19-06-2023, 23:27
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
|
|
כנפיים קטנות יותר מקטינות גרר אבל זה בעצמו לא תורם לעלייה משמעותית בטווח. ניהול חכם של הטיסה כנראה גם לא תורם פה הרבה כי הידע הזה ויכולות המחשוב וחישה היו קיימים גם בזמן הדרבי החדש. מדובר פה על משהו יותר מהותי. לכן, וגם בגלל שנאמר שיש 3 פולסים למנוע, אני מאמין שגם פה מדובר בפגיעה ישירה במטרה ולא עם רש"ק.
עקרונית כדי למקסם טווח צריך רק 2 שלבים. האצה (בעירה קצרה אבל חזקה) ושימור מהירות (בעירה ארוכה וחלשה). אין טעם בפולס שלישי אם הוא בא על חשבון השני.
הפולס השלישי מטרתו לספק מהירות בשלב הפגיעה, ולא לקרב את הטיל למטרה. מהירות נוספת משמע יכולת הריגה גבוהה יותר.
גם איך שהטיל תואר, נותר רושם שהוא לא טיל חדש אלא סטאנר שהורידו לו את החיישן האופטי (ככל הנראה כדי לשחק על המחיר) ושבכל פרמטר אחר הוא נותר כמוהו.
צה"ל כמובן יצטרך מתישהו להתקדם מהפיתון 5 והAMRAAM, והגיוני מאוד להצטייד בסטאנר שהוא בעל תאימות גבוהה מאוד לקלע דוד. ה-SkySpear מהווה מוצר ייחודי, במיוחד מבחינה לוגיסטית, ולכן קשה לי להבין איך ינסו למכור אותו. אם היו מציעים את הסטאנר כטיל א"א, אפשר היה לנסות למשוך את פינלנד לדוגמה. אני מאמין שאפשר בכל זאת להציע סטאנר, ושאולי הSkySpear אמור להיות מוצר זול יותר בשביל מדינות שלא מתעניינות בקלע דוד, כלומר גם לא בשביל צה"ל עצמו.
חוסר התעניינות מצה"ל אפשר להבין מכך שבכתבה נאמר שרפאל מחכים ללקוח ראשון שיתעניין.
|