לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 06-09-2005, 10:49
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
סיפור המטוסים
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "תשובה נכונה"

מטוס זלין 12\212 מס' יצרן 258 נרכש עבור זרוע האוויר של האצ"ל ושימש להדרכת טיסה. בשלב כלשהו הציע האצ"ל לאחד כוחו עם ה"הגנה" והציע להם את המטוס, אך הם סרבו מסיבות שעיקרן פוליטיות.
המטוס הופעל מאזור תל-השומר של היום ומאוחר יותר הועבר לסדום כמטוס פרטי של מנהל המקום. באחת הטיסות למגידו, באפריל 1948, נחת המטוס במסלול קצר מידי ונגרם לו נזק בלתי הפיך. ניסו לשכם אותו במועדון הדאייה, אך לשווא.
רישומו המנדטורי היה VQ-PAP

המטוס השני, BENES-MRAZ BE.550 BIBI מס' יצרן 9, נרכש ע"י חברת אווירון והופעל על ידה גם כמסווה לפעילות מחלקת הטייס של הפלמ"ח. רישומו המנדטורי היה VQ-PAQ, וב-29 בנובמבר 1948 הוא התרסק וצוותו נהרג.

מלבד העובדה ששניהם שרתו בארץ, שניהם היו מתוצרת צ'כית וששניהם שרתו להדרכת טיסה - יש להם עוד פרט משותף. מהו?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:52

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר