03-02-2019, 11:08
|
|
|
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,097
|
|
Kh-55 הוא טיל שיוט אויר-קרקע בלבד.
הפיתוח שלו החל כטיל אחיד לכל זרועות הצבא, אבל בסוף פותחה רק גרסת א"ק. חיל הים קיבל טיל אחר וגרסת ק"ק בוטלה במסגרת הסכם פירוק נשק גרעיני לטווח בינוני. משזה נאמר, כן, הפתרונות ההנדסיים הוכתבו בין היתר על ידי דרישות לשיגור מצינורות טורפדו וכד', אם כי משגר סטנדרטי הוא משגר תופי גבי בלאקג'קים ותופי או פיילון על גבי דובים.
עדכון:
הפיתוח של טיל ק"ק וי"ק היה של משרד תכנון אחר. ו- Kh-55 היה אמור להוות חלופה במקרה של עיקוב בתכנית הפיתוח, כך שאחידות זאת דרישה שנוספה תוך כדי הפיתוח ולא מלכתחילה. מצטער על ההטעיה.
עכשיו לגבי ה"אדפטציה" האירנית. בכל סרטוני שיגור הסומאר, זה נראה כאילו המנוע כבר במצב "פתוח" ברגע יציאת הטיל מהמשגר וזה גם הגיוני - כאשר הטיל משוגר ממטוס כבר יש לו מהירות התחלתית וגובה. בגרסה הקרקעית, הזמן לפרישת ההגאים והמנוע נראה הרבה יותר קריטי על אף הבוסטר. מה גם שפיילון קבוע במקום מנגנון פתיחה חוסך מקום ומשקל בטיל.
לגבי הכנפיים, אני רואה שתי סיבות:
1. כמו שאמרו לפני - חוסך מקום במשגר.
2. כלל בתכנות - אם זה עובד, אל תגע בזה. אני מאמין שהכלל הזה תקף גם בהנדסה. חוץ מזה, שזאת עוד עבודת פיתוח הנדסית שאפשר להמנע ממנה, כאשר יש בעיות אחרות שצריך לפתור בעדיפות גבוהה יותר - כמו למשל מרכז מסה בטיל שהיה אמור לשאת רש"ק גרעיני ועכשיו אמור לשאת רש"ק קונבנציונלי. אגב, רוסים נאלצו לתכנן גרסה חדשה לטיל כדי להתמודד עם זה, ע"ע Kh-555.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty
נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 03-02-2019 בשעה 11:25.
|