18-11-2018, 19:23
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,354
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי M.G.Stone שמתחילה ב "עד כמה ניתן לבצע השבחות/חיזוקי מבנה במטרה להשאיר מערך מטוסים ומסוקים כשיר לטיסה?"
לפני השאלה הטכנית, זו שאלה כלכלית.
בבוסטון עוגנת ה- USS constitution, אוניה מבצעית שמפליגה ויורה, עם צוות סדיר. הושקה ב-97׳. 1797.
מניח שב-220 שנים הוחלפו בה כל חלקי הגוף כמה פעמים. כך שזה בהחלט אפשרי. כלכלי? שאלה אחרת.
"חיזוקי מבנה" זה למעשה
לפרק את כל המערכות האוויוניות, חשמליות, דלק, הידראוליקה וכו׳ מהמטוס,
לבדוק את מרכיבי המבנה שלו,
להחליף מה שצריך ( לעיתים- לייצר מחדש, כוחל הכנת תיק ייצור מחדש)
ולהרכיב בחזרה.
כל העבודה די חד פעמית- אין יתרון לגודל שיש בקו ייצור של מטוס חדש.
וגם אז- מקבלים מטוס תקין אך מיושן. מה שמחזיר אותנו לדוגמת ה-"קונסיטיושן". מה הערך המבצעי של ספינת מערכה מהמאה ה-18?..
|