30-11-2004, 18:47
|
|
|
חבר מתאריך: 09.11.04
הודעות: 524
|
|
מדריך לבניית FAN BUS
זהו פאן בס.....
[IMG]
------ זהירות! השימוש במדריך זה על דעת המשתמש בלבד, ואין לי שום אחריות, לגבי "תאונות"...!---
ניגש לעניין:
רכיבים
מתגים - בעל 3 מצבים, ו3 רגלים
דיודות (לדים)
שוקולד (הדבר הלבן הזה)
כבלים (לפחות 2 צבעים שונים, עדיף עובי 0.75 , אם זה עבה מידי זה לא נכנס לטבעת של המתג..., אורך משוער: 2 מטר)
מלחם
מקדחה ( סט מקדחים בין 1-6 מ"מ)
נגדים (בחרו בעצמכם את ההתנגדות, לקביעת המתח הרצוי- מומלץ להוריד ל9V
פנל קידמי - גדול- 5ורבע אינצ'
שנאי אוניברסלי רגיל (או אם אתם רוצים חיבור ישיר למערכת המחשב - חיבור מולקס...)
https://2004-uploaded.fresh.co.il/2004/11/30/71463693.jpg[/IMG][IMG]
קחו את הפנל הקדמי ועשו זאת:
שרטטו על הפנל את הסרטוט הבא:
קידחו במרכז כל עיגול חור סימון (1 מ"מ)
הרחיבו לפי הרכיב, ולפי הצורך
https://2004-uploaded.fresh.co.il/2004/11/30/80470364.jpg[/IMG][IMG]
עכשיו נעבור לחלק העיקרי (והעדין...)
קחו את הרגלים והלחימו ככה:
https://2004-uploaded.fresh.co.il/2004/11/30/12704002.jpg[/IMG][IMG]
את 2 הרגלים הקיצוניות ביחד (שבאחת מהם אתם משלבים את הנגד), ומתוכם אתם מוציאים חוט בודד , לחוט הזה חברו את הלד (הרגל הארוכה), וברגל השנייה (הקצרה) הלחימו חוט וחברו ישר לשוקולד, עשו זאת לכל המתגים שיש לכם, (חברו אותם בשוקולד בצורה זאת, אחד כן, אחד לא....
, התא הריק הוא בשביל החוט החיובי)
לכל מפסק הלחימו חוט ברגל האמצעית, קחו את כל החוטים מהרגלים האמצעיות, והלחימו אותם ביחד לחוט אחד, את החוט הבודד הזה חברו יחד עם החוט השלילי של השנאי
את החוט החיובי פצלו כמספר המתגים, וחברו אחד בכל תא ריק בשוקולד (מאותו כיוון של של החיבור הקודם, עכשיו השוקולד צריך להיות מלא,כעיקרון סיימו,
חברו את המאוורר לשוקולד מצידו השני (הריק) (הקפידו על + ל+, ו- ל-)....
וזהו. זהו מדריך מקוצר ביותר, בעתיד יעלה מדריך יותר מפורט, היכלול שימוש בנגד משתנה, מפסק ראשי, וכו'.
מי שיש לו בעיות, רוצה קיצורי דרך, משהו יותר פשוט, משהו לא מובן, יותר מורכב, מוזמן לפנות אלי באייסי:
199850535 שלכם ARKADUR!
אה, הנה התרשים של המעגל.... (סליחה שיצא מגעיל.... אין לי זמן...):
https://2004-uploaded.fresh.co.il/2004/11/30/80027136.jpg[/IMG]
נערך לאחרונה ע"י arkadur בתאריך 30-11-2004 בשעה 18:56.
|