לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-09-2024, 17:44
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,929
צבאי 17/09/24 מתקפה נרחבת על פעילי חיזבאללה ברחבי לבנון

בשעה 16:00 היום דווח על גל של מאות נפגעים ומספר לא ידוע של הרוגים, במתקפה חסרת תקדים על פעילי חיזבאללה ברחבי לבנון ובמיוחד ברובע הדאיחה של ביירות. התקיפה בוצעה ע"י פיצוץ מכשירי קשר וביפר ממולכדים שפעילי חיזבאללה נשאו על גופם, מה שהביא בעיקר לפציעות בטן וכן ראש וידיים. לפי טענות שונות, חלק מהנפגעים קיבלו הודעה ובעת שקראו אותה המכשיר התפוצץ בידיהם מה שהביא לקטיעת אצבעות (חוסך את הסרטונים שרצים ברשת).

החלק המיוחד באירוע הוא שמדובר במתקפה נרחבת בסדר גודל חסר תקדים, אפילו ברמה עולמית. הדיבורי ברשת כרגע הוא על מאות נפגעים ואולי מעל 1,000. בתי החולים בלבנון מוצפים בנפגעים, וכבר יצאו קריאות דחופות לציבור להגיע ולתרום דם. חלק מהפעילים דיווחו שהמכשיר על גופם החל להתחמם במהירות והניחו אותו לפני שהתפוצץ.

בהמשך למתקפה, צה"ל נכנס לכוננות ספיגה חמורה בחזית הצפון. רשויות מקומיות ברחבי הארץ העלו גם הן כוננות, בהנחה שחיזבאללה ינסה לנקום בהקדם האפשרי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 17-09-2024, 18:29
  Assaf B Assaf B אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.04.14
הודעות: 124
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "17/09/24 מתקפה נרחבת על פעילי חיזבאללה ברחבי לבנון"

שני תובנות שלי:
א':
מעבר לפגיעה ה"טכנית" ביכולות פו"ש / תקשורת אני חושב שיש כאן גם בפוטנציאל אלמנט פסיכולוגי: "איך לעזאזל הציונים האלה הצליחו לפגוע בנו ככה", זה יכול לערער את תחושת הבטחון האישית של בעלי תפקידים שם, לערער את המוטיבציה שלהם לפעול וליזום ולעודד אותם להוריד פרופיל ולהקטין ראש.

ב':
פגיעה נרחבת כזו ביכולות תקשורת של ארגון מאלצת אותו לעבור לאמצעים חליפיים (מוכנים מראש או כאלה שלא) - זה יכול להגדיל את היכולות של ישראל לאתר, לנטר ולפגוע בכאלה לכשיצוצו ולפתוח הזדמנויות חדשות למכות נוספות.

(ככה לפחות אני קורא את המצב, קטונתי מלדעת אם משהו משני אלה נכון...)

ועם כל מה שנאמר כאן נשארת הבעיה שכבר העלו לפני באשכול הזה: האם מה שראינו היום אחה"צ היא בעצם מכת-פתיחה ישראלית במלחמה נרחבת מול חיזבאללה? או האם "שרפנו" קלף פנטסטי של יכולת בעבור הישג טקטי - מרשים ככל שיהיה - מבלי להפיק תועלת אסטרטגית אמיתית ומהרגע שחיזבאללה יתעשת (שעות, ימים, שבועות?) נהיה בדיוק באותו המצב כמו שהיינו הבוקר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-09-2024, 19:45
צלמית המשתמש של golani_2
  golani_2 golani_2 אינו מחובר  
מנהל 20+, מו"ס
 
חבר מתאריך: 27.07.05
הודעות: 23,493
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "17/09/24 מתקפה נרחבת על פעילי חיזבאללה ברחבי לבנון"

כמו שאמרו לפניי- מבצע מדהים (וממשיך להדהים שאותה מערכת שמסוגלת לעשות דברים כאלה היא אותה המערכת שאחראית על ה7 באוקטובר), שהיה אמור להיות אקורד הפתיחה למערכה רחבה יותר, אבל בפועל בוזבז.

כנראה שמנסים באופן נואש להימנע מפעולה משמעותית ונאחזים בציפורניים בנסיון לייצר את המונח שמזמן היה צריך להימחק מהלקסיקון - "הרתעה" והולכים על נסיון לייצר לחץ פסיכולוגי על בכירי חיזבאללה שאין להם איך להסתתר. קודם הפלאפונים ועכשיו הביפרים, שהם חשבו שיהיו המוצא שלהם.

כמיטב המסורת של מדינת ישראל - טקטית הכי מדהים שיש, אסטרטגית לא יודעים לנצל הצלחה.
_____________________________________
"בטבע הסוס הוא בלונדינית מטומטמת. גם טיפש וגם בעל נורמות מיניות מופקרות.אי לכך, אני גאה להיות חמור."

אראל סג"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ותודה לדורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 17-09-2024, 21:03
  Doron11 Doron11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.15
הודעות: 397
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי golani_2 שמתחילה ב "כמו שאמרו לפניי- מבצע מדהים..."

אני רוצה להתייחס לסוגריים שלך. התפיסה בשנים האחרונות של הדרגים המדיניים והצבאיים בישראל, היא של קץ המלחמות. הצבאות הסדירים סביבינו לא רלוונטיים, ומה שנשאר זה מב"מ, ופעם בכמה שנים סבב (שרובו ינוהל מהאוויר). בהנתן האקסיומה הזו נבנה הכוח של צה"ל-יחידות מיוחדות מיומנות, מודיעין מטרות מדהים, חיל אוויר הטוב בעולם והמון, המון מערכות הגנה. כי בסבב הבא הצבא הגדול יתבצר מאחורי החומות וכיפות הברזל בזמן שחיל האוויר יכתוש, ומקסימום נצטרך לעשות פשיטות קרקעיות מוגבלות כמו ב"צוק איתן" ואז אפשר להכין חטיבות מובחרות בודדות (חטיבת הקומנדו). כל השאר יכול ומוזמן להרקב.

ברגע שמבינים את זה, אין שום סתירה בין הביצועים ב7.10 למבצע הנוכחי. זה עקבי לגמרי עם בניין הכוח והמטרה שהצבא אמור למלא. האקסיומה המקורית פשוט קרסה לנו על הראש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 18-09-2024, 01:59
  BlazingVertex BlazingVertex אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.24
הודעות: 20
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "17/09/24 מתקפה נרחבת על פעילי חיזבאללה ברחבי לבנון"

לפי דיווחים באתר al-monitor, התזמון של המתקפה נכפה על ישראל בגלל ש2 פעילי חיזבאללה התחילו לחשוד בזה. אחד חוסל והשני לא הספיק להודיע למפקדים שלו.

ציטוט:

intelligence sources tell @AlMonitor
that the timing of the Hezbollah pager explosions was “forced” on Israel after a Hezb operative became suspicious. He was killed, but then another one also suspected the devices were booby-trapped https://al-monitor.com/originals/2024/09/exclusive-hezbollah-suspicions-forced-israel-expedite-lebanon-pager-attack

The original Israeli plan was to explode the pagers in the midst of a full-on war. The realization that Hezbollah was cottoning on triggered an intense debate within the Israeli security apparatus over whether to go ahead now and detonate the devices or hold off. They went ahead.




זה יכול להסביר את התזמון שקרוב לעצרת באו"ם שביבי רצה להשתתף בה ואת פיטורי גלנט, אבל פתאום בימים האחרונים התחילו "דיונים בטחוניים דרמטיים", כנראה כי גילו שחיזבאללה מתחיל לחשוד בזה (אם הדיווח נכון זה מסתדר)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 18-09-2024, 11:32
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,253
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "17/09/24 מתקפה נרחבת על פעילי חיזבאללה ברחבי לבנון"

כדאי לציין גם שאם המוסד הצליח למכור לחיזבאללה ביפרים ממולכדים, אפשר להניח שהם גם כללו חולשות אבטחה שהפכו אותם לשקופים עבור ישראל. אם זה היה ערוץ התקשורת המרכזי בין אנשי חיזבאללה בחודשים האחרונים אז הארגון כולו היה שקוף - מה שהופך את ההישג המודיעיני (זה ללא ספק אחד מבצעי המודיעין המזהירים בהיסטוריה העולמית בכלל) לגדול עוד יותר אבל, מצד שני, משמעותו שבפיצוץ המכשירים איבדנו יכולת מהותית. אגב, אפילו אם הביפרים לא שימשו להעברת הודעות טקסט/קול אלא רק לזימון להתקשרות עדיין היה לכך ערך מודיעיני גדול - היכולת לדעת מי מתקשר למי, אילו קבוצות של פעילים מזומנות במקביל, מי מתקשר במקביל ליציאה של פעילות כזו או אחרת וכן הלאה מאפשרת למפות את הארגון בצורה מפורטת מאד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:30

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר