17-05-2019, 21:27
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
|
|
ציטוט:
לא מרכיבים חטיבות חדשות - לפלטפורמות שעומדים לגרוט/לשנמך לנגמ"ש: ב2014 הוציאו מרכבה2 מסדיר, 5 שנים אחרי זה - מוציאים ממילואים. ב2004 הוציאו מגח מסדיר - 10 שנים אחרי זה - הוציאו ממילואים. אם היום מוציאים את מרכבה3 מסדיר - התוצאה תהיה דומה. אחרת אין הצדקה להוצאה מסדיר.
|
כמובן שהתוצאה תהיה דומה.
ייצרת טנק? אוקיי. הוא משרת 40 שנים ואז נפרדים ממנו.
זה לא אומר שסוגרים את החטיבה.
מה שזה כן אומר, זה שמייצרים בזמן הזה טנקים חדשים שיקחו את מקומם.
עובדה קיימת בשטח. טנק שהוא חדש יותר וטוב יותר, הוא בהכרח יהיה טוב יותר.
ציטוט:
מרכבה3 לא מגיע לגיל שציינת - וכבר מוציאים מסדיר: פרישה מוקדמת.
|
פרישה מוקדמת? לא בדיוק. המרכבה סימן 3 נכנס לשירות בשנת 1989. ייצור נגמר ב-2003. בסך הכל 6 חטיבות יוצרו אם לא לוקחים בחשבון את חטיבה 460.
כרגע יש לצה"ל 12 (כולל 460) חטיבות שריון, כלומר 36 גדודים. בקצב של גדוד לשנה, כל טנק מוחלף לאחר 36 שנים.
ב-2024 יהיו בצה"ל 6 חטיבות סימני 4 (כולל 460) ו-6 חטיבות סימני 3. ב-2025 יחלו לצאת משירות הטנקים הראשונים מדגם סימן 3, והאחרונים בשנת 2043.
כלומר, הטנקים הראשונים לצאת משירות יהיו בני 36 בפרישה, והאחרונים יהיו בני 40 בפרישה. את ההבדל ניתן להסביר בקצב ייצור מואץ בשלב מסוים של הסימן 4, שקיצר את יצור כלל היחידות ב-4 שנים.
אני לא חושב ש-2043 זו פרישה מוקדמת. זה בערך הזמן שבו סימני 3 יתחילו להיראות יותר כמו ענתיקות (כמו סימני ה-2 היום) מאשר מכונות מלחמה משומנות.
אתה גם לא לוקח בחשבון שלהחליף טנק מסוים בסד"כ זה לא תהליך של שנה או שנתיים, אלא כמו שהסברתי קודם, בממוצע 36 שנים.
|