27-04-2017, 09:48
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,292
|
|
קורס טיס במקרה הזה הוא לא מדד, אין מה להשוות בין השניים.
בסופו של דבר טייס הוא בודד שמתפעל את הכלי שלו גם אם הוא טס במבנה, הוא יכול להיות בתפקיד הזה שנים רבות וזה לא מפריע לתחומי החיים האחרים שלו (להקים משפחה, ללמוד וכו').
לכן אפשר לראות באותו מבנה, במטוס אחד טייס מילואים בן 45 בדרגת אל"מ ובמטוס שני טייס סדיר בן 22 בדרגת סגן ושניהם יעשו אותו הדבר.
ביחידות שדה ובעיקר ביח' המיוחדות לא כך הדבר משתי סיבות עיקריות:
- לגיל של הלוחמים יש משמעות מכרעת כי הזמן בו החייל מתפקד כלוחם ביחידה הוא קצוב (כולנו מתבגרים והזמן עושה את שלו)
- להומוגניות של חיילי היחידה יש השפעה על הלכידות שלה ולכידות חברתית היא גורם מפתח בתפקוד היחידה, בעיקר ביח' המיוחדות.
לגיבוש מגיעים מלש"בים בני 17.5 +/- שכולם עברו את המסננת הראשונית שאפיינה אותם כמתאימים ליחידה מהרבה בחינות, ז"א הם כבר די הומוגניים.
תכניס איתם מישהו שהוא כבר חייל וקצין המבוגר מהם ב 4-5 שנים, הוא כבר חריג.
בלי להמעיט מערכו ורצונו של פותח האשכול, אני לא בטוח שביחידות עצמן ירצו להתמודד עם דבר כזה כשיש להם מבחר גדול מאד של מלש"בים שרוצים וראויים (היום הדרישה ליח' המיוחדות גדולה מאד ויש רבים שמאד מתאימים ולא מתקבלים כי אין מקום).
כמובן שאלה יחידות התנדבותיות ולכל אחד יש את הזכות לנסות.
אני הייתי ממליץ לפותח האשכול להגיע לתפקיד מעטפת ביחידות האלה שישמור על דרגתו ומקצועו (אם הוא רלוונטי), זה לא פחות חשוב מלהיות לוחם.
סליחה שאני קצת סקפטי אבל אני מכיר את הדברים קצת יותר מקרוב.
בכל מקרה, כל הכבוד על המוטיבציה ושיהיה בהצלחה!
|