בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי 5112 שמתחילה ב "מתכוננים עם תובלות לפני התרגיל"
שאלה קצת טפשית. אבל איך בדיוק מגיעים לשם? טיסת מבנה ישירה או שחוברים לכוחות ממדינות אחרות בדרך.
ומה לגבי הסיכון שבחשיפת מערכות ישראליות שמותקנות על האדיר לעיניים זרות ? מניח שמסירים מה שלא נחוץ לתרגיל.
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "שאלה קצת טפשית. אבל איך בדיוק..."
שאלה קצת טפשית. אבל איך בדיוק מגיעים לשם? טיסת מבנה ישירה או שחוברים לכוחות ממדינות אחרות בדרך.
שאלה בסדר, שמשון 668 וקרנף 545 יצאו ב 26.02.23 בטיסה ישירה לשד"ת Prestwick בסקוטלנד להפסקה קצרה, משם המשיכו ישירות לנליס
לקחו ציוד ואנשים, הם לא חלק מהתרגיל לכן הם בדרך חזרה הביתה.
ומה לגבי הסיכון שבחשיפת מערכות ישראליות שמותקנות על האדיר לעיניים זרות ? מניח שמסירים מה שלא נחוץ לתרגיל.
בתרגילים מטוסי ה F-35 בכלל והאדיר בפרט טסים במוד לא חמקני.
לגבי המערכות הישראליות על האדיר ושאר המטוסים (זע"ט, קשר, תחקיר וכו') אלה מערכות מוצפנות וכך משתמשים בהם גם בשיגרה, גם בתרגילים וגם בלחימה במודים שונים.
במשימות א"א לא צריך את החימוש אלא את המערכות האלקטרוניות שמדמות חימוש ופוד תחקיר שאוסף את הנתונים
במשימות א"ק משתמשים בפצצות ש.כ תירגול או ברד"כ תירגול כמו של האמריקאים
אין בתרגילים האלה חימוש ישראלי.
סופה ב 2016: פצצת ש.כ תירגול ופודי תחקיר, טיווח וניווט.
הטיל בקצה הכנף הוא לולב תירגול (AIM-9L עם רב"ת) המשמש גם כמשקולת איזון הכנף
עוד סופה ב 2016: בקצה כנף שמאל פוד LVC מסוג אהוד לסימולציות לחימה א"א ובקצה כנף ימין פוד תחקיר (שימו לב ששני אנשי הצוות עם קסדות דאש חכמות)
בקישור דף המוצר של פוד אהוד באתר תע"א https://www.iai.co.il/p/lvc
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
שלב א' - מנבטים לחניית ביניים באירופה:
שבעה מטוסי אדיר, 3 מטוסי ראם ונחשון אחד מרכיבים את משלחת חיה"א לתרגיל.
לא פשוט לתדלק כל כך הרבה מטוסים בדרך כזו ארוכה, לכן כבר בשבוע שעבר ניפרסו שני מתדלקים נוספים בספרד אשר משמשים כתחנות דלק מעופפות אשר יחליפו את המתדלקים שיוצאים מהארץ.
אתמול בבוקר יצאו כל המטוסים והיו מתוכננים לפגוש את המתדלקים מספרד ולהמשיך לאיים האזוריים, אבל סערה חזקה מעל האיים האזוריים מנעה זאת ולכן נחתו בספרד.
שני מתדלקים בכ"ז המשיכו לאיים האזוריים אבל לא הצליחו לנחות בגלל רוחות צולבות של 40 קשר ויותר, לכן הופנו לנחיתה באי סנטה מריה.
בתמונות הראמים מקבלים שירותי קרקע באי סנטה מריה (שימו לב שמחקו את הרונדלים).
בקישור וידאו הנחיתה https://fb.watch/j6MwL7DSAP/
כרגע מחכים לאור ירוק להמשך הדרך לנליס
בהצלחה בהמשך הדרך!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
עדכון 1 (07.03.21 15:40):
מטוסי האדיר (901,905,911,913,926,927,928), נחשון 569 וראם 260 המריאו לפני כשעה מספרד בדרך לארה"ב.
שני הראמים באי סנטה מריה יצטרפו אליהם ממש בקרוב
נחיתה בבנגור צפויה להיות בערב.
עדכון 2 (07.03.23 23:30):
שבעה מטוסי אדיר ושלושה מטוסי ראם (272,275,295) נחתו הערב בשלום בשד"ת בנגור במדינת מיין
נוחתים בבנגור: האדיר הראשון 901 ואדיר 926 שניהם מטייסת 140 (קרדיט על התמונות)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
עדכון 1 (08.03.23 19:00)
ארבעה ראמים (260,295) ושבעת מטוסי האדיר המריאו לפני כשעה מבנגור בדרכם לבסיס נליס
המטוסים טסים בשתי קבוצות אשר לא טסות יחדיו: שני ראמים + 4 אדיר ושני ראמים + 3 אדיר
עדכון 2 (09.03.23 01:00)
אחרי טיסה מינהלתית רצופה של כ 8 שעות כל המטוסים נחתו בשלום בנליס
An F-35I F-35I ADIR AS-1 assigned to 140 Squadron, Nevatim Air Base Israel lands to prepare for Red Flag-Nellis 23-2 at Nellis Air Force Base, Nevada, March 8, 2023. Red Flag allows U.S. and coalition forces to train together in high-end, realistic scenarios increasing interoperability of the joint force. (U.S. Air Force photo by William R. Lewis)
נערך לאחרונה ע"י אלון5560 בתאריך 11-03-2023 בשעה 10:36.
עדכון רגע לפני שריקת הפתיחה מחר בבוקר (שעון נליס שזה 10 שעות הפרש)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
ביום שישי האחרון ראמים 260,295 חזרו לנבטים, גם נחשון 569 חזר לנבטים יומיים לפני כן.
אז הסד"כ הישראלי בנליס כרגע כולל שבעה מטוסי אדיר ושני מתדלקי ראם, את מ"ז פירסמנו מעלה.
מפקדת בסיס נליס הוציאה התראת רעש על תקופת התרגיל (הודעה שגרתית) עם טוויסט קטן לטובת שומרי השבת של המשלחת הישראלית
כל הכבוד להם
Saturday launches will be rescheduled to Sunday out of respect for Israeli Air Force participants’ observation of the Sabbath https://www.nellis.af.mil/News/News...se-march-12-24/
מלבד ישראלים מתוכננים כלי טיס משלושת הזרועות של ארה"ב.
בצד האדום האגרסורים של טייסות 64,65 וזה כולל את מטוסי ה F-35A הצבועים אפור-לבן
בצד הכחול כל השאר כולל מטוסי ישראל.
וכך ניראו מטוסי ישראל ברגע ההגעה לנליס (צילום: Robert Ontell)
סה"כ חיה"א עמד יפה מאד במשימת העברת המטוסים לארה"ב על אף מזג אוויר סוער ששינה את התוכנית.
זו היתה הפעם הראשונה שמטוסי האדיר כמטוסים מבצעיים טסו כל כך רחוק (שלושה שלבים של כ 8 שעות כל שלב)
ייתכן וחלק מטייסי המטוסים כבר התנסו בזה בהעברות של הרעמים, בזים וסופות אז הם מכירים את התחושה של לשבת כל כך הרבה שעות ולגהץ את השמים.
מה עם מנהלות כמו צרכים פיזיולוגיים? דיברנו על זה כבר, אבל אם רוצים אוכל להסביר על החידושים האחרונים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
לא יודע אם זה רק אני, אבל שמתי לב שלאחרונה מתועדת פעילות רבה יחסית של מטוסי ראם.
בהינתן גילם המופלג, ומשך הזמן עד שיגיעו ראשוני מטוסי הKC-46 (אם הם בכלל יספיקו), ההיגיון אומר שצריך לצמצם שעות טיסה כדי לשמר כשירות.
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "לא יודע אם זה רק אני, אבל..."
צמצום יביא להקטנת הפעילות המתוכננת של כל מי שצריך אותם
מטוסי הראם עברו ועוברים השבחות תקופתיות, מי שגמר את השעות (כמו ראם 140) מוצא מהשירות.
במקביל ניקנו כמה 707 אזרחיים בכדי שישמשו לחלקים.
מה שכן הם כבר לא משמשים להטסות תובלה ואח"מים אלא רק לתידלוק.
ראמים 272,275 ממריאים על רקע הסטריפ של לאס וגאס (צילום: רמי מזרחי)
תמונות ראשונות מהיום הראשון (קרדיט על התמונות)
הטיסות הראשונות הן תמיד טיסות היכרות של הזירה, המטרות וכו', ה A-10 עם חמ"מ אז כנראה לא טיסה ראשונה שלו
F-16DM לדיכוי הגנ"א חמוש א"א, המטוס שייך לטייסת 79 מבסיס Shaw
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "אפשר תמיד להגיע להסכם יצירתי...."
האמריקאים ממש לא צריכים גם את הישראלים על הראש
צי המתדלקים האמריקאי עמוס לעייפה בתנועת כלי טיס בכל העולם, בהרבה מקרים נוצרו עיכובים בעקבות אי זמינות המתדלקים.
רוב המתדלקים מהדור הקודם (KC-10, KC-135) שחוקים, המתדלקים החדשים (KC-46) אמנם פעילים אבל הם עדיין מעט מידי וההשפעה שלהם קטנה.
לכן בנוסף הפנטגון רוכש בשביל שלושת הזרועות שירותי תידלוק מחברות פרטיות כמו אומגה
סה"כ זה היה תירגול מאד חשוב לצוותות התידלוק (וגם למטוסי הקרב) באיך עושים את זה בסגנון מרוץ שליחים
עוד תמונה מהתרגיל: אדיר 913 ממריא למשימה - מטוס הייטק דור 5 והטייס אולד פאשן עם דפי מידע על הגיחה מנייר על הברכיים
למנשא הזה שמוצמד עם רצועות לרגל קוראים Kneeboard ואפשר להצמיד אליו דפי נייר או טאבלט.
לפעמים טייסי F-35 טסים עם טאבלט אשר אינו מחובר און ליין למחשב המשימה של המטוס.
בחיהא"א החלו לפני כשנתיים את פרוייקט FOX לחיבור טאבלט און ליין עם קישוריות למחשב ה F-35A לצרכי תחזוקה על הקרקע.
בהמשך (כנראה מבלוק 4) גם לשימוש הטייס לפעילות המבצעית
וכך נראה טאבלט על הברכיים (זה לא F-35)
למה כאן ניירת? הערכה שלי בלבד הסיבה היא ב"מ וייחודיות האדיר: בגלל שזה תרגיל אמריקאי אז הישראלים לא מערבבים תוכניות גיחה אמריקאיות בציוד הישראלי אז הלכו לברירת המחדל - ניירת.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
המשלחת הישראלית בנליס כוללת 4 מטוסי ראם, 7 מטוסי אדיר, 2 מטוסי שמשון
היום בבוקר (שעון נליס) יתחיל המסע חזרה, תחנות ביניים: היום בבנגור ומחר באיים האזוריים.
מזג האוויר באיים האזוריים עדיין סוער, אז ייתכן וינחתו בנקודה אירופאית אחרת
תמונה מרהיבה של B-1B בהמראת לילת על רקע מלונות הסטריפ של לאס וגאס (קרדיט: Ten Boomer)
ראם 295 שהגיע לנליס להחזיר את מטוסי האדיר הביתה (רמי מזרחי)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
"2,200 מטרות וכוח אויב שלא ניתן להפיק באף מקום אחר"
משלחת חיל האוויר לתרגיל "רד פלאג" הענק בארה"ב, שכללה לראשונה מטוסי 35-F חמקן מישראל, עושה את דרכה בחזרה לארץ לאחר שבועיים של אימונים אינטנסיביים. "תרגלנו עם האמריקאים חדירה לשטח אויב, אנחנו מדברים במושגים די דומים", סיפר אחד הטייסים הישראלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "03-2023: תרגיל Red Flag 23-2 בהשתתפות חיה"א הישראלי"
המסע הביתה היה מבצע זהה למסע לארה"ב, מתדלקים מלווים ומתדלקים ממתינים בתחנות בדרך.
שתי חניות לילה, בבנגור (ארה"ב) ובמורון (ספרד)
מטוסי הראם והאדיר חזרו, שני מטוסי שמשון עם ציוד וצוותי קרקע עושים את דרכם ברגעים אלה מספרד לנבטים, נחיתה מתוכננת לצהרים.
בחיה"א ינתחו את התרגיל, ילמדו ויראו כיצד תרם למוכנות חיה"א במבחני עלות/תועלת.
התרגיל הקרוב הוא Iniochos 2023 בחודש הבא ביוון, כרגע לא בטוח שחיה"א ישתתף..
