15-11-2021, 19:39
|
|
|
חבר מתאריך: 01.01.12
הודעות: 217
|
|
נווטים פוחדים ?
אין כוונתי במובן הפילוסופי-אנושי-אקזיסטנציאליסטי.
בשבוע שעבר הוסעתי כנוסע במושב האחורי על אופנוע זו הייתה חוויה לא נעימה, בסופה של הנסיעה התברר לי שכפות ידי לפתו את ברזלי האחיזה ממש ממש חזק והיה לי קשה לפותחן - חיי היו תלויים בידי מישהו אחר, מבלי יכולת להשפיע.
תוך כדי נסיעה נדלקה לי נורה מעל הראש עם סימן שאלה: שאם אני חש מה שחשתי ע"ג אופנוע מה חש נווט במטוס קרב ? ועוד במהירויות ששם מפתחים, הם באמת טסים.
מר יערי אולי ישיב: תשמע בפאנטום, אתה טמון מאחור בתוך ה-FOXHOLE אין הרבה מה לראות, וודאי לא קדימה אז ממלא לא עולה הפחד הזה.
אבל מה יאמר המקלען באפאצ'י ודומיו היושב בחרטום, "צמוד למסך" "בשורה הראשונה" שהכל עובר קודם דרכו, האדמה מתקרבת אליו קודם...
האם אין את הפיתוי לקחת את הסטיק ולתקן כשנדמה לך שהטייס שלך עומד לשפשף צמרת עץ או בניין ?
האם אלו מחשבות הקיימות בעולמם של הנווטים או שאלו רק מחשבות אצל מי שמטיס סימולטורים במחשב... ? 😊
תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
|