14-09-2005, 22:30
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
תמיד שמח ללמוד, חושש שלא הפעם...
ציטוט:
דוקא המטוסים שציינת א י נ ם בעלי כנף אליפטית! כנף טרפזית עם קצה מעוגל א י נ ה כנף אליפטית!
|
א. אני הבנתי שהשאלה נוגעת ליתרונות האווירודינמיים, ובעצם זה יותר עניין של סמנטיקה.
ב. כל מטוס עם קצה כנף מעוגל מקיים יתרונות של כנף אליפטית, גם אם זו כנף טרפזית.
ציטוט:
היתרון של כנף אליפטית הוא התנגדות מושריית קטנה מכל תצורה אחרת, המתבטאת במהירות טיסה רבה יותר.
|
לא נכון! היתרון של כנף אליפטית הוא אכן גרר מושרה קטן יותר מכנף בעלת קצה ישר, אבל לכנף אליפטית יש גרר צורה גבוהה יותר כי היא פשוט יותר גדולה.
אגב מטוסי הספיטפייר האלו שמשו בעיקר לטיסה בגובה רב\בינוני, בעוד שהמטוסים קטומי הכנף טסו בגובה בינוני\נמוך, והיו מהירים יותר! (ובל נשכח שלא לכולם היו מנועים זהים).
ציטוט:
החסרון שלה הוא שהיא מסובכת ויקרה ליצור, כי לכל צלע צורה שונה, והפחים בעלי עקמומיות כפולה. לכן העדיפו יצרנים רבים להתקרב לצורה האידאלית ע"י כנף טרפזית, או אף כנף עם מספר קטעים טרפזיים.
|
גם בכנף טרפזית אין פרופילים בעלי צורה דומה, מאחר שהכנף נעשית צרה ככל שהמתרחקים מהגוף. היתרון היחיד של כנף טרפזית נוגע לכך ששפת ההתקפה ושפת השרימה ישרות, וזה בהחלט חוסך כאבי ראש בבניה.
אם ניקח לדוגמא מטוסים אחרים, תוכל לראות שהם כוללים סוגי (להבדיל מגדלי) צלעות שונים, וזאת עקב אופי הזרימה בקטעי כנף שונים. בבז, למשל, יש שני סוגים. בדאונים יש בין שנים לחמישה סוגים, כך שכאשר משווים ביצועים מול פשטות - הביצועים מכריעים לרוב. כאשר השיקול הוא פשטות בנייה וקצב בניה - השיקול של מהירות הייצור יכול להיות מכריע...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 14-09-2005 בשעה 22:44.
|