שלשום אחה"צ ניקלטו נוחתים בספרד (קרדיט על התמונות)
כמו כל בני האנוש אחרי ישיבה של לפחות 6 שעות (כאן זה טיסה מנהלתית של לגהץ את השמים) השלפוחית לוחצת.
יודעים איזה חידוש יצא לאחרונה בנושא הזה?
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]יודעים איזה חידוש..."
ציטוט:
אשמח לשמוע למרות שכבר לא כל כך רלוונטי עבורי.
יקירי הכל יכול להיות, כדברי המשל It's not over until it's over
קצת רקע, בארה"ב נעשו מספר מחקרים בנושא (אני מניח שגם במקומות אחרים כולל אצלנו) וגילו שצוותי אוויר נמנעו מלשתות לפני הטיסה בכדי לא להגיע למצב תכוף של מתן שתן.
משימה ממוצעת לוקחת כשעה וחצי שעתיים אז מתפנים לפני הטיסה ואחרי הטיסה.
המחקרים גילו שביצועי אנשי צ"א שנמנעו משתייה עד כדי התייבשות קלה היו נחותים יחסית למי ששתו, בודאי אתה זוכר את משיכות הג'י הגבוהות שגרמו לסרבל שלך להיות ספוג בזיעה.
אולם לפעמים יש טיסות מנהלתיות ארוכות ואפילו טיסות מבצעיות של שש שעות, באפגניסטאן ועיראק טייסי הצי המריאו מנומ"טים וטסו שעות לתקיפה או טייסי חיהא"א שביצעו פטרולים ארוכים.
הרבה אנשי צ"א (בעיקר נשים) משתמשים בטיטולים אבל יש גם אמצעי הנקרא Piddle Pack אשר מאד מורכב לשימוש: מכריזים על הצורך, שאר מטוסי המבנה נערכים למגננה, מעבירים לטייס אוטומטי, נוצרים את חימוש הכיסא מפלט, פותחים את הרצועות של הכיסא ואת הרוכסן התחתון של הסרבל, מתרוממים טיפה, מוציאים ומכוונים לתוך השקית, משחררים, סוגרים את הרוכסן, מאכסנים את השקית (בתוכה חומר שהופך את הנוזל לג'ל), נרתמים לכיסא, מחמשים אותו וחוזרים למשימה.
סיפור ארוך שלפעמים יכול להיות גם מסוכן (מה עם באותו רגע יש איום או תקלה? כיסא המפלט לא פעיל בזמן הזה)
חברת Omni האמריקאית פיתחה מספר אמצעים (Skydrate, AMXDmax) הכוללים לגבר כיפה קבועה עם ג'ל, לאישה פד עם ג'ל
שניהם מתחברים למשאבה חשמלית עם חיישן המזהה את הנוזל ומפעיל את המשאבה המנקזת אותו לשקית עם ג'ל. https://www.omni-defense.com/
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[QUOTE]אשמח לשמוע למרות שכבר..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
המחקרים גילו שביצועי אנשי צ"א שנמנעו משתייה עד כדי התייבשות קלה היו נחותים יחסית למי ששתו, בודאי אתה זוכר את משיכות הג'י הגבוהות שגרמו לסרבל שלך להיות ספוג בזיעה.
פותחים את הרצועות של הכיסא ואת הרוכסן התחתון של הסרבל, מתרוממים טיפה, מוציאים ומכוונים לתוך השקית, משחררים, סוגרים את הרוכסן, מאכסנים את השקית (בתוכה חומר שהופך את הנוזל לג'ל)
סרבל ספוג בזיעה מקטין את הבעיה כיוון שאז יש פחות נוזלים מהסינון של הדם ולכן פחות לחץ בשלפוחית.
אכן נמנעתי משתיה במהלך יום טיסות. לא הרגשתי שאיכות התיפקוד ירדה אבל כל יום כזה הסתיים בלקיחת שני כדורים נגד כאב ראש בגלל ההתייבשות (רק פעמיים נאלצתי להפסיק משימת אימון באמצע ולחזור לנחיתה).
גם לנו היו שקיות דומות לזו שהעלית (בפנים היה ספוג מכווץ המתנפח במגע עם הנוזל וזאת כדי לשמור מפני נזילה. לא בטוח שהיה בו עוד משהו כמו ג'ל) ובמעט הפעמים שניסיתי - לא הצלחתי. לא מתאפשר כמעט להתרומם ולשלוף כראוי (זווית הישיבה בעייתית). נאלצתי להתאפק ולסבול.