ראשית הזלתי ריר למראה הסרטון והערכה רבה למי שהעלה אותו, איכות גבוהה וצילומים ייחודיים (וגם קנאה רבה שאצלנו אין דבר כזה)
ועתה לשאלות:
א. מדוע נראה שהמטוס דואה וכלל לא נע במהירות סילונית, בעוד שלצופה מהקרקע הוא חולף ביעף ?
ב. בפאוצ' הברכיים (יש לו שם ?) יש לו "ספרי קריאה עבי כרס" (אולי משלים תואר...) זה נורמלי ? גם לטוס וגם לקרא ?
ג. בטקסי הוא לא נע במהירות מופרזת ? או שזה פשוט האצה של הסרטון ?
ד. לא הצלחתי לזהות את המדינה אליה הוא שייך.
תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "תיעוד נאה מתוך תא הטייס של F16 ומספר שאלות"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמגר
א. מדוע נראה שהמטוס דואה וכלל לא נע במהירות סילונית, בעוד שלצופה מהקרקע הוא חולף ביעף ?
בדיוק כמו כשאתה נוסע במכונית ונראה שאובייקטים מרוחקים יותר (במרחק מאות או אפילו עשרות) מטרים נעים לאט יותר - כך גם במטוסים כאשר הקרקע במרחק קילומטרים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמגר
ב. בפאוצ' הברכיים (יש לו שם ?) יש לו "ספרי קריאה עבי כרס" (אולי משלים תואר...) זה נורמלי ? גם לטוס וגם לקרא ?
נורמלי לחלוטין. Checklists, בד"חים ודפיות של המרחב האווירי/שדות התעופה באיזור.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמגר
ג. בטקסי הוא לא נע במהירות מופרזת ? או שזה פשוט האצה של הסרטון ?
שילוב של האצת הסרטון + ככל הנראה עדשה עם FOV רחב.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמגר
ד. לא הצלחתי לזהות את המדינה אליה הוא שייך.
FAP - Força Aérea Portuguesa
או במילים אחרות - פורטוגל.
בנוסף כתוב בהתחלה שהמטוס מוצב ב "בסיס חה"א מספר 5" ליד Monte Real (עיר בפורטוגל).
בנוסף רואים בבירור סימון חה"א הפורטוגזי על מייצב הכיוון.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 18-06-2020 בשעה 15:31.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=שמגר]
א. מדוע נראה..."
א. האם זה עיקרון/כלל פיזיקאלי ? או אולי זה ביטוי למונחים: "מהירות אווירית" "מהירות קרקעית" ?
ב. צ'ק ליסט מבוסס חוברת כמו שרואים בסרטון זו פרוצדרה קבועה בכל טיסה ? גם בפעילות מבצעית ? לתומי חשבתי שיש דברים רבים שהטייסים חייבים ללמוד בע"פ כי אין זמן בעת ארוע חירום למשל "לפתוח ספר" ולהתחיל לקרא.
רציתי להחמיא ולהודות להם על הסרטון ומשום מה הם השביתו את יכולת התגובה מעניין למה.
כאמור תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
נערך לאחרונה ע"י שמגר בתאריך 18-06-2020 בשעה 15:54.
א. לא, אין שום קשר למונחים אלו. שם התופעה הוא Parallax או היסט בעברית.
ב. כן, וגם בתעופה אזרחית (גם פרטית וגם מסחרית).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
ב. צ'ק ליסט מבוסס חוברת כמו שרואים בסרטון זו פרוצדרה קבועה בכל טיסה ? גם בפעילות מבצעית ? לתומי חשבתי שיש דברים רבים שהטייסים חייבים ללמוד בע"פ כי אין זמן בעת ארוע חירום למשל "לפתוח ספר" ולהתחיל לקרא.
כן, הכיסים במכנסי התאוצה (ג'י-סוט) מלאים בחוברות בד"ח (בדיקות חיוניות) לרגיל ולחירום. גם בפעילות מבצעית.
את הדפים הקריטיים לומדים בע"פ (וגם נהוג להיבחן מידי בוקר, על אחת התקלות) אבל תמיד טוב, אם יש זמן ואחרי שבוצעו הדברים המיידיים, לפתוח ולוודא שכל הסעיפים בוצעו כראוי.
בנוסף לוקחים לטיסה גם חומרים הדרושים להשגת המשימה באותה טיסה (מפות, תצ"אות, בד"חים של חימושים מיוחדים ועוד).
בתמונה המצורפת (תודה לרענן וייס), מראה אופייני (ויחסית סביר. לפעמים גם צריך לקחת תיקים) כפי שצולם בנחיתה בשדה "זר" (נבטים) במשימת אימון שכללה בלת"מים רבים: