לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-09-2005, 01:12
צלמית המשתמש של שמרוני
  שמרוני שמרוני אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.08.05
הודעות: 146
בלגיה: אם אין חינוך מיני - אין תורה

בלגיה: אם אין חינוך מיני - אין תורה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://news.msn.co.il/s.gif]

ממשלת בלגיה החליטה להפסיק לממן בית ספר יהודי השייך לחסידי סאטמר, בשל סירובו ללמד את תלמידותיו חינוך מיני. בביה"ס זועמים: "זה עניין של ההורים. לתלמידות שלנו אין בעיות מיניות"
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://news.msn.co.il/NR/rdonlyres/F727AAC9-84D9-43CC-B97A-B6D9C262D06B/76286/DosimMeaSharimPurim040927ApzItem.jpg]
סרבנים? (למצולמים אין קשר לידיעה: AP)05/09/05 15:34
מאת: עומר כרמון
http://<u><font color="#0000ff">&#9...img]</font></u>
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://news.msn.co.il/s.gif]
ממשלת בלגיה החליטה להסיר את ההכרה הרשמית מבית הספר היסודי לבנות "בית רחל" בעיר אנטוורפן, משום שהמוסד, השייך לחסידי סאטמר, מסרב להעביר לתלמידותיו שיעורי חינוך מיני.

הסרת ההכרה הרשמית תמנע מהתלמידות להמשיך בלימודיהן, משום שבוגרות בית הספר לא יוכרו כמי שסיימו את לימודיהן. כמו כן לא יקבל מעתה בית הספר תמיכה ממשלתית, עובדה שתקשה עליו לגייס מורים חדשים.

חובה ללמוד על מין כבר מכיתה ה'

תוכנית הלימודים הרשמית של ממשלת בלגיה קובעת, כי "כל התלמידים בכיתה ה' חייבים ללמוד על תפקודם של כל אברי האדם הזכריים והנקביים. בנוסף, על התלמידים "לזהות כהתפתחות נורמאלית את השינויים שחלים בגופם של הנערות והנערים". דובר משרד החינוך מסר, כי "ההחלטה להסיר את ההכרה מבית הספר 'בית רחל' נובעת מכך שבית הספר מתקשה להסביר לתלמידותיו מה קורה לבנים בגיל ההתבגרות, וכיצד הם נראים".

"לתלמידות שלנו אין בעיות מיניות"

סגנית מנהלת בית הספר, ינטה כהן, דוחה בכעס את טענות משרד החינוך הבלגי: "זה לא שאיננו מוכנים להתפשר, אולם הדת שלנו אוסרת לדבר על סקס באופן פומבי. זה לא אומר שהילדים שלנו בורים. חינוך מיני נתון אצלנו לאחריות ההורים. לתלמידות שלנו אין בעיות מיניות". מנהל בית הספר, מרדכי שטאובר, אפילו טוען לאפליה: "הסטנדרטים לחינוך מיני של ממשלת בלגיה אינם תואמים את האמונה היהודית".

לא מתחברים לקהילה

ממשרד החינוך הבלגי נמסר, כי בית הספר, בו 200 תלמידות, "אינו משתף פעולה גם בתוכניות לימוד אחרות. אחת מהן נוגעת להשתלבותן של בוגרותיו בקהילה. המשרד מחייב את בתי הספר בבלגיה ללמד את תלמידיו להבין תוכניות המשודרות ברדיו ובטלוויזיה, אולם בית הספר 'בית רחל' מסרב להכניס מקלט טלוויזיה למוסד". כהן מסבירה, כי "הטלוויזיה היא נגד הדת, כל הרבנים מסכימים על כך".

בעיר אנטוורפן, המשמשת כמרכז בינלאומית לסחר ביהלומים, מתגוררת קהילה יהודית-חרדית גדולה. בעיר עשרה בתי ספר יסודיים יהודיים, וחמישה מהם מנהלים כעת מו"מ עם משרד החינוך הבלגי כדי להתאים את תוכניות הלימוד שלהם לדרישות הממלכתיות.

http://news.msn.co.il/news/WorldNew...05090510717.htm

ולדוברי יידיש בנינו:
אין דער צייט וואס די אין די מדינת ישראל חינוך סיסטעם איז פארפוילט אדארעך אין אדארעך, אין דער צייט וואס קידער שטעכען איינער די צווייטען, און אטאקירען זייערע לערערינס און די בתי ספר אין ישראל , איז די מידיע פון מדינת ישראל ביזי מיט דעם חינוך פון סאטמאר און אנטווערפען
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 06-09-2005, 14:46
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
המדינה לא מסבסדת אלא מחזירה את המסים שהאזרחים שילמו
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "לכל מדינה המכבדת את עצמה קיימת תוכנית מסגרת לימודים"

והיא מחזירה לאזרחים במגוון דברים שאחד מהם זה חינוך ילדים.

תתארו לעצמכם אם איזשהו יום יגידו שכל מי שמקבל דמי אבטלה או קצבאות זקנה מהמדינה, יוכל לקבל אותם רק בצורת כרטיסיות אוכל למסעדות לא כשרות. חינוך מיני לילדים זה לא כשר עבור היהודי שומר המצוות. הוא לא יכול לקבל את זה, ואם המדינה מענישה עם כסף, פירושו כפייה דתית או אנטי-דתית. ומדובר לא בכסף קטן, מדובר בהון עתק שמפחות ממוצעות שכבר משלמות מסים אינם יכולים לקחת את זה.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 07-09-2005, 08:59
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
למבוגרים אחרי הנישואין הם לא מעיזים להתערב בחייהם הפרטיים
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "מי כתב לפני הנישואין - אחרי הנישואין ללא חינוך מיני הן הופכות להיות מכונת ילודה"

אף אחד לא היה מעלה על הדעת להכריח מבוגרים לשמוע הרצאות על נושאים שהם לא מעוניינים בהם, ובאם לא - לשלול מהם זכויות סוציאליות. ובטח שלא יעשו את זה בדברים שהם נגד האמונה והדת של האזרח. למה לילדים הם חושבים שמותר להם. לילדים האלו יש הורים, ואחרי החתונה שלהם - המדינה יכולה להציע להם מה שהם רוצים ללמוד, אבל כמובן לא בכפיה.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 07-09-2005 בשעה 09:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 08-09-2005, 02:10
צלמית המשתמש של שמרוני
  שמרוני שמרוני אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.08.05
הודעות: 146
אתה ממשיך עם סילוף התמונה ועיוות של המציאות
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "קדושה? נו טוב, זה נתון לוויכוח..."

אתה ממשיך עם סילוף התמונה ועיוות של המציאות. ההשמדה לא היתה תוצאה של הגישה האנטי ציונית ולכן לא היה מוטל על אף אחד לשאת בתוצאה הזאת.

מדבריך ניתן להתרשם כאילו האדמור הטיף להישארות על אדמת הונגריה בכל מחיר. כדאי שתגבה את דבריך בעובדות ובמקורות לפני שאתה מתחיל בהפניות אצבע.

יש שאלה אחת , על מנהיג שבשעת משבר נוטש את קהילתו ובכך גורם לדמורליזציה . אבל הוא לא היה היחיד שנהג כך ואף בדורות עברו היה כן (לדוגמה, החתם סופר שהוברח מעירו בזמן שהצרפתים הטילו עליה מצור). יתכן שיש מקום ללמד זכות , שבשעה שעוד לא ידעו על מימדי הזוועה הצפויה , חשבו שהמנהיגים נתונים בסכנה גדולה יותר .


בכל מקרה , אין כאן מקום להפניות אצבע. בפרט על ידי מי שלא נתנסה בניסיון דומה
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 09-09-2005, 23:57
  buky1 buky1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.05
הודעות: 86
שבשתא כיון דעאל עאל
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "קדושה? נו טוב, זה נתון לוויכוח..."

הטיעון הזה על אדמורים שנטשו את קהילתם וברחו הוא מהסוג של שקרים שנאמרים שוב ושוב עד שהם נהפכים לאמת מהכובד של עצמם.
המושג של קברניט הנוטש את האוניה אחרון הוא מושג של מנהיג מקומי על האוניה שלו וגם זה רק במקרה של אוניה טובעת כמו הטיטניק אבל אוניה שחטפה טורפדו והתפרקה מיד אין פה את המושג הזה.
מנהיג שאמור להשאר עם קהילתו בזמן משבר הוא מנהיג של קהילה או מוסד מקומי ומוגדר כמו בית היתומים של ינוש קורצ'ק או קהילות דתיות מקומיות בכפרים ובעיירות,במקומות האלה אכן המנהיגים נשארו עם קהילתם עד הסוף המר.
אבל אדמו'ר הוא מנהיג על כמו ראש ממשלה או רמטכ'ל או מפקד של חיל הים. אם מפקד חיל הים היה על ספינת קרב בעת מלחמה והספינה נפגעה וטבעה,לא חל עליו הכלל של להשאר עם אנשיו עד הסוף,מפני שבהיותו מנהיג על חייבים להיות מנהיגים מקומיים תחתיו והם אמורים לדאוג לבעיות המקומיות, והוא עצמו חייב להיות מחולץ מהשטח במהירות כיוון שעליו לדאוג לחייל כולו.
האדמורי'ם היו מנהיגי על של קהילות רבות שהיו פזורות על שטח גאוגרפי נרחב ולכל קהילה היה המנהיג המקומי שלה. האדמו'ר לא אמור להיות קשור לקהילה אחת ולהתעלם משאר הקהילות, את הדאגה המקומית יעשה המנהיג המקומי.
ולכן הקהילות החסידיות עצמן עשו מאמצים עליונים להציל ולהבריח את האדמור מכל סכנה בהנחה שאם המנהיג חי יש סיכוי ליחידים או קהילות מסוימות להינצל או להתגבש חזרה אחרי האסון.
המצב דומה לראשי ממשלה או נשיאים או מלכים באירופה שברחו מהנאצים לאנגליה והקימו ממשלות גולות כמו שעשה דה-גול ואיש לא טוען שהוא ברח והפקיר את קהילתו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:05

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר