|
29-08-2005, 02:04
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
תגובה כללית לכולם
לפי הסדר:
זיו:
אתה מכיר את דעתי בנוגע לעריכות פוטושופ.
אני משתמש בתוכנה המון. לאחרונה התחלתי לצלם תחום חדש שנקרא ביוטי (beauty).
אני עובד עם מאפרת מקצועית, ושנינו בונים יחד פורטפוליו מקצועי, כל אחד לתחומו.
אני מציין את זה, בגלל ששם - רוב האמנות היא הריטוש של אחרי הצילום, ולא הצילום עצמו.
בצילומי beauty המטרה היא להעביר משהו לא אמיתי ולא מציאותי, אשר יגרום לכולם להגיד "וואו! איזו בחורה יפה!" (תאכלס - כולן נראות כמו הבת של השכן בלי איפור וטונה healing/stamp tool).
זהו איננו צילום!
בקשר ל level1, זה כולל הפעלה קלה על כל התמונה ב levels.
למעשה - ניתן ליצור קונטרסט ע"י שינוי ה levels מהצד המואר והאפל (להוסיף, לא להחסיר), וניתן להבהיר או להכהות ע"י הזזת הסלייד האמצעי.
פילטרים של פוטושופ - לא נחשבים בעריכת level1, גם לא sharp ו/או blur.
עוד שינוי שנחשב ב level1 והוא גבולי מאוד זו המרה מלאה לשחור לבן.
למה גבולי? גם ספיה גם נחשב "שחור-לבן" אבל אפשר לשחק עם גווני הספיה (אין גוון מסויים שהוא ספיה) ולכן, המרה מלאה לשחור לבן (ללא תוספת קונטרסט מיוחדת לערוץ האדום או משהו בסגנון) נחשבת ב level1, בעוד שספיה זה כבר גבולי (אני חושב שזה מותר, בכל אופן).
בנוסף:
עריכת levels ו/או Contrast/Brightness על חלק מסויים של התמונה - גם אם מדובר רק על עריכת levels קלה, זה לא level1.
קרמיקה:
ההבדל בין צילום לאמנות דיגיטלית מאוד מטושטש (עברו עליו עם כלי הטישטוש בטירוף).
ולכן, אנחנו כחובבי צילום, מחפשים בעצמנו את הגבול הזה.
טיבעי שהוא לא יהיה מוסכם על כולם בהתחלה, ולכן אנחנו מנסים להבין את מקורות ויסודות הצילום, בשביל לנסות לבנות לנו כללים וחוקים, שיעזרו לנו להבין את ההבדל בין אמנות דיגיטלית, לצילום.
הציוד היותר איכותי, או פחות איכותי לא משנה בכלל. שלומי ארדיטי תמיד אוהב להזכיר את הדוגמא של גילעד בנארי שהציג תערוכה שלמה בעזריאלי ממצלמת האולימפוס הקומפקטית שלו...
NoveIIspy:
הקרופ לדעתי לא קשור לעריכת תמונה. אין להגדיר אותו בתוך level1, מצד שני, הוא חוקי לחלוטין.
כפי שציין ארנון - גם כשאני מדפיס תמונות, ואני יושב על מכונת ההדפסה, אני קובע את מה שיודפס מהסרט... הרעיון הוא לא ליצור שקופית מושלמת. גם לא תמיד רואים בעינית קטנה את כל הפריים בצורה ברורה, כמו שאתה רואה אותו אח"כ על 17" שטוח עם תאורה אחורית בקצב ריענון של 8 מילישניות... מה לעשות, ברוב הדיגיטליות ה P&S - המסך קטן, ובריפקסיות, רואים עוד פחות בעינית האופטית...
קרופ זה חלק מהמשחק, ואין לי איתו שום בעיה עקרונית, עד אפילו לרמה של שינוי מצד הצילום מאנכי לאפקי וההיפך.
תוספת לתגובה של זיו - אני לא מרגיש שום צורך לציין חיתוכי קרופ.
מיותר לחלוטין.
קריסטל:
מה ההבדל בין האתגרים לתמונות "רגילות" שעולות לפורום?
אם הפורום הזה מתיימר ללמד את הצעירים לצלם, והוא קורה לעצמו "פורום צילום", מן הראוי שזה מה שנעשה ממנו.
אחרת, אני אעלה לכאן את הריטושים שלי, ואני שם כסף על השולחן שאתה בחיים לא תצליח לצלם ככה.
אז מה עשינו בזה? נתחיל כולנו ללמוד עיבוד פוטושופ במקום לצלם כמו שצריך "יאללה, חפיף החשיפה.. מקסימום נתקן בפוטושופ.. יש לי 2 סטופים למעלה ולמטה בצילום RAW...".
חבל - הפורום באמת יראה בסוף כמו worth1000 במקרה הטוב, או שיסגר במקרה הרע.
שוקו:
שיפורים אשר מבוצעים בתמונות צריכים להיות קלים, ולא נקודתיים.
נסיון המשחק שלך היה נחמד בשביל התנסות עצמית. אני מודה שאני בעצמי ערכתי טישטוש רקע בשביל בדיקות ומשחק.. רק שאני לא מעלה את זה לרשת תחת צילום (ואני לא מתקיף חלילה - ברור לי שזה היה בטעות, ואנשים טועים, חפיף.. אף אחד לא בא לסקול אותך באבנים ווירטואליות).
אמרת שמה שמשנה לך זו התוצאה הסופית, וכל אחד והכישורים שלו להשתמש בציוד שלו (מצלמה) רק שהדיון פה הוא על הכישורים בתוכנות העריכה, למשל פוטושופ.
אתה גם אומר שלדעתך שימוש ב levels הוא כמו שימוש ב blur.
פה אני לא מסכים איתך, במידה והשימוש ב levels היה אחיד על כל הפריים (טישטוש לעולם לא יעשה על כל התמונה.. או לפחות לא רואה מקרה בו תמונה מטושטשת תהיה מועדפת על תמונה חדה).
מסכים איתך שסימון ובחירת איזורת מסויימים בתמונה, והפעלת פילטר כזה או אחר עליהם (לרבות טישטוש ו/או levels) זה כבר לא "חוקי" ברמת צילום - ולא נכלל בעריכת level1.
טל:
בתור אחד מה"ציידים" אני לא חושב שהחתימה של שוקו היא הנושא הפעם.
האשכול הזה מדבר על דבר מהותי שכבר עלה בעבר - עריכה דיגיטלית בז'אנר הצילום.
אף אחד לא בא בכוונה להעיר לשוקו על הצילום שלו, מה שכן - אני מסכים עם החתימה.
ארנון:
בנוגע לפילם - יש לי חבר טוב, שעדיין מצלם בפילם, והוא מחליף סרטים בכל פעם בשביל לקבל את התוצאות שהוא רוצה. זוכר את מספר הפריים, מגלגל אחורה את הסרט ורושם על הקופסא את המספר, כך שהוא זוכר לאן לחזור כשיכניס שוב את הסרט.
בנוגע לעיגון החוקים - עכשיו זה זמן מצויין לעשות את זה.
Narxx:
בנימה אישית, אני רוצה להגיד שכשאני מצלם בסטודיו, או בתנאי תאורה קשים (לילה, תאורה חמה משולבת עם ניאון / מועדונים וכו'), אני מצלם ב RAW בדיוק בשביל העריכה אח"כ.
RAW נותן את התוצאה הכי מגעילה שיש. אין קונטרסט, אין צבע, אין עיבוד - והיא עוד שוקלת בחוצפתה פי שתיים יותר מה JPG... אבל שם יש לי אפשרות לשינוי התמונה בצורה הכי טובה.
לבחור WB, לקבל מעברי צבע טובים יותר בגלל הטווח הדינאמי - בדיוק בשביל שכשאני ארצה לשנות את ה levels - אוכל לעשות זאת בצורה שתחמיא לתמונה, אבל תפגע כמה שפחות בפרטים.
קצת דוגמאות להמחשה (לפי הסדר):
1. זיו, הרעיון הוא ליצור צילום ולא עיבוד פוטושופי. התמונה הבאה היא דוגמא ל"צילום" ביוטי (לא צילום שלי), אשר ממחישה בצורה מעולה את הריטושים המטורפים שעוברים שם, בשביל ליצור תמונה מושלמת (ובמושלמת, אני לא מתכוון למציאותית)
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ov-makeup.co.il/imgs/site/prod/bignagrin.jpg]
2. NoseIIspy, עניין הקרופ - הדוגמה הקיצונית הבאה ממחישה איך מצילום אנכי, קרפתי למצב אופקי. כשהסתכלתי בעינית, חשבתי על קומפוזיציה מסויימת עם הולכת פסי הרכבת, אבל אח"כ, כשראיתי את התמונה על ה 17" שלי, הבנתי שבעצם קלטתי פה הבעת פנים מתוקה שהיה לי ממש חבל להרוס עם רקע בעל פרטים.. החלטתי לחתוך ואני חושב שתסכים איתי, שהתמונה היא לא אותה תמונה בכלל, וכי הקרופ בעצם שינה לי את התמונה למשהו הרבה יותר נעים ומיוחד, מהרעיון המקורי שלי:
מקור -
קרופ -
עריכה חלקית על התמונה (במקרה הזה, תפיסת הגוון הכחול ע"י color range והדבקה לשכבה נפרדת, והפעלת shadows ע"י הזזת הסלייד השמאלי בתפריט ה levels).
מקור -
עריכה -
חברה', אני מציע לכל אחד לבחור את עמדתו ולהציג אותה באשכול.
בסופו של דבר, נוכל יחד להכתיב את הלך הרוח בפורום הזה.
אשמח לראות חברה' שחושבים כמוני, ובעיקר חברה' שלא חושבים כמוני.
לילה טוב.
נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 29-08-2005 בשעה 02:24.
|
|