01-08-2005, 08:33
|
|
|
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 7,082
|
|
ראה
בהתאם לחוק הגנת הצרכן, העסקה שלך נופלת למסגרת של עסקה ברוכלות:
הסעיף הדן בביטול עסקה שכזאת הינו סעיף 4:
4. (א) בעסקה ברוכלות רשאי הצרכן לבטל את ההסכם -
(1) במכר - מיום עשיית ההסכם עד ארבעה-עשר ימים מיום
מסירת הממכר;
(2) בשירות, אם טרם הוחל בנתינתו - תוך ארבעה-עשר ימים
מיום עשיית ההסכם.
(ב) משבוטל הסכם לפי סעיף קטן (א)(1) יחזיר הרוכל לצרכן את מה
שקיבל לפי ההסכם והצרכן יחזיר לרוכל את הטובין, אולם אם חלה הרעה
משמעותית במצב הטובין רשאי הרוכל לנכות ממה שקיבל את הסכום שבו
פחת ערכם של הטובין.
(ג) הוראות סעיף זה לא יחולו על עסקה בטובין פסידים.
(ד) השר רשאי לקבוע בתקנות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת,
פרטים שרוכל חייב למסור לצרכן.
(ה) השר רשאי בצו, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע כי
הוראות סעיף זה יחולו גם על עסקאות אחרות הנעשות שלא במקום עסק
קבוע.
לכן:
בהנחה שהרוכלים יצרו איתך את הקשר הראשוני והגיעו לביתך וכי אפילו לא פתחת את האריזה המקורית, דומה כי עומדת לך הזכות לביטול ההסכם, קל וחומר לאחר יום בודד בלבד.
יחד עם זאת, אני סבור שיש מקום להתערבות עו"ד שיבדוק את פרטי העסקה ונסיבות העניין.
אם לא תרצה לפנות לעו"ד, אני מציע שתשלח מכתב רשום ברוח הדברים (אין צורך בציון סעיפי חוק ספציפיים).
בהצלחה
אגב, האם הסיבה לביטול העסקה היא עקב פגם במוצר ?
נ.ב. עליך לקחת בחשבון כי בנסיבות מסויימות עלולה החברה להגיע למסקנה שהיא מבקשת לפעול נגדך לגביית החוב במלואו. כמו-כן, ביטול שיקים אינה פעולה מומלצת כלל וכלל בגלל השלכותיה הפליליות.
_____________________________________
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי/כלכלי ואין להסתמך על המידע הנמסר בשום דרך.
|