לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-03-2022, 04:18
צלמית המשתמש של helpy4
  משתמש זכר helpy4 helpy4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.05.11
הודעות: 657
שאלה שאלות תם לטייסים או ידעני תעופה

שלום
בתפר שבין שנות השמונים והתשעים עשיתי בגדסר שלוש תרגילי הנחתה ממסוקים (מרתק) ואף פעם לא שאלתי את זה:
מדוע חיילים מתכופפים כשהם פורקים מהמסוק - הרי יש גובה של 3 מטר ויותר בין הקרקע ללהבים- ממה מפחדים? (לגבי האנטנת קשר ההוראות שהיא מקופלת עד גובה כתפיים אז בעצם אין תוספת גובה ללוחם)

הכנפונים "קאנארד" שיש בכמה מטוסים כמו הלביא והכפיר וגם הסיני החדש ועוד
האם הם מתכווננים בהתאם לביצוע או שזה מסומרר קבוע כמו הכנפיים ?

מה התועלת בכנף המתכוננת של הפאנטום ומה ההדל בתוצאה מול המיג (נדמה לי 29)
או שיש לכך שימושים שונים כמו צבירת מהירות

האם הטייס (בפאנטום) שלט על המצב כנפיים או שזה היתה מערכת אוטומטית

האם מסוק יכול לחכות במעגלים (אם יש פעולה בדרום לבנון ומחכים לכוח פשיטה שיסיים) המסוק הרי חייב להימצא בסביבה קרובה (כמו הים)
כמה זמן הוא יכול לשהום באוויר ללא תדלוק בטיסה חסכונית

אני שואל על סייפן ובלאק הוק או יסעור (למרות שכמעט לא נתקלתי ביסעור מקרוב, היו פעולות שהשתמשו בו)

עד כאן לבנתיים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 22-03-2022, 13:05
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי helpy4 שמתחילה ב "שאלות תם לטייסים או ידעני תעופה"

קנארד - יש מטוסים שבהם הכנפונים משמשים לניהוג ויש מטוסים שבהם הכנפונים הם סטטים לייצוב בלבד. תריץ חיפוש בפורום על קנארד, תקבל הרבה תוצאות.

זווית קצה הכנף בפאנטום (דיהדרל) - לא מתכווננת ולא נשלטת ע"י הטייס בשום אופן. אני לא זוכר מה הגיע קודם, אבל הזווית בקצה הכנף נועדה לייצר אפקט המוסיף יציבות למטוס כנגד הזווית השלילית (אנאדרל) של מייצבי הגובה היוצר אפקט הפוגע ביציבות המטוס (שאם אני זוכר נכון נועד בשביל להוציא את המייצבים מהמערבולות שמייצר זרם הפליטה מהמנועים)
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 22-03-2022, 13:29
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי helpy4 שמתחילה ב "שאלות תם לטייסים או ידעני תעופה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי helpy4
מדוע חיילים מתכופפים כשהם פורקים מהמסוק - הרי יש גובה של 3 מטר ויותר בין הקרקע ללהבים- ממה מפחדים?

מה התועלת בכנף המתכוננת של הפאנטום ומה ההדל בתוצאה מול המיג (נדמה לי 29)
או שיש לכך שימושים שונים כמו צבירת מהירות
האם הטייס (בפאנטום) שלט על המצב כנפיים או שזה היתה מערכת אוטומטית

האם מסוק יכול לחכות במעגלים (אם יש פעולה בדרום לבנון ומחכים לכוח פשיטה שיסיים) המסוק הרי חייב להימצא בסביבה קרובה (כמו הים)


מפחדים שיקרה מה שקרה לטייס המצרי במלחמת יוה"כ שיצא לבדוק מה ניזוק במסוק.
ציטוט:
הטייס מוני הרמתי (שאת תמונותיהם הנפלאות של נופי ארצנו, יחד עם דובי טל אנו מכירים מסדרת "קו האופק" של חב. אלבטרוס) לקח איתו מצלמה במהלך מלחמת יוה"כ. הוא גילה לראשונה את המסוק. התמונה המצורפת, בה הוא מצולם על רקע המסוק, צולמה במצלמתו.
"בצילום אני נשען עם היד על הרוטור מה שמראה כמה נמוך היה ולכן גם פגע בראשו של הטייס כשיצא בלילה לבדוק מה קרה ונהרג במקום".
https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...%E9#post4700758
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לפנטומים שהגיעו אלינו מספטמבר 1972 יש כנפונים קדמיים ("סלטס") מתכווננים המאפשרים לתמרן טוב יותר בהתאם למהירויות הטיסה השונות. עוזר גם בהוספת עילוי לקראת נחיתה, במהירות הנמוכה. מבוצע באופן אוטומטי (אבל ניתן להחליט על הפעלה או ביטול הפעלה שלהם). סימנתי בחיצים על התמונה המצורפת הלקוחה מכאן:
https://forum.largescaleplanes.com/...oukei-mura-148/
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כמובן שמסוקים ממתינים במקומות שהם נדרשים כדי לקצר זמנים להפעלה שלהם. כיוון שהגדולים שבהם גם יכולים להיות מתודלקים באוויר, אז אין חשיבות לזמני שהיה באוויר עם דלק פנימי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 23-03-2022, 03:25
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי helpy4 שמתחילה ב "שאלות תם לטייסים או ידעני תעופה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי helpy4
שלום
בתפר שבין שנות השמונים והתשעים עשיתי בגדסר שלוש תרגילי הנחתה ממסוקים (מרתק) ואף פעם לא שאלתי את זה:
מדוע חיילים מתכופפים כשהם פורקים מהמסוק - הרי יש גובה של 3 מטר ויותר בין הקרקע ללהבים- ממה מפחדים? (לגבי האנטנת קשר ההוראות שהיא מקופלת עד גובה כתפיים אז בעצם אין תוספת גובה ללוחם)



ממרומי גובהי (1.75 מטר בסה"כ, 1.76 בנעליים צבאיות) אני זרקתי את השאלה הזו לאיש צ"א של Calstar, חברת שמספקת פינוי\העברה רפואיים במסוק פה בקליפורניה. מספר פעמים יצא לי לראות נחיתה של הH-3 שלהם ואנשי הצ"א תמיד יצאו בגב כפוף וראש מורכן, למרות הבדלי הגובה. כששאלתי את אחד מהם מדוע הם עושים זאת הוא ענה בגיחוך "כי זה הרגל טוב שאתה לא רוצה לשבור".


גם במצב אופטימלי, עדיף להתכופף כדי שלא לבנות הרגלים רעים.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:27

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר