי הים האדריאטי. במלחמת העצמאות עלה סניור לישראל והיה ממקימי חיל האוויר. הקטלינה עשה עלייה כעבור כמה שנים, ב-1952, כשנרכש על ידי חיל האוויר הישראלי.


נכון, לשם שינוי

ציטוט:

צירופו לחיל האוויר לא היה סיפור הצלחה, וכעבור ארבע שנים הוא הוצא משירות. אבידרור, שהיה אחד מאנשי הצוות של הקטלינה, זוכר משימה אחת שבה הוזנק לחפש בים התיכון אחר ספינת דיג ישראלית שהקשר עם אנשי צוותה נותק. "היתה מהומה גדולה במדינה. טסנו עשר שעות והגענו עד איי יוון, אבל לא מצאנו שריד וזכר לספינה. ואז כשחזרנו לבסיס, התברר שהם עגנו בנמל פיראוס, ירדו לאיזה בודגה, שתו אוזו ושכחו ליצור קשר".


ככל הנראה הפעילות המבצעית היחידה של המטוס בח"א


ציטוט:
סמל ראשון לנצח

סיפור חייו הפתלתל והמרתק של אבידרור נשמע כאילו נלקח מספר עלילותיו של הברון מינכהאוזן, אבל הוא אמת לאמיתה. דיבורו אסוציאטיווי. כל סיפור מזכיר לו אנקדוטה, וקשה לעצור את שטף דיבורו המלווה בפרצי צחוק. הוא נולד בטרנסילווניה, ועלה לארץ כנער ב-1939. במלחמת העולם השנייה התגייס לצי הבריטי. המשחתת שעליה שירת, "קרליל", הופצצה על ידי חיל האוויר הגרמני ליד כרתים והוטבעה. משחתת שעברה במקום משתה אותו מהמים, והוא ניצל והוצב במצרים.

שם, כשיצא למשימה צבאית ליד אלכסנדריה כשהוא רכוב על אופנוע, ניסתה לדבריו קבוצת טרוריסטים של "האחים המוסלמים" להתנקש בחייו על ידי ביום תאונת דרכים. הוא נפצע קשה ועד היום הוא מוכר כנכה של הצי הבריטי. אף על פי כן, הוא לא ויתר על זכותו להילחם במלחמת העצמאות. הוא היה מפקד כיתה בחטיבת כרמלי ונפצע שלוש פעמים בקרבות ליד זכרון יעקב ובחיפה. אחר כך הועבר לחיל הים ומשם הגיע לחיל האוויר, לטייסת הראשונה שזכתה למספר המקורי, שלא נעדרת ממנו, כמובן, רמיזה מינית, 69.

ב-1952 הוא החליט להתפטר מחיל האוויר לאחר שלא נענו כל בקשותיו כי תוחזר לו דרגת קצונה שהוענקה לו בתפקידו בקורס הטיס. עד היום הוא מחזיק קלסר עב כרס של מכתבי המלצה מכמה מפקדי חיל האוויר, כולל הנוכחי אלוף אלעזר שקדי, שממליצים להעניק לו בדיעבד דרגת כבוד של רב-סרן. אבל הביורוקרטיה הצה"לית מתעקשת שאבידרור יישאר סמל ראשון. לאחר התפטרותו, עסק בעיסוקים שונים. הוא ניהל חברות, היה יועץ ובעלים של חברה ליבוא ואספקה של חומרי בניין, וב-1964 סייע לתקן תקלה חמורה של נזילת מים בכור הגרעיני בדימונה, שעלולה היתה להסתיים באסון גדול.


כדאי היה לציין שצבי שרת גם כמקלען אלחוטאי בבריטניה.


ולסיכום - המטוס שאמור להגיע לארץ נפגע בסערה בצרפת ונגרמו לו נזקים שלרוע המזל נתגלו רק בסמוך להמראה לטיסת הניסוי. המטוס, אגב, אינו מהדגם ששרת בח"א אלא מדגם 6A.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 19-05-2008, 12:22
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
קודם כל - תיקון קטן
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "למה בציור שהוסיף מישהו לפני כמה הודעות יש למטוס"

המדבקה היא "רוחו של צבי אבידרור" ולא הפרוייקט של...

לגבי המטוס - המטוס נשא את ה"בועות" שבהן במקור הותקנו מקלעים. בשלב מסויים הן הוסרו מן המטוס והותקנו במטוס אחר. לא היה כל טעם להמשיך ולהפעיל את המטוס (כמטוס כיבוי שריפות, למעשה) כשעליו מותקנות "בועות" שניתן למכור בממון רב למפעיל מטוס אחר (סדר גודל של כ-20 אלף דולר לזוג "בועות").

המטוס עליו הותקנו הבועות - התרסק בים וטבע, וכיום נעשים נסיונות לשפץ אותו חזרה למצב טיסה.

מטוס הקטלינה הזה הוא, כאמור, מדגם 6A - דגם שלא הופעל בחיל האוויר. כוונת ההפצצה של המטוס, נמצאת אגב במוזיאון בארה"ב.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 19-05-2008, 15:07
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
המטוסים בשרות ח"א
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי ctua שמתחילה ב "אתה מדבר על הקטלינה ששירתה בחיל האויר?"

המטוסים שהגיעו לארץ היו צבועים קרוב לוודאי בגוון בשם MIDNIGHT BLUE - FS15044 מאחר שזה הצבע בו הופעלו המטוסים בארה"ב.

כפי שעמוס ציין - המטוסים נצבעו מחדש בשלב כלשהו במהלך שרותם, ואז כנראה שנצבעו בשחור. הדעות על כך חלוקות, אך מאחר שהמטוסים שנרכשו עבור ישראל מלכתחילה לא שרתו בצבע שחור - הרי שהסיכוי שנצבעו בשחור לפני העברתם לארץ - נמוכה מאד.

בכל אופן - גם ותיקי הטייסת\סות לא סגורים על נושא הצבע, וכל אחד מוכן להישבע שהוא צודק לגבי הגוון.

באשר ל"בועות" - המטוסים שהופעלו בארץ - הופעלו כולם בתצורה החמושה - כלומר עם בועות ומקלעים. למעשה ההחשיבות של הקטלינה נובעת מכך שהיא למעשה המטוס הצבאי הראשון שנמכר לישראל ע"י ארה"ב באופן רשמי, ומבלי שהעיסקה תעשה באמצעות צד שלישי (כמו גרמניה למשל).

המטוסים עצמם לא טסו אפילו גיחה מבצעית אחת, בשל מצבם הירוד, והכשרה לוקה בחסר של אנשי הצוות.

מעבר ל"קוריוז" הנובע מהפעלת מטוס ימי בחיל האוויר (השלישי - אחרי הסיבי והווידג'ן), ולכך שהמטוס היה הראשון שנמכר לנו ישירות ע"י ארה"ב - אין למטוס חשיבות היסטורית רבה, ובהחלט שלא רקורד מבצעי.

כאמור - המטוס שהובא ארצה הוא מטוס שאינו מן הסוג שהופעל בארץ, ורקורד הבטיחות שלו מזוויע.... עם זאת - חבל שבמוזיאון ח"א המטוס לא ישומר במצב טיסה. סה"כ יש 17 קטלינות במצב טיסה בעולם...

אגב, אלכס - מטוסי הקטלינה מעולם לא הופעלו מרמת דוד. המטוסים הגיעו בטיסה ללוד, ומשם לחצור - שם הופעלו במסגרת טייסת 69. לאחר מכן הועברו לטייסת 103 בעקרון (תל נוף) - וגם זאת ע"י לוגיסטיקה מורכבת משהו - המטוס המריא מחצור, ולאחר שנחת - פורקו ממנו הגלגלים והועברו במשאית לחצור על מנת לאפשר למטוס נוסף לטוס אל תל נוף...

עוד משהו לגבי הציור - בציור שלך מופיעות האנטנות תחת בתי המנועים. למיטב ידיעתי - המטוסים סופקו לארץ ללא האנטנות, וקרוב לוודאי שגם ללא מערכת הכוונת של נורדין שנחשבה למסווגת ביותר.

מעניין לציין שהייתה כוונה בשלב מסויים להתקין על חרטום הקטלינה את מכ"ם החיפוש הימי (שהותקן אח"כ על מטוס דקוטה) - אך המטוסים הוצאו משרות עוד בטרם יישום התוכנית.

עוד לפני מבצע קדש הוצאו המטוסים משרות והועברו אל מכון בדק להסבה לתצורה "אזרחית" יותר ונמכרו למפעילים בחו"ל.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 19-05-2008 בשעה 15:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 19-05-2008, 22:32
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא בדיוק
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "אכן"

הקטלינה היא שריד לעיסקה שנפלה לפני למעלה מעשור, והרקע לה הוא פוליטי של בואינג על רקע עסקת הרעם.

הדקוטה קורקעה מטעמי תקציב ע"י דן חלוץ שאסר (כך במפורש) על שימור הדקוטה במצב טיסה.

אגב אחד ממנועי הדקוטה האחרונה שהגיעה אל המוזיאון - הוטס לצרפת לטובת העברת הקטלינה לארץ, אבל הדבר לא יצא אל הפועל.

לצערי אני מנוע כעת מלהרחיב בעלילות הקטלינה, אבל ברגע שהדבר יותר - אעלה כאן (או במרחב אווירי, או גם וגם) את עלילות המטוס וטיסת ההעברה שלא יצאה אל הפועל. יש לי דווח מלא של הטייס שהטיס אותה מבריטניה לצרפת...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 19-05-2008 בשעה 22:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:08

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